شناسه خبر: 33843 منتشر شده در مورخ: 1400/3/26 ساعت: 08:42 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 26 خرداد 1400

روزنامه چهارشنبه 26 خرداد 1400

عناوین امروز: مناسب‌سازی حدود ۱۰۰ بوستان از ۱۲۰۰ بوستان تهران-دعوت مدافعان سلامت برای شرکت در انتخابات-کاندیداها صرفا بدنبال استفاده از واژه "معلول" نباشند-بستری در بیمارستانها فقط با ارایه کد ملی-بازی های پارالمپیک فرصت خوبی برای تزریق امید به جامعه است-خواستگاری با آبمیوه مسموم-

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰

۵ ذوالقعده ۱۴۴۲

۱۶  ژوئن ۲۰۲۱

سال بیست و پنجم شماره ۶۷۲۴

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وب سایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

*مناسب‌سازی حدود ۱۰۰ بوستان از ۱۲۰۰ بوستان تهران

*دعوت مدافعان سلامت برای شرکت در انتخابات

*کاندیداها صرفا بدنبال استفاده از واژه "معلول" نباشند

*بستری در بیمارستانها فقط با ارایه کد ملی

*بازی های پارالمپیک فرصت خوبی برای تزریق امید به جامعه است

*خواستگاری با آبمیوه مسموم

 

......اخبار ویژه

*مناسب‌سازی حدود ۱۰۰ بوستان از ۱۲۰۰ بوستان تهران

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور درخصوص انتخابات شورای شهر بیان کرد: یکی از کارهای اساسی که شورای شهر باید به آن بپردازد دسترس‌پذیری است. دسترس‌پذیری یکی موضوعات جدی است که در بسیاری از کشورها حل شده اما در کشور ما هنوز دچار عقب‌ماندگی است.

ابراهیم کاظمی مومن‌سرایی رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با بیان اینکه نسل شوراها در بحث مناسب‌سازی و فضای شهری بسیار مهم است، اظهار کرد: در برخی استان‌ها هستند افرادی که یک نفر از اعضای شورا وارد عرصه مناسب‌سازی در استان خود شده و با برنامه‌ریزی صحیحی شهردار را به خط و کارها را پیگیری کرده‌ و در چند مرحله کارها را پیش می‌برند و مناسب‌سازی در حال انجام است. به طور مثال استان یزد اولین شهر پایلوت مناسب‌سازی است و اکنون گزارش ارائه داده و حرکت جدیدی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد که اگر حتی یک نفر در شورای شهر بخواهد حرکتی انجام دهد می‌توان کارهای بزرگی انجام داد؛ چه برسد به اینکه همه اعضا که می‌خواهند در حوزه شهری ورود کنند یکی از تفکراتشان این باشد که دسترس‌پذیری باید برای آحاد جامعه اتفاق بیفتد.

مومن‌سرایی با بیان اینکه موضوع مناسب‌سازی ویژه معلولان نیست و ویژه تمام آحاد جامعه (معلولان، جانبازان، سالمندان) است، گفت: باتوجه به شرایط کشور که جامعه وارد سن سالمندی می‌شود، نیاز است وضعیت مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری را در شهر و کشور به صورت صحیحی ایجاد کنیم. حتی افراد سالمی مانند مادران باردار و مادرانی که دارای فرزند کوچکی هستند، نیاز دارند در مقطعی، از مناسب‌سازی استفاده کنند و عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی ایجاب می‌کند که فضای شهری به صورتی مناسب‌سازی شود که همه افراد بتوانند از این فضاها استفاده کنند.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور یکی از کارهای اساسی که شورای شهر باید به آن بپردازد را دسترس‌پذیری عنوان کرد و افزود: دسترس‌پذیری از موضوعات جدی است که در بسیاری از کشورها حل شده اما در کشور ما دچار عقب‌ماندگی است.

وی یادآور شد: بسیاری از اوقات افراد قانون را در حوزه شهرداری‌ها دور می‌زنند. بسیاری از استان‌ها بودجه دقیق و مشخصی در حوزه مناسب‌سازی ندارند. در برخی از استان‌ها، شهردار توانسته با شورا رایزنی کند و بودجه‌ای اختصاص دهد اما برخی از استان‌ها اینطور نیستند.

مومن‌سرایی با بیان اینکه رئیس عالی شورای استان‌ها که از درون این شوراها انتخاب می‌شوند یکی از افراد اثرگذار در ستاد مناسب‌سازی کشور است که در جلسات حضور دارد و می‌تواند در جلسات ماهیانه‌ و کمیسیون‌ها موضوع مناسب‌سازی را مطرح کند، گفت: شورای عالی استان‌ها به صورت ماهیانه جلسه و همچنین کمیسیون‌های مختلفی دارند. این کمیسیون‌ها می‌تواند در شورای عالی استان‌ها اتفاقات خوبی را رقم بزنند. 

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با بیان اینکه حوزه شهرداری و شورای شهر می‌تواند ۷۰ درصد موضوع مناسب‌سازی را در کشور برطرف کند، اظهار کرد: یکی از وظایف شهرداری‌ هم سطح‌سازی و ایجاد مسیر ویژه نابینایان در پیاده‌روها است. پیاده‌روها باید هم سطح و به گونه‌ای باشند که همه افراد بتوانند به راحتی تردد کنند. دومین موضوع پروانه ساخت برای مجموعه‌هایی است که مناسب‌سازی را رعایت نکرده‌اند و پایان کار طبق قانون نباید برای مجموعه‌هایی که مناسب‌سازی را رعایت نکردند، صادر شود.

وی در پایان بیان کرد: از سوی دیگر، در حال حاضر شهر تهران دارای ۱۲۰۰ بوستان است. اگر بوستان‌ها مورد بررسی قرار بگیرند شاید از این ۱۲۰۰ بوستان حدود ۱۰۰ بوستان مناسب‌سازی شده باشد. همچنین فروشگاه‌های شهروند که متعلق به شهرداری است، بازارهای میوه و تره‌بار، بوستان‌ها، آرامستان‌ها، پایانه‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس و مترو به شهرداری‌ها باز می‌گردد. اگر متروها، ایستگاه‌های اتوبوس، پارک‌ها و بوستان‌ها مناسب‌سازی شده باشند شاید یک جانباز و معلول در خانه‌اش نشیند و از فضاها استفاده کنند. 

*شروع فعالیت پایگاه های تابستانی دانش آموزان استثنایی در سال 1400

محمدحسن عظیم عراقی، معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش وپرورش استثنایی از شروع فعالیت پایگاه های تابستانی دانش آموزان استثنایی در سال 1400 خبر داد.

از سازمان آموزش و پرورش استثنایی، محمدحسن عظیم عراقی، معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی  با بیان اینکه دستورالعمل پایگاه های تابستانی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه به ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان ها ارسال شده است، گفت: برگزاری پایگاه های اوقات فراغت در شرایط قرمز و نارنجی کرونا به صورت غیر حضوری است و در شرایط  آبی کرونا با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی به صورت  اختیاری  و حضوری پیش بینی شده است.

وی افزود: مدیران مدارس پس از اعلام آمادگی و ثبت عنوان پایگاه در سامانه همگام، باید نسبت به اطلاع رسانی مناسب به دانش آموزان اقدام  نمایند.

 عظیم عراقی در ادامه گفت:  دانش آموزان علاقه مند می توانند از اول تا دهم تیرماه به صورت غیر حضوری نسبت به ثبت نام و اعلام آمادگی خود اقدام نمایند و  کلاس های آموزشی، ورزشی و مهارتی در طی 6 هفته و از 14 تیرماه لغایت پایان مرداد ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود : پایگاه های اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه فرصتی برای تمرین مهارت آموزی آن ها است.

 

..........اخبار روز 

*دعوت مدافعان سلامت برای شرکت در انتخابات

بیش از 10 هزار نفر از مدافعان سلامت و چهر‌ه‌های برجسته و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، با صدور پیامی، مردم را به حضور در انتخابات ۲۸ خرداد دعوت کردند.

هزار و 100 هیأت رزمندگان اسلام در سراسر کشور هم، از مردم دعوت کردند تا بار دیگر محاسبات دشمن را بر هم زده و برای ساخت ایران قوی در انتخابات حضوری پرشور داشته باشند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور فراخوان دعوت عمومی اعلام کرد: حضـور مـردم در صحنـه انتخـابـات، خنثـی کننـده دسیـسه‌هـای دشمنـان اسـت.

شخصیتها و علمای ادیان مختلف هم ضمن دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات خواستار انتخاب فردی توانا برای اداره کشور در چهار سال آینده شدند./ برنا

* تلاش دولت برای بهبود معیشت کارکنان دولت و بازنشستگان

محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی دانشگاه شهید بهشتی:

دولت در شرایط سخت مالی تا جایی که امکان داشت، اقداماتی در قالب افزایش حقوق برای بهبود معیشت کارکنان دولت و بازنشستگان انجام داده است.

دولت با وجود تنگناها و خشکسالی مالی، کارهای بزرگی انجام داده است.

تونل قطعه دوم آزادراه تهران-شمال به عنوان بزرگترین تونل کشور به طول هفت کیلومتر در طی ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید./ ایرنا

* شعب سیار به بیماران مبتلا به کرونا مراجعه می‌کنند

سخنگوی ستاد انتخابات کشور:

 در هر شهر حداقل یک شعبه ویژه برای بیماران مبتلا به کرونا پیش‌بینی کرده‌ایم.

 این شعب به صورت سیار به درب منازل بیماران رفته و رای آنها را اخذ می‌کنند./ ایسنا

* واکسن کوو برکت از هفته آینده به سبد واکسیناسیون کشور اضافه می‌شود

سیما سادات لاری معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

از هفته آینده واکسن کوو برکت به سبد واکسیناسیون ایران اضافه می‌شود.

مجوز واکسن کوو برکت ایران روز گذشته به طور رسمی صادر شد که امیدواریم واکسیناسیون گروه‌های هدف با سرعت بیشتری انجام شود.

* ٥٠٠ خبرنگارخارجی  از ٢٢٦ رسانه بین المللی  ، انتخابات ایران را پوشش می‌دهند

محمد خدادی - معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامى

با وجود محدودیت سفرناشی از کرونا  بیش از ٥٠٠ خبرنگارِ از ٢٢٦ رسانه خارجی   سیزدهمین انتخابات ١٤٠٠ کشورمان را پوشش خواهند داد 

این رسانه ها از ٣٩ کشور جهان  هستند وهماهنگی لازم برای ورود و فعالیت خبری انان فراهم شده است 

 ورود خبرنگاران خارجی تنها با تست منفی کرونا میسر است . 

ازاین تعداد ٣٣٦ خبرنگار خارجی مقیم تهران بوده و  همچنین برای بیش از ١٦٠ خبرنگار خارجی روادید مطبوعاتی  صادر شده است

 ١٦٠ خبرنگار و عوامل خبری که طی روزهای اخیر وارد کشورشده یا خواهند شد از  ٨٣ رسانه  از ٢٠ کشور جهان برای حضور و پوشش خبری این رویدادِ مهم ملی هستند  که درمیان انان ٣٧ رسانه تلویزیونی، ٢٧ روزنامه، ٨ خبرگزاری، ٦ رسانه رادیویی و ٥ مجله و سایت خبری به چشم می خورد  خبرنگارانی خارجی که پوشش انتخابات ١٤٠٠ کشورمان را پوشش مى دهند د هند از امریکا، انگلستان، ایتالیا، بحرین، بلژیک، ترکیه، نروژ، سوئد و دانمارک، چین، روسیه، ژاپن، سوئیس، فرانسه، آلمان، اتریش، اسپانیا، استرالیا،، هلند،  قطر، کره جنوبی، کره شمالی، کانادا، کلمبیا، کویت، لبنان، لوکزامبورگ، یمن، پاکستان، نیجریه، آذربایجان، افغانستان، ارمنستان، قرقیزستان، عراق، عمان، امارات فلسطین،سوریه، و... هستند.

 ژاپن با ٢٥ خبرنگار و پس از آن فرانسه، قطر، ایتالیا و آمریکا، به‌ترتیب با ٢٤، ١٨، ١٥ و ١٣ خبرنگار، دارای بیشترین خبرنگاران و عوامل خبری حاضر در این انتخابات خواهند بود.

 

............گزارش ویژه

*کاندیداها صرفا بدنبال استفاده از واژه "معلول" نباشند

رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان ایران مطالبات جامعه معلولان از دولت سیزدهم را تشریح کرد و گفت: امید است که در برنامه‌های کاندیداهای ریاست جمهوری حداقل سهم افراد دارای معلولیت نه به صورت کلیشه‌ای و عاطفی، بلکه به صورت مدون،(به عنوان اینکه معلولان عضوی از جامعه ما و در صندوق‌های رای سهیم هستند) و به عنوان حقوق قانونی آنها در جامعه دیده شود.

علی‌همت محمودنژاد به نمایندگی از جامعه معلولان، مطالبات این قشر را از دولت سیزدهم مطرح کرد و گفت: از کاندیداهای ریاست جمهوری انتظار داریم که صرفا به دنبال استفاده از واژه‌های افراد دارای معلولیت نباشند، اما همین موضوع نشان می‌دهد که سازمان‌های مردم نهاد افراد دارای معلولیت در تکاپو بودند و فعالیت کردند تا توجه کاندیداهای ریاست جمهوری را به این موضوع جلب کنند و می‌بینیم که کاندیداها سعی می‌کنند از یکدیگر درخصوص حقوق افراد دارای معلولیت همانند حقوق زنان پیشی‌ بگیرند. این نشان می‌دهد که اقلیت افراد دارای معلولیت در پیگیری‌های مدنی که برای خودشان داشتند، موفق بوده و امید است که این موفقیت ادامه‌دار باشد.

وی ادامه داد: ما از دولت سیزدهم صرف نظر از اینکه چه کسی رئیس جمهور آینده باشد، انتظار داریم که در وهله اول قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را به طور جد پیگیر باشد و همچنین پیگیر باشد تا گزارشات درخصوص قانون حمایت از حقوق معلولان در دولت آینده ارائه و بودجه لازم برای آن در نظر گرفته شود.

محمودنژاد با بیان اینکه یکی از دغدغه‌هایی که افراد دارای معلولیت با آن روبه‌رو هستند بحث معیشت زندگی آنهاست، اظهار کرد: اکنون  افزایش بیش از حد قیمت‌ها در جامعه و همچنین تورم به گونه‌ای شده که شرایط را برای افراد دارای معلولیت سخت کرده و سفره‌های افراد دارای معلولیت همانند سایر افراد جامعه به شدت کوچک شده است؛ این موضوع نه تنها شامل حال مواد غذایی آنها بوده، بلکه شامل حال وسایل توانبخشی و خدمات درمانی هم می‌شود. از دولت آینده انتظار داریم که توزیع عادلانه یارانه‌ها را بر مبنای عدالت مدنظر قرار دهد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان ایران افزود: در حال حاضر یارانه‌ها به یک تناسب بین افراد جامعه توزیع می‌شود و این عادلانه نیست، زیرا بسیاری از معلولان در دهک‌های هفت و زیر آن قرار دارند و لازم است که دولت از این افراد حمایت کند. واقعیت امر این است که زمانی که معلولی در دهک هفتم قرار دارد، یعنی این معلول در دهک ۳ یا ۲ است، زیرا هزینه‌های ناشی از معلولیت باعث می‌شود که بسیاری از درآمدهای این افراد در راستای جبران معلولیت هزینه شود، اما بسیاری از افراد جامعه که در دهک‌های بالا هستند، هزینه‌های آن‌ها در راستای افزایش کیفیت زندگی آنها صرف می‌شود، اما برای افراد دارای معلولیت فقط در جهت وسایل توانبخشی و درمان صورت می‌گیرد.

محمودنژاد در ادامه با بیان اینکه از دولت آینده درخواست داریم که تضمین دسترسی بهداشت و وسایل و خدمات توانبخشی رایگان را متناسب با کیفیت‌های استاندارد جهانی برای معلولان در نظر بگیرد، توضیح داد: دسترسی بهداشت به معنی این است که فرد از بیمه‌های لازم و مستمر برای اقدامات درمانی خود برخوردار باشد. همچنین درخصوص وسایل توانبخشی نیز به همین صورت اعمال شود. 

وی یادآور شد: ما می‌خواهیم که دولت افزایش مستمری و حق پرستاری را متناسب با تورم اجرا کند. قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را نیز برای معلولان اجرا کند. همچنین درخواست داریم تا دولت برخی از عوارض‌هایی که به افراد دارای معلولیت آسیب می‌زند و ممکن است برای زندگی و کیفیت زندگی آنها مخاطره‌آمیز باشد را حذف کنند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان ایران تاکید کرد: همچنین دولت می‌تواند شرایط را برای دسترسی معلولان به خودروی متناسب با وضعیت جسمانی آنها فراهم کند. در حال حاضر قیمت خودروهای خارجی بسیار گران شده و استانداردهای لازم برای معلولان فقط در خودروهای خارجی وجود دارد. از یک سو تاکنون خودروهای داخلی نتوانستند رضایت افراد دارای معلولیت را جلب کنند و از طرفی دیگر می‌بینیم که هم واردات خودروهای خارجی ممنوع است و هم قیمت آنها بسیار بالاست، بنابراین این هم یکی از مطالبات افراد دارای معلولیت است.

وی تامین مسکن معلولان که ذیل معیشت قرار دارد را هم یکی دیگر از مطالبات معلولان از دولت آینده عنوان کرد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان ایران همچنین گفت که برخورداری از اشتغال و یا برخورداری از حداقل مستمری لازم برای امرار معاش باتوجه به تورم موجود، باید برای افراد دارای معلولیت در نظر گرفته شود.

محمودنژاد در بخش دیگری از سخنان خود به افراد کم‌توان ذهنی و سرپرستی آنها و چگونگی حمایت از این افراد به ویژه افراد مبتلا به اتیسم و سندروم‌ داون و سایر کم‌توانان ذهنی اشاره و بیان کرد: باید دولت برنامه‌های آموزشی به صورت جامع در این راستا ارائه دهد. 

رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان ایران این را هم گفت که از کسانی که از واژه‌های معلولان استفاده می‌کنند و در آینده نتوانند برای معلولان گام بردارند گلایه دارم.

وی ابراز امیدواری کرد که در برنامه‌های کاندیداهای ریاست جمهوری حداقل سهم افراد دارای معلولیت نه به صورت کلیشه‌ای و عاطفی، بلکه به صورت مدون،(به عنوان اینکه معلولان عضوی از جامعه ما و در صندوق‌های رای سهیم هستند) و به عنوان حقوق قانونی آنها در جامعه دیده شود. زمانی که کاندیداهای ریاست جمهوری به افراد دارای معلولیت نگاه عاطفی و ترحمی دارند و ظرفیت‌های قانونی خدمت به این افراد را نادیده می‌گیرند، به نظر شرایط افراد دارای معلولیت هیچ فرقی نخواهد کرد.  

 

........سلامت و بهداشت

*بستری در بیمارستانها فقط با ارایه کد ملی: سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران با اشاره به زمانبندی صورت گرفته در توقف چاپ دفترچه های بیمه که از فروردین امسال کلید خورد گفت: از اول تیرماه این کار به صورت کامل در تمام پنج صندوق بیمه ای این سازمان بیمه گر، اجرا می شود.

به نقل از ایسنا، سیده مریم حسینی افزود: نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک بر اساس قانون برنامه ششم توسعه و قانون بودجه 1399 و ۱۴۰۰ باید انجام می‌شد و تمام مراکز درمانی مکلف به اجرای آن هستند. این کار تا پایان آبان در تمام مراکز اجرایی می شود.

وی افزود: از دو سال قبل سازمان بیمه سلامت این کار را آغاز کرده است و اکنون خدمات بستری در کل کشور فقط با ارائه کد ملی و بدون دفترچه بیمه انجام می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: سازمان دارای ۵ صندوق است و ۷۲ درصد بیمه شدگان ما در صندوق رایگان قرار گرفته اند که شامل بیمه همگانی و بیمه روستاییان است .در صندوق بیمه سلامت همگانی از اول اردیبهشت چاپ دفترچه متوقف شده است. صندوق روستایی هم از اول خرداد چاپ دفترچه را متوقف کرده است. از اول تیرماه هم ۲۸ درصد جمعیت تحت پوشش استان تهران مثل صندوق‌هایی با دریافت سرانه مستقیم شامل کارمندان دولت با ۲۲ درصد جمعیت و ۶ درصد مابقی یعنی ۳ درصد صندوق ایرانیان و ۳ درصد سایر اقشار شامل بنیاد شهید، دانشجویان و... چاپ دفترچه را متوقف می کنند.

*سازمان جهانی بهداشت: کرونا سریعتر از روند واکسیناسیون در حال گسترش است: دبیرکل سازمان جهانی بهداشت با تاکید بر اینکه بیماری کووید-۱۹ سریعتر از توزیع جهانی واکسن کروناویروس در حال گسترش است، گفت: تعهد کشورهای عضو گروه هفت در اهدای واکسن قابل تقدیر است هرچند هنوز برای پایان همه گیری به میزان خیلی بیشتری از این واکسن نیاز است.

به نقل از ایسنا، "تدروس آدهانوم" افزود: تعهد گروه هفت به تامین یک میلیارد دُز طی دو سال آینده کمک بزرگی است اما میزان بسیار بیشتری از واکسن مورد نیاز است.

وی تاکید کرد: برای پایان دادن به همه گیری کووید-۱۹ تا نشست بعدی اعضای گروه هفت به وجود ۱۱ میلیارد دُز واکسن نیاز است.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت با تاکید بر اینکه محموله‌های واکسن کرونا را باید بیشتر و سریعتر توزیع کنیم، اظهار داشت: ویروس سریعتر از توزیع جهانی واکسن در حال گسترش است.

به نقل از ایسنا، فوریت در توزیع و تزریق واکسن در بحبوحه انتشار سویه‌های بسیار مسری کروناویروس مطرح شده که اثربخشی واکسن های فعلی را تهدید می کند. به رغم کاهش تعداد موارد جدید ابتلا به کووید-۱۹، روند کاهشی مرگ و میر ناشی از آن در جهان از سرعت لازم برخوردار نیست.

.......ورزشی

*بازی های پارالمپیک فرصت خوبی برای تزریق امید به جامعه است

نشست هماهنگی رئیس کمیته ملی پارالمپیک و سرپرست کاروان ایران در بازی های توکیو 2020، با نمایندگان رسانه های اعزامی به پارالمپیک توکیو برگزار شد.

در این نشست که به میزبانی کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد، خسروی وفا گفت: حضور ورزشکاران کشورمان در بازی های پارالمپیک و به دنبال آن افتخار آفرینی آنها فرصت خوبی است تا در این شرایط خاص امید به جامعه تزریق و عرق ملی تقویت شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط موجود اعم از شرایط مالی فدراسیون ها، تغییرات مدیریتی فدراسیون ها ، شیوع بیماری کرونا و ... به نسبت دوره قبل تقریباً با نیمی از ورزشکاران در این مسابقات شرکت کرده ایم .

رئیس کمیته ملی پارالمپیک افزود: ورزشکاران دارای معلولیتی که در بازی های پارالمپیک حضور دارند، در موضع قدرت هستند و حتی اگر به نتایج مورد نظر هم دست نیابند، باز هم توانمند هستند و حضورشان در یک میدان بین المللی افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است.

وی در پایان گفت: سیاست کمیته ملی پارالمپیک بر این استوار است که در پایان هر دوره از بازی های پارالمپیک و نیز پارا آسیایی، جلسه اول ستاد دوره آتی بازی ها را در همان محل بازی ها پس از اختتامیه  تشکیل دهد و این اقدام در بازی های توکیو نیز صورت خواهد گرفت و برای دور بعدی بازی های پارالمپیک برنامه ریزی های لازم از توکیو آغاز خواهد شد.

* گواردیولا برای دو بازیکن بارسا به سیم آخر زد!

سرمربی منچستر سیتی اصرار دارد که سرجی روبرتو و عثمان دمبله فصل بعد برای او بازی کنند. نشریه تایمز خبر از احتمال معاوضه بازیکن بین بارسلونا و منچسترسیتی داد.

بر این اساس قرار است سیتی برناردو سیلوا و ژوائو کانسلو دو بازیکن پرتغالی خود را به بارسلونا واگذار کند و در عوض عثمان دمبله و سرجی روبرتو را به خدمت بگیرد. در همین ارتباط، رادیو راک 1 ادعا کرد که پپ گواردیولا اخیرا در مایورکا با سرجی روبرتو مدافع هافبک 28 ساله بارسا دیدار کرده و با او در مورد فصل بعد صحبت کرده است. سرجی که محصول آکادمی لاماسیاست، در فهرست فروش بارسا قرار دارد. او از سال 2015 بود که به ترکیب اصلی بارسا اضافه شد و بازی هایی به یادماندنی هم انجام داده ولی کادر فنی دیگر تمایلی به حفظ او ندارد. طبق این گزارش، پپ گواردیولا که با خوان لاپورتا(رئیس بارسا) و متئو آله مانی(نایب رئیس) نیز دیدار داشته، نزد آنها از 7 بازیکن خود نام برده که می توانند وارد پروسه معاوضه شوند و در این میان حتی نام رحیم استرلینگ و آیمریک لاپورته نیز مطرح شده است. در واقع پپ جذب سرجی و دمبله را برای پروژه فصل بعد خود در سیتی حیاتی می داند و حاضر است هر کاری برای جذب شان انجام دهد.

 

........حوادث

*خواستگاری با آبمیوه مسموم

مرد جوان سوار بر خودروهای مدل بالا به  دختران پیشنهاد ازدواج میداد اما بعد از خوراندن آبمیوه مسموم و بیهوشی، طلاها وپولهایشان را سرقت میکرد. چند روز قبل راننده‌های خودروهای عبوری در حاشیه بزرگراه کرج متوجه دختر جوانی شدند که بیهوش روی زمین افتاده بود. بلافاصله با اورژانس تماس گرفته و دختر جوان به بیمارستان منتقل شد. او پس از بهبودی گفت: من در یک مطب زیبایی کار میکنم پس‌ از اتمام کارم از مطب بیرون آمدم تا به خانه بروم. کنار خیابان به انتظار تاکسی بودم که خودروی بنزی مقابل پایم توقف کرد. با اصرار راننده سوار شدم او در مسیر کمی از خودش گفت و بعد هم شماره تلفنش را به من داد. بعد از آن شب چندین بار او را ملاقات کردم و هر بار با خودروی مدل بالایی به محل قرار می‌ آمد و سرانجام به من پیشنهاد ازدواج داد. تا اینکه روز حادثه به بهانه خرید آبمیوه توقف کرد و بعد از اینکه من آبمیوه را خوردم بیهوش شدم. وقتی در بیمارستان به هوش آمدم متوجه شدم خواستگار قلابی در واقع سارق بوده و طلاها و پول‌هایی را که به‌ همراه داشتم سرقت کرده و مرا در کنار بزرگراه رها کرده بود‌.

شکایت‌های مشابه

با شکایت دختر جوان پرونده‌ای در دادسرای ویژه سرقت تشکیل و تحقیقات برای دستگیری خواستگار قلابی آغاز شد. در ادامه تحقیقات کارآگاهان با سه شکایت مشابه دیگر نیز مواجه شدند. در هر سه پرونده پسری به ‌نام پژمان سوار بر خودروهای مدل بالا از جمله بنز، هیوندا، پورشه و بی‌ام و، دخترانی را که در انتظار تاکسی بوده سوار کرده و با معرفی خود به‌ عنوان تاجر، خلبان و ناخدای کشتی به آنها پیشنهاد ازدواج داده است. اما مدتی پس از این دوستی، آنها را با خوراندن آبمیوه و بستنی مسموم بیهوش کرده و طلاها و وسایل با ارزش آنها را به سرقت برده است. در حال حاضر تحقیقات برای دستگیری خواستگار قلابی از سوی تیم تحقیق ادامه دارد.

سرقت میلیاردی یک پرستارنما از خانه افراد سالمند

ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری زنی خبر دادند که با همدستی دو تن دیگر اقدام به سرقت ۱۵ میلیاردی از خانه افراد سالمند میکردند. در تاریخ بیستم فروردین ماه امسال مرد مسنی به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران مراجعه و اعلام کرد که مدتی است که خانمی را از طریق فضای مجازی برای پرستاری  و  نظافت منزلش استخدام کرده است، اما روز گذشته این زن پس از حضور در منزلش یک استکان چای حاوی داروی بیهوشی به او داده و پس از به هوش آمدن متوجه شده که کارت عابر بانکش حاوی مبلغ شش میلیارد ریال به همراه تعدادی از اموال با ارزش منزلش  سرقت شده است. در ادامه  و با انجام بررسیهای پلیسی مشخص شد که متهم با همکاری راننده یک دستگاه خودروی ۲۰۶ پس از بیهوش کردن مالباخته ، سرقت را انجام داده است و  از محل متواری شده است.

با شناسایی مالک خودرو و مخفیگاه  وی در محله  نواب، پس از هماهنگیهای قضائی هر دو متهم در مخفیگاهشان دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان  تعدادی اموال سرقتی کشف شد. با انتقال متهمان به مقر پلیس، این افراد تحت بازجویی قرار گرفتند که در جریان آن به پنج فقره سرقت به همین شیوه اعتراف کرده و گفتند که پس از جلب اعتماد مالباختگان و به دست آوردن رمز کارت عابر بانکشان سرقت ها را انجام داده‌اند و با همکاری همدست دیگر شان که خانم میانسالی است طلا و سکه خریده اند که این زن نیز  در حوالی سیدخندان دستگیر شد. مرکز اطلاع‌ رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تایید این خبر اعلام کرد که این زن تحت پوشش پرستار اقدام به جلب اعتماد سالخوردگان کرده و از این طریق تاکنون بیش از ۱۵ میلیارد ریال سرقت انجام داده است. این پرستار و دو همدستش پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه زندان شدند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *