شناسه خبر: 33820 منتشر شده در مورخ: 1400/3/23 ساعت: 15:42 گروه: اجتماعی  
معاون بهزیستی کرمان بر مناسب‌سازی معابر معلولان تاکید کرد

معاون بهزیستی کرمان بر مناسب‌سازی معابر معلولان تاکید کرد

معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان گفت: همکاری مسئولانه و پررنگ دستگاه‌های اجرایی وتشکل‌های مردم نهاد، تنها راه خروج از عقب افتادگی تاریخی این استان در بحث مناسب‌سازی است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، علیرضا احمدی‌پور روز یکشنبه در نخستین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان در سال ۱۴۰۰ با اشاره به اهمیت توجه هرچه بیشتر همه متولیان وبرنامه‌ریزان شهری در سطح استان به مبحث مناسب‌سازی از همکاری واقدامات ارزشمند انجام شده توسط دستگاه‌های اجرایی در سطح استان قدردانی کرد وافزود: با توجه به تلاش‌های گسترده واقدامات قابل قبول شهرداری‌ها وهمه متولیان امر در این حوزه هنوز از وضعیت مطلوب فاصله داریم . 

وی ادامه داد: همکاری مسئولانه و پررنگ دستگاه‌های اجرایی وتشکل‌های مردم نهاد، تنها راه خروج از عقب افتادگی تاریخی استان کرمان در بحث مناسب‌سازی است تا بتوانیم با همدلی موجود در سطح جامعه در این زمینه با جلب توجه تشکل‌های مردمی ومجموعه‌های موثر و ناظر در همه سطوح اجرایی، شاهد رفع هرچه بیشتر موانع در همه ابعاد در سطح شهرهای استان باشیم. 

معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان تصریح کرد: مناسب‌سازی محیط‌های شهری کوچک‌ترین خدمتی است که جامعه می‌تواند به افراد دارای معلولیت ارائه کند و امیدوارم که شخص استاندار با ورود به این مسئله فضای کرمان برای معلولان مناسب‌سازی شود.

وی از انتخاب شهر ماهان به عنوان شهر پایلوت مناسب‌سازی معابر برای معلولان (شهر بدون مانع) در استان نام برد و افزود: اعتبارات خوبی بالغ بر۲۵۰ میلیون تومان برای این منظور در نظر گرفته شده که ظرف مدت سه سال اجرایی خواهد شد.

در این نشست با توجه به اهمیت و ضرورت تسریع در مناسب سازی محیط و اماکن عمومی و با استناد به مصوبات جلسات قبل(۹۹) ستاد مبنی بر موافقت با انتخاب شهرهای بدون مانع(ماهان، سیرجان،بم،جیرفت،رفسنجان) و همچنین تخصیص اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان جهت شهر ماهان، طی یک برنامه زمانبندی سه ساله بر اساس ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت نسبت به مناسب سازی محیط و اماکن عمومی شهر مذکور اقدام شود.

همچنین مقرر شد با توجه به نامه رئیس شورای عالی استان‌ها مبنی بر تاکید به شوراهای اسلامی استان در رابطه با اختصاص حداقل یک هزارم بودجه به ردیف مناسب سازی محیط و معابر و اماکن عمومی تابعه شهرداری ها و دهیاری های سراسر استان پیگیری لازم بعمل آید و نتیجه و گزارش آن به دبیرخانه منعکس گردد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *