شناسه خبر: 33801 منتشر شده در مورخ: 1400/3/19 ساعت: 11:58 گروه: اجتماعی  
۱۲۰ طرح شهری در جنوب پایتخت به بهره‌برداری رسید
با حضور شهردار تهران؛

۱۲۰ طرح شهری در جنوب پایتخت به بهره‌برداری رسید

۱۲۰ طرح عمرانی، خدمات شهری، ترافیکی، اجتماعی و مشارکت های مردمی روز چهارشنبه ۱۹ خرداد ماه با حضور شهردار، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مدیران شهری در منطقه ۲۰ تهران - شهرری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، شهردار منطقه ۲۰ تهران - شهرری در تشریح این طرح ها گفت: در راستای ارتقای سرانه‌های فرهنگی، ورزشی، خدماتی، عمرانی و ترافیکی، ۱۲۰ طرح  شاخص و کوچک مقیاس شهری از قبیل احداث بوستان و فضای سبز، فضاهای ورزشی، تعریض معابر و اقدامات ترافیکی، پیاده رو سازی، احداث پل‌های عابر پیاده، زیباسازی شهری، طرح های مشارکتی با اعتبار هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال تکمیل و به بهره برداری رسید.

فرهاد افشار افزود: براساس برنامه ای مدون و با هدف توسعه مبتنی بر رویکرد بومی محور ری و افزایش فضاهای گردشگری و کالبدی ری، ۳۷ طرح بزرگ مقیاس و شاخص و ۸۳ طرح کوچک مقیاس و محله ای به بهره برداری رسید. وی اظهار داشت: طرح های احداث پیاده راه بی بی شهربانو با مساحت ۱۶۶ متر، احداث میدان امام هادی (ع) با مساحت ۳۰۰۰ مترمربع، احداث آبنمای شرق حرم حضرت عبدالعظیم(ع) با مساحت  ۱۲۰۰متر مربع، احداث اولین خیابان کامل تهران در بلوار شهدای ایرانیت به طول ۱۵۰۰متر، پروژه مشارکتی راه سبز ری لند با مساحت  ۵۰۰۰متر مربع و احداث بلوار پریشانی به مساحت  ۶۰۰ متر از جمله پروژه های بزرگ مقیاس در این منطقه  است که به بهره برداری رسید.

این مسئول خاطرنشان کرد: در راستای تحقق الگوی مشارکتی توسعه محلی ۸۳ طرح کوچک مقیاس در سطح محلات با اعتبار ۷۰۰میلیارد ریال اجرایی شده است و از نظر پیشرفت اجرایی پروژه های کوچک مقیاس این منطقه رتبه اول را در بین مناطق ۲۲گانه شهر تهران دارد. وی ادامه داد: طرح هایی نظیر احداث بوستان مینیاتور به مساحت ۳۰ هزار مترمربع، بوستان زیتون با مساحت  ۱۲هزار متر مربع، مناسب سازی معابر ویژه تردد معلولان در بیش از  ۳۰ نقطه، کاشت بیش از  ۵۰ هزار نهال در عرصه جنگل کاری، افزایش چشمگیر سرانه فضای سبز منطقه به حدود  ۲۰متر مربع برای هر شهروند، به روز رسانی سیستم آبیاری منطقه به متراژ  ۱۸۸کیلومتر، انجام عملیات پیاده رو سازی بیش از  ۱۵هزار متر مربع، انجام روکش آسفالت در معابر به متراژ بیش از  ۱۸۰هزار متر، احداث باغ راه باران به طول  ۳۵۰متر و میدان گاه شمسه از جمله پروژه های توسعه محلی است که در این روز به بهره برداری می رسد.

شهردار منطقه ۲۰ تهران - شهرری یادآور شد: این منطقه با توجه به برخورداری از پتانسیل های بالقوه ای همچون فرصت های صنعتی و تجاری، گردشگری و مذهبی، تاریخی و اجتماعی و قرارگیری در نزدیکی ورودی های اصلی حمل و نقل شهر تهران به مامنی مناسب در ساختار شهر تبدیل شده است و بر همین اساس با تلاش بی وقفه مدیریت شهری منطقه و با هدف خدمات رسانی بهینه به شهروندان ایجاد توسعه اجتماعی و فرهنگی، اولویت بخشی به حمل و نقل پاک و انسان محور، مدیریت پسماند و خدمات شهری و ایجاد قطب گردشگری در این منطقه جنوبی شهر تهران در اولویت برنامه های توسعه ای قرار گرفت. منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *