شناسه خبر: 33840 منتشر شده در مورخ: 1400/3/25 ساعت: 11:44 گروه: بهداشت و سلامت  
عیوب انکساری چشم را جدی بگیرید

عیوب انکساری چشم را جدی بگیرید

عضو انجمن چشم پزشکی ایران گفت: عیوب انکساری شایع ترین علت مراجعه افراد به چشم پزشک و اپتومتریست‌ها است و باید این بیماری جدی گرفته شود.

به گزارش ایران سپید از انجمن چشم پزشکی ایران، کیانا حسن پور افزود: عیوب انکساری شامل  نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم است، نزدیک بینی شایع ترین نوع عیوب انکساری بوده که فرد اجسام دور را بدون اصلاح (شامل عینک و لنزهای تماسی) تار می بیند و در مقابل دوربینی، کاهش قدرت چشم در دیدن اجسام نزدیک است.

وی اظهار داشت: آستیگماتیسم همزمان می‌تواند همراه با دو عیب انکساری دیگر وجود داشته باشد و اغلب به دلیل تفاوت قدرت انکساری چشم در محورهای مختلف بوجود می آید و منجر به علائمی مثل تاری دید، نامنظم دیدن خطوط یا خستگی چشم می شود.

حسن پور ادامه داد: از نظر آماری شیوع عیوب انکساری وابستگی زیادی به جمعیت و سن افراد دارد ولی براساس مطالعات انجام شده در ایران تخمین زده می شود که در بزرگسالان از هر چهار نفر یک نفر مبتلا به نزدیک بینی و از هر پنج نفر یک نفر مبتلا به دوربینی است. افزایش مطالعه افراد و کار نزدیک، ممکن است باعث بیشتر شدن آمار نزدیک بینی طی سال های آینده شود.

وی تصریح کرد: در عیوب انکساری به جز تاری دید ممکن است علائم خستگی چشم و سردرد همزمان رخ دهد. همچنین عدم اصلاح عیوب انکساری در کودکان می تواند منجر به تنبلی چشم و صدمات جبران ناپذیر بینایی شود. همه این موارد اهمیت مراجعه به موقع و مکرر به چشم پزشک را برای کنترل و اصلاح عیوب انکساری نشان می دهد.

حسن پور ادامه داد: روش های جراحی برای اصلاح عیوب انکساری رو به پیشرفت است و اگر در گذشته  عنوان می شد که برای اصلاح شماره های بالا روشی به جز عینک وجود ندارد، امروزه استفاده از لنزهای داخل چشمی یکی از روش های اصلاحی شماره های بالا است که با مراجعه به چشم پزشک، می توانیم با این روش ها بیشتر آشنا شویم.

امیر فرامرزی دبیر علمی چهارمین همایش بهاره چشم پزشکی ایران نیز گفت:همایش چشم پزشکی در روزهای ۲۷ و ۲۸ خرداد در زمینه بسیاری از رشته های فوق تخصصی چشم پزشکی، شامل سگمان قدامی، سگمان خلفی، گلوکوم، استرابیسم، جراحی های پلاستیک چشم و التهاب ها و تومورهای چشمی برگزار و نگاه به نوآوری های جدید و مباحث چالشی دارد.

این چشم پزشک افزود: یکی از مباحثی که در رشته سگمان قدامی در این همایش بحث می شود در مورد لنزهای جدید داخل چشم در عمل کاتاراکت و همچنین جراحی لیزری و لنز داخل چشمی در بیماران با عیوب انکساری بالا و دوربینی است که توسط اساتید با تجربه بحث و تبادل نظر خواهد شد.

فرامرزی گفت: همچنین با پیشرفت های قابل ملاحظه ای که در تعیین قدرت داخل چشمی به وجود آمده، لازم است نوآوری‌های این مبحث با جزئیات بیان شود که حداقل نیاز به عینک در بیماران بعد از جراحی را داشته باشیم که از لحاط اقتصادی و راحتی به بیماران کمک می کند.

وی ادامه داد: روش های نوین تعیین قدرت لنز داخل چشمی شامل استفاده از سیستم های جدید هوش مصنوعی است که در موارد خاصی مانند چشم های دوربین و نزدیک بین و بعد از جراحی لیزری عیوب انکساری می تواند  کمک کننده باشد. همچنین در عمل کراس لینکینگ برای درمان کراکوتونوس نوآوری های جدیدی که در این زمینه صورت گرفته مانند روش کاستومایزد و پالس تراپی و نیز استفاده از اکسیژن اساتید اخرین مطالب را به همکاران چشم پزشک عرضه می کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *