شناسه خبر: 33822 منتشر شده در مورخ: 1400/3/24 ساعت: 12:23 گروه: اجتماعی  
کلیه ادارات موظف به مناسب‌سازی مسیر ویژه‌ی نابینایان هستند
مدیر کل بهزیستی یزد:

کلیه ادارات موظف به مناسب‌سازی مسیر ویژه‌ی نابینایان هستند

مدیر کل بهزیستی استان یزد با بیان این که کلیه ادارات تا پایان امسال موظف به مناسب‌سازی مسیر ویژه‌ی نابینایان هستند، گفت: بهزیستی استان طبق استانداردهای جهانی اقدام به اجرای مسیر ویژه ی نابینایان بعنوان یک اولویت اساسی کرده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، دکتر «علی محمد عطابخش» با اشاره به مناسب‌سازی مسیرِ ویژه‌ی نابینایان در بهزیستی گفت: بهزیستی استان یزد مطابق با ضوابط، مقررات معماری و شهرسازی و در عمل به قانون و همچنین تاکیدات کتبی ریاست بهزیستی کشور مبنی بر مناسب‌سازی کلیه ساختمان های اداری بهزیستی، اقدام به اجرای مسیر ویژه ی نابینایان طبق استانداردهای جهانی (نصب نوار بساوایی با ضخامتی کمتر از نیم سانتی‌متر) در کریدور اصلی طبقه همکف ساختمان ستادی جهت دسترسی نابینایان به معاونت توانبخشی، میز خدمت، آسانسورها و سرویس بهداشتی مناسب سازی شده، به عنوان یک اولویت اساسی کرده است.

وی در ادامه افزود: طبق فصل ۲ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان( مصوب ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی) کلیه وزارتخانه ها ، سازمانها و موسسات و شرکت های دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظفند در طراحی، تولید و احداث ساختمانها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره مندی از آنها برای افراد دارای معلولیت همچون سایر افراد فراهم شود.

مدیر کل بهزیستی استان عنوان کرد: لذا این اقدام به عنوان یک تکلیف قانونی صورت گرفته و سایر دستگاه‌های اجرایی نیز تا پایان سالجاری موظف به اجرای اقدامات مناسب سازی در ابنیه خود هستند و مزید اطلاع از سال ۹۶ تاکنون حدود ۵۵ دستگاه اجرایی هرساله توسط کارشناسان ناظر بهزیستی برای ارزیابی پیشرفت شاخص‌های مناسب سازی ویژه افراد دارای معلولیت در ابنیه دولتی رصد و در جشنواره شهید رجائی امتیازدهی می‌شوند.

هدف اصلی از اقدامات مناسب سازی و اصلاح محیط برای این منظور است که کلیه افراد جامعه قادر باشند تا آزادانه و بدون خطر در محیط پیرامون خود اعم از اماکن عمومی، معابر، محیط شهری و بین شهری و ساختمانهای عمومی حرکت کنند و از تسهیلات محیطی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی با حفظ استقلال فردی بهره مند شوند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *