شناسه خبر: 33794 منتشر شده در مورخ: 1400/3/19 ساعت: 09:09 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 19 خرداد 1400

روزنامه چهارشنبه 19 خرداد 1400

عناوین امروز:حدود 7هزار واحد مسکونی به خانوارهای دارای دو معلول در شهرها تحویل شد-پخش مناظرات انتخاباتی با حضور رابط ناشنوایان از شبکه سلامت-چه کسانی نباید دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کنند؟-لزوم مدیریت هیجانات در کنکور-قزوین اردوی تیم ملی گلبال را میزبانی می‌کند-اجاره آدم‌کش برای قتل شوهر.

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰

۲۸ شوال ۱۴۴۲

۹ ژوئن ۲۰۲۱

سال بیست و پنجم شماره ۶۷۱۸

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وب سایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

*حدود 7هزار واحد مسکونی به خانوارهای دارای دو معلول در شهرها تحویل شد

*پخش مناظرات انتخاباتی با حضور رابط ناشنوایان از شبکه سلامت

*چه کسانی نباید دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کنند؟

*لزوم مدیریت هیجانات در کنکور

*قزوین اردوی تیم ملی گلبال را میزبانی می‌کند 

*اجاره آدم‌کش برای قتل شوهر

 

..........اخبار ویژه

*حدود 7هزار واحد مسکونی به خانوارهای دارای دو معلول در شهرها تحویل شد

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز از تکمیل و تحویل ۶ هزار و ۸۷۱ واحد مسکونی برای خانوارهای دارای دو معلول شهری خبر داد.

فرهاد خاکی‌‌پور مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز تازه‌ترین وضعیت احداث واحدهای مسکونی برای معلولان موضوع تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، سازمان بهزیستی، و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را اعلام کرد.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز با یادآوری این مطلب که احداث مسکن برای خانوارهای دومعلول موضوع طی تفاهم‌نامه‌ای در سال ۹۴ برنامه‌ریزی و اجرایی شد، گفت: در مجموع ۷ هزار و ۷۳۰ واحد مسکونی برای خانوارهای دارای دو معلول و بالاتر شهری در برنامه قرار گرفت که طبق تازه‌ترین آمار ۶ هزار و ۸۷۱ واحد تحویل شده است و باقی‌مانده نیز در برنامه است تا پایان شهریور سال جاری تحویل شود.

خاکی‌پور ادامه داد: در حال حاضر برای هر واحد مسکن شهری ۱۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض ارایه می‌شود.

به گفته وی، در مناطقی که علاوه بر کمک‌های بلاعوض نیاز به آورده متقاضیان باشد، تسهیلات کم‌بهره بنیاد مسکن برای هر واحد شهری به متقاضیان ارایه می‌شود تا نسبت به تکمیل واحدهای خود اقدام کنند.

*تولید ۳۰ مستند درخصوص معرفی نخبگان دارای معلولیت

قائم مقام شبکه و شورای سلامت سیما در هفدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور از عدم استفاده برخی دستگاه‌ها از بحث بند چ ماده ۳۷ احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور انتقاد کرد و گفت: فرهنگسازی رعایت حقوق افراد دارای معلولیت با راه‌اندازی کمپین رسانه‌ای محقق می‌شود.

«علیرضا بهفر» قائم مقام شبکه و شورای سلامت سیما در هفدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور از تولید ۳۰ مستند درخصوص معرفی نخبگان دارای معلولیت خبر داد و گفت: این در حالی است که فیلم‌های سینمایی و مناظرات انتخاباتی کاندیدهای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مناسب‌سازی می‌شوند. 

قائم مقام شبکه و شورای سلامت سیما از عدم استفاده برخی دستگاه‌ها از بحث بند چ ماده ۳۷ احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور انتقاد کرد و در پایان یادآور شد: تجاوز نکردن به حقوق افراد دارای معلولیت از جمله پارک معلولان نیازمند فرهنگسازی است که این مهم آموزش می‌طلبد که این امر کار رسانه است و با راه‌اندازی کمپین رسانه‌ای محقق می‌شود.

 

........گزارش ویژه

*پخش مناظرات انتخاباتی با حضور رابط ناشنوایان از شبکه سلامت

رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره برنامه‌های مناظره انتخاباتی گفت: دیروز برای بحث انتخابات، همکاری خوبی را بلافاصله وزیر کشور به عنوان رییس ستاد مناسب‌سازی کشور و همچنین آقای عسگری داشتند که برنامه‌های مناظره های انتخاباتی ریاست جمهوری در شبکه سلامت برای افراد دارای معلولیت ناشنوایی مناسب‌سازی شود.

وحید قبادی دانا در برنامه هفدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور بیان کرد: کار زیاد انجام شده و انجام می‌شود اما کاستی هم زیاد است. یعنی هرچه کار انجام می‌شود باز کار مانده بسیار است و شاید نمود واقعی را برای کسانی که این مناسب سازی برای آنها انجام می‌شود، بعد از فعالیتهای گسترده، احساس نشود و همچنان احساس کنند که کاری نشده یا کاستی‌هایی وجود دارد. بسیاری از آنها به زیرساختهای موجود بستگی دارد؛ ابنیه، اماکن، راه‌ها، پیاده‌روها، ساختمان‌های دولتی و غیردولتی از قبل ساخته شده و هم سطح سازیها لحاظ نشده است. برخی از کارهای اصولی صورت می‌گیرد که خود را در سال‌های آینده نشان می‌دهد؛ مانند بحث هم‌سطح‌سازی که در شهرداری تهران مدنظر قرار گرفت و یا کارهای خوبی که در وزارت راه و شهرسازی یا سایر وزارتخانه‌ها انجام شد.

وی افزود: صدا و سیما نیز در این دوره در حوزه‌های مختلف همکاری خوبی هم از جهت فرهنگ‌سازی در این زمینه و هم در زمینه مناسب‌سازی فعالیت‌های رسانه‌ای و مدیا برای افراد دارای معلولیت داشته است. مفهوم مناسب‌سازی فقط مناسب‌سازی فیزیکی برای معلولین جسمی و حرکتی نیست. مناسب سازی برنامه های تلویزیونی برای ناشنوایان اقدام خوبی بوده که شبکه سلامت جهش خوبی را برای فیلم‌های سینمایی، انجام داده است. 

قبادی دانا با اشاره به برنامه‌های مناظره انتخاباتی گفت: دیروز هم برای بحث انتخابات، همکاری خوبی را بلافاصله وزیر کشور به عنوان رییس ستاد مناسب‌سازی کشور و همچنین عسگری دستور دادند که برنامه‌های مناظره های انتخاباتی ریاست جمهوری هم در شبکه سلامت برای افراد دارای معلولیت ناشنوایی مناسب‌سازی شود. 

رییس سازمان بهزیستی در این راستا از همه دستگاه‌ها و مجموعه‌ها تشکر کرد و افزود: اگر یکان یکان اعضا و آحاد جامعه اعتقاد، شناخت و بینش درستی را درباره بحث مناسب‌سازی پیدا کنند می‌توان امید داشت که این کار به خوبی صورت گیرد. البته نواقص و کاستی‌هایی هم وجود دارد و باید این را بپذیریم و نباید واکنش خاصی را نسبت به آن داشته باشیم. حق با افراد دارای معلولیت است، آنها حق دارند که شرایط مناسب برایشان تاکنون ایجاد شده باشد، اما زمان می‌برد. کشورهایی هم که به این مهم دست پیدا کردند در زمان طولانی بوده و اینگونه نبوده که یکباره این کار انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: اینکه جلسات در سطوح بالای مسئولیتی در حال انجام است و نظم خوبی پیدا کرده این نوید را می‌دهد که این کار به نحو بهتری انجام شود. 

در ادامه گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با بیان اینکه در سال گذشته 8 جلسه متداول داشتیم که یکی از جلسات در استان یزد برگزار شد، گفت: چهار جلسه بی‌نظیر داشتیم که یک جلسه با حضور شهردار تهران و سه جلسه با حضور سه وزیر راه و شهرسازی، وزیر آموزش و پرورش و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از رئیس سازمان بهزیستی تشکر کرد و گفت: اقدامات خوبی در حال انجام است و جای کار بسیاری در حوزه مناسب‌سازی است. باتوجه به پیگیری و دستور دکتر قبادی دانا مبنی بر بحث رابط ناشنوایان در برنامه مناظره انتخاباتی، طبق دستور ایشان، روز گذشته با وزیر و رئیس سازمان صدا و سیما مکاتبه‌ای داشتیم و پیگیری‌هایی انجام شد که  برنامه مناظرات با حضور رابط ناشنوایان در شبکه سلامت پخش شد.

 

.....سلامت و بهداشت

*چه کسانی نباید دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کنند؟

واکسیناسیون علیه کرونا برای گروه‌های در معرض خطر از بهمن سال گذشته در کشورمان آغاز شده و توصیه می شود که افرادی که نوبت‌شان می‌شود، حتما این واکسن را تزریق کنند، اما چه کسانی از نظر علمی نباید واکسن کرونا را تزریق کنند؟

به نقل از ایسنا، کسانی که به تخم مرغ حساسیت دارند، حتما قبل از تزریق واکسن کرونا از پزشک آن مرکز سوال کنند که آیا می‌توانند واکسن کرونا را تزریق کنند یا خیر. در عین حال کسانی که سابقه هر نوع آلرژی جدی دارند، حتما بعد از تزریق واکسن یک ربع تا نیم ساعت در مرکز واکسیناسیون تحت نظر بمانند.

همچنین اگر کسی بعد از تزریق واکسن، شوک آلرژیک شدید نشان داد، با دارو قابل درمان بوده و اصلا جای نگرانی نیست، اما کسانی که بعد از تزریق دوز اول واکسن کرونا واکنش آلرژیک شدید نشان دادند، نباید دوز دوم واکسن را دریافت کنند.

باید توجه کرد که حداکثر ایمنی واکسن کرونا چهار هفته بعد از تزریق دوز دوم واکسن کروناست و ایمنی اولیه نیز چهار هفته بعد از تزریق دوز اول واکسن کرونا حاصل می‌شود، اما این ایمنی کامل نیست و باید حتما تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد.

در عین حال فاصله تزریق بین دو دوز واکسن کرونا، در واکسن‌های مختلف، متفاوت است و نباید اصرار کرد که دوز دوم واکسن را زودتر از موعد تزریق کرد؛ زیرا ایمنی کمتری حاصل می‌شود.

*بیماران خاص برای تزریق واکسن کرونا به کجا مراجعه کنند؟: روند تدریجی واکسیناسیون کرونا در حالی از سوی وزارت بهداشت در حال انجام است و بیماران خاص نیز برای اطلاع از واکسیناسیون خود بر حسب نوع بیماری باید به سامانه‌های وزارت بهداشت مراجعه کنند.

به نقل از ایرنا، محمد حسن شعبانی رئیس اداره پیوند، سرطان و بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، سرطانی، پیوندی و افرادی که بیماری‌های صعب العلاج دارند، با هماهنگی وزارت بهداشت واکسن کرونا را در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی که به آنها مراجعه می کنند، می گیرند و اکنون نیز این واکسیناسیون برای آنها آغاز شده.

 برای بیماران مبتلا به ام اس نیز با انجمن ام اس ایران هماهنگی لازم انجام شده تا اسامی آنها به بیمارستانها برای تزریق واکسن کرونا اعلام شود.

شعبانی تصریح کرد: بیماران مبتلا به سرطان علاوه بر اینکه می توانند به هر بیمارستان دانشگاهی که در آن تحت درمان هستند  ، مراجعه کنند همچنین می توانند با معرفی نامه پزشک به مراکز درمانی خصوصی و دانشگاهی مراجعه کنند.

وی افزود: بیماران دیالیزی در همان مرکزی که دیالیز می شوند، بیماران پیوند نیز در همان مرکزی که پیوند انجام دادند باید واکسینه شوند.

بر اساس شیوه نامه وزارت بهداشت واکسیناسیون بیماران خاص،  نادر، صعب العلاج و بیماران مبتلا به سرطان که در ۶ ماه گذشته سابقه شیمی درمانی یا رادیوتراپی دارند در اولویت دریافت واکسن هستند و پس از این بیماران، سایر بیماران خاص و صعب العلاج در حال دریافت درمان و پیگیری بیماری در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار می گیرند.

 این بیماران برای دریافت واکسن باید به مراکز درمانی خود مراجعه و تقاضای دریافت واکسن را ارائه کنند. پس از دریافت درخواست های واکسن، آمار بیماران متقاضی واکسن کرونا از طریق مراکز شیمی درمانی و رادیوتراپی اعم از دولتی و غیر دولتی به معاونت های درمان دانشگاههای علوم پزشکی معرفی می شوند یا با معرفی پزشک معالج و گزارش پاتولوژی این بیماران به مراکز منتخب اعلامی از سوی معاونت های درمان ارجاع می شوند.

محل تزریق واکسن به این بیماران همان مراکز دولتی یا غیر دولتی درمانی خودشان است و با هماهنگی، تیم واکسیناسیون در زمان اعلام شده به آن مرکز مراجعه می کنند.

 

.......گزارش ویژه

*لزوم مدیریت هیجانات در کنکور: می گویند آزموده را دوباره آزمودن خطاست پس بهتر است از تجربه های دیگران درس بگیریم . به روزهای برگزاری کنکور سراسری نزدیک می شویم و از این رو تجربیات دوستان نابینا و کم بینا می تواند چراغ راه داوطلبان امسال باشد. سحر سلیمانژاد رتبه 22 علوم انسانی در سال 98، امروز تجربیات خود را با ما در میان می گذارد. سلیمانژاد که اهل مشهد است در رشته روانشناسی دانشگاه فردوسی درس می خواند. او می گوید: 20 سال دارم و دانشجوی ترم چهار روانشناسی دانشگاه فردوسی هستم.

س: شما به مدرسه نابینایان می رفتید یا مدرسه عادی؟

ج: من در مدرسه عادی و نمونه دولتی درس می خواندم.

س: بینایی شما چقدر است؟

ج: من کم بینا هستم و با ذره بین و وسایل کمک بینایی مطالعه می کنم. و از خط بریل استفاده نمی کنم.

س: شما به کلاس کنکور رفته بودید یا نه ؟

ج: در مدرسه برای سه چهار تا از درسها کلاس گذاشتند و من در آنها شرکت کردم ریاضی، فارسی، عربی و زبان، که استاد ریاضی سوالاتی که با ما کار کرد کاملا شبیه سوالاتی بود که در کنکور آمد بعد از کنکور به این فکر کردم که اگر کلاس کنکور نمی رفتم ریاضی را خوب نمی زدم من در کنکور سوالات ریاضی را 94 درصد زدم. کلاس ریاضی واقعا موثر بود ولی در مورد درسهای دیگر در وسطهای سال به این نتیجه رسیدم که ادامه ندهم زیرا وقتم گرفته می شود. سطح کلاسها پایین بود.

س: موقع ثبت نام در کنکور فقط درخواست منشی دادید ؟

ج: بله منشی خواستم و دفترچه درشت خط. که در اختیارم قرار دادند و کاملا راضی بودم.

س: در کنکور دو منشی داشتید یا یکی؟

ج: یک منشی داشتم. من سوالها را خودم می خواندم هر چند سخت بود و اگر در جایی با مشکل روبرو می شدم از منشی کمک می گرفتم. ایشان هم پاسخها را وارد می کردند و چون خودم می خواندم یک منشی برایم کافی بود.

س: با منشی هماهنگ بودید؟

ج: قبل از شروع آزمون چند دقیقه با ایشان صحبت کردم و شرایطم را گفتم. شاید اول کار کمی کند بودند ولی بعد از زدن سوالات ادبیات با هم هماهنگ شدیم.

س: چه توصیه ای برای داوطلبان امسال دارید؟

ج: بچه ها فکر می کنند که شرایطشان متفاوت است و نمی توانند به جایی برسند در حالیکه من به این باور رسیده ام که ما با بچه های دیگر فرقی نداریم ما هم مثل بقیه انسان هستیم و تنها تفاوتهایی داریم یکی از نظر اخلاقی با دیگران فرق دارد و دیگری از نظر ویژگیهای جسمی.این مشکلی ایجاد نمی کند و تنها راه و روش زندگی ما را متفاوت می کند. ما اگر بخواهیم می توانیم به بزرگترین قله ها دست پیدا کنیم. بچه ها نباید خودشان را دست کم بگیرند و فکر کنند چون مشکل بینایی دارند از بقیه هوش کمتری دارند هر چند مشکلات بیشتر است ولی این مانع نمی شود که بخواهند درس بخوانند و پیشرفت کنند. باید به این باور داشته باشند و تلاش کنند. در مورد کنکور هم من توانستم با منشی کنار بیایم ولی همان روز در حوزه ای که من امتحان می دادم بچه هایی بودند که بیناییشان از من ضعیفتر بود و نیاز داشتند که منشی سوالها را برایشان بخواند.

آنها با منشی مشکل داشتند؛ می گفتند خیلی کند هستند خیلی از سوالها را نمی توانند؛  بخوانند و مرتب برمی گردند. خیلی استرس گرفته بودند و نگران بودند . تقاضای من این است که کسی که قرار است منشی شود از قبل تمرین کرده باشد درسها را خوانده باشد و این جور نباشد که هر کسی را به عنوان منشی برای کسی که خودش استرس دارد و با هزار امید برای کنکور آمده است، بگذارند.بچه ها هم باید بتوانند شرایط را کنترل کنند و اگر منشی و شرایطی که دارند چیزی نیست که تصور می کردند نباید از نظر روحی به هم بریزند و کل آزمون را از دست بدهند. البته در حوزه ما این امکان فراهم بود که اگر کسی ناراضی هست منشیش را عوض کند . بچه ها باید با کمال خونسردی این کار را انجام دهند

س: برای انتخاب رشته با چه کسانی مشورت کردید و چه مواردی را مد نظر داشتید؟

ج: من از وقتی که به دبیرستان رفتم ،روانشناسی دانشگاه فردوسی را می خواستم و برای این هدف تلاش کردم ولی وقتی نتایج آمد و رتبه من 22 شد فشار از طرف دوست و آشنا، مشاورها و معلمها و پدر و مادرم روی من بود که به رشته حقوق و به دانشگاه تهران برو.شرایط بدی را تجربه کردم و آخر به این نتیجه رسیدم به تهران بروم و روانشناسی را در دانشگاه تهران بخوانم. ولی خیلی مردد بودم و با دو سه مشاور مشورت کردم در آخر پیش مشاور انتخاب رشته ای که سازمان بهزیستی معرفی کرد، رفتم. رفتم و صحبت کردم و شرایطم را گفتم که باید دور از خانه باشم و نمی دانم با وضعیتی که دارم می توانم در شهر دیگری زندگی کنم یا نه؟ ولی ایشان گفتند که اول علاقه مندیم را انتخاب کنم که این روی نظر پدر و مادرم خیلی تاثیر گذاشت ولی تشویقم کردند که می توانم در شهر دیگری زندگی کنم و در نهایت روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی و تهران و بعد دانشگاه فردوسی را زدم و بع مشاوره ها و حقوق را زدم کلا 9 رشته را انتخاب کردم

س: برای دوستانی که امسال کنکور دارند چه توصیه ای دارید این روزهای آخر چگونه درس بخوانند؟

ج: اول باید مدیریت هیجانی داشته باشند این دوره ای است که ممکن است بچه ها نا امید شوند خسته شوند و فشارهای مختلفی رویشان باشد به خصوص در شرایط کرونا و اینکه سر جلسه باید ماسک بزنیم  یا اینکه زمان کنکور جابجا شود. بچه ها نباید به این چیزها توجه کنند تمرکزشان روی کتاب باشد و مطالب درسی. و اگر در جمعی هستند که ممکن است این افکار منفی به آنها منتقل شود یا پیش افراد منفی اندیش هستند از این جمعها تا جایی که می توانند فاصله بگیرند. به این فکر کنند که وقت ما همیشه با ارزش است ولی الان خیلی با ارزشتر است و باید از تک تک لحظه ها استفاده کنیم. و باید با تمام توان  و انگیزه بخوانیم هر شرایطی که پیش بیاید برای همه هست خستگی هست ولی بعد از کنکور وقتی نتیجه رضایت بخشی بگیریم همه این خستگیها از تن بیرون می رود. -

........‌ورزشی

*قزوین اردوی تیم ملی گلبال را میزبانی می‌کند 

مرحله دوم اردوی آماده سازی تیم ملی گلبال جوانان به میزبانی استان قزوین برگزار می‌شود.

اردوی تیم ملی گلبال در بخش مردان از ۲۷ خرداد آغاز می شود و تا چهارم تیرماه به میزبانی سالن شهید بابایی قزوین ادامه خواهد داشت. در این اردو، ۹ ورزشکار از سراسر کشور تمرینات خود را زیرنظربهمن دوستی به عنوان سرمربی، محمدکرم کولیوند، عباس غفوری به عنوان مربی پشت سر خواهند گذاشت.

محمد مهدی نفیسی نسب، علیرضا باقری، امیرحسین مرادی، امیرحسین ریحانی، محمد ایوب شهپر، امیر محمد بهرامی، مصطفی صادقی، فردین جاویدی دوست و داریوش فرهادی به عنوان ورزشکار در این اردو حضور خواهند یافت. تیم ملی گلبال جوانان کشورمان خود را برای شرکت در رقابت های پارا آسیایی بحرین آماده می کنند.

* بازی ویدیویی رقابت های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ منتشر می شود

اولین بازی رسمی رقابت های پارالمپیک با نام " تور رویایی پگاسوس " منتشر می شود.

این بازی با هدف ترویج هرچه بیشتر ورزش های پارالمپیکی در بین جوانان از تاریخ ۲۴ ژوئن (۳ تیر ۱۴۰۰) و در پنج زبان ژاپنی، انگلیسی فرانسوی، آلمانی و اسپانیایی، برای نصب بر روی تلفن های همراه هوشمند در دسترس قرار خواهد گرفت و کاربران می توانند با انتخاب آواتارها و قرار دادن تصویر چهره خود بر روی آنها، بازی های پارالمپیک را به شکل مجازی تجربه کنند.

کرگ اسپنس، مدیر ارتباطات IPC در این خصوص گفت: از راه اندازی این بازی بسیار هیجان زده ایم و این اقدام باعث ایجاد ارتباط بیشتر بین جنبش پارالمپیک و مخاطبان جوان این حوزه می شود.

کاربران می توانند در تورنمنت های آنلاین رشته هایی نظیر بوچیا، فوتبال ۵ نفره نابینایان، دو و میدانی و بسکتبال با ویلچر شرکت کنند و با هم به رقابت بپردازند.

 

......حوادث

*اجاره آدم‌کش برای قتل شوهر

زن جوان که فکر میکرد همسرش به او خیانت میکند با پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان مردی را اجیر کرد تا شوهرش را بکشد. اواخر سال گذشته، گزارش سرقت از خانه ‌ای در غرب پایتخت به مأموران پلیس اعلام شد. با حضور تیم پلیسی در محل آنها با بدن نیمه جان صاحب خانه در حالی مواجه شدند که وسایل با ارزش خانه ‌اش به سرقت رفته بود. مرد جوان که مدیر شرکت بازرگانی بود بلافاصله به بیمارستان منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت. وی پس از بهبودی در تحقیقات گفت: همسر و دو فرزندم برای خرید شب عید خانه را ترک کردند و من به تنهایی داخل خانه بودم. بعد از خوردن چای، کمی احساس خواب آلودگی داشتم به رختخواب رفتم که ناگهان صدای مهیبی به گوشم رسید. چند لحظه بعد نیز مردی نقابدار را بالای سرم دیدم. او با چاقویی که در دست داشت به جانم افتاد و مرا تا حد مرگ زد.

بعد هم ۳۰ میلیون تومان پول، ۵ سکه طلا، مقداری دلار، ۲ گوشی تلفن همراه و اسناد و مدارکی را که خیلی با ارزش بودند به سرقت برد. با شکایت مرد جوان تحقیقات به دستور بازپرس شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ویژه سرقت آغاز شد. بررسیها ادامه داشت اما هیچ رد و سرنخی از متهم متواری به ‌دست نیامد تا اینکه چند روز قبل، مرد جوان با مراجعه به پلیس راز یک توطئه شوم علیه خودش را فاش کرد. وی به پلیس گفت: با همسرم شکیلا سر موضوعی اختلاف پیدا کردم و کارمان به درگیری و دعوا رسید و در کمال ناباوری همسرم گفت که برای کشتن من یک آدمکش اجیر کرده بوده اما او نتوانسته کارش را درست انجام دهد و قصد دارد این بار خودش مرا بکشد. به همین خاطر از همسرم شکایت دارم. با شکایت مرد جوان، به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ویژه سرقت، شکیلا بازداشت شد و تحقیقات برای دستگیری همدست او از سوی کارآگاهان پلیس ادامه دارد.

گفت‌و‌گو با زن جوان

شوهرت مدعی است برای کشتن او آدم اجیر کرده ای!

بله برای اینکه شوهرم به من خیانت میکرد و نمیخواست به این موضوع اعتراف کند. رفتارهایش خیلی مشکوک بود. شبها دیر به خانه میآمد و مدام سرش داخل گوشی اش بود. یک مواقعی به بهانه کار در شرکت میماند اما وقتی با او تماس میگرفتم صدای زنی را میشنیدم. البته شوهرم میگفت هیچ زنی در زندگی اش نیست اما من باور نمیکردم. حتی گوشی تلفنش را میداد که من آن را چک کنم، ولی مطمئنم پیامها و تماسهایش را از قبل پاک میکرد. من به رفتارهای او مشکوک بودم و این شک زمانی به یقین تبدیل شد که پیش یک فالگیر رفتم و به من گفت که زنی قد بلند در زندگی شوهرم هست و همین مسأله شک مرا به یقین تبدیل کرد.

فقط به این دلایل به شوهرت مشکوک بودی؟

دلایل کمی نبود. حتی یکی از دوستانم گفت از شوهرت بخواه که سند خانه را به نامت بزند. من هم به حامد گفتم و او هم در کمال ناباوری این کار را کرد. اما به جای اینکه اعتمادم بیشتر شود شک ام بیشتر شد. با خودم گفتم با این کار به من باج داده که از روابط پنهانی اش سر در نیاورم.

چطور آن مرد را اجیر کردی؟

من فروشنده لوازم آرایشی هستم و برای فروش وسایل به آرایشگاه‌ها میرفتم. یکی از آرایشگرها وقتی مشکلم را فهمید گفت برادرش، میتواند با تعقیب شوهرم به روابط پنهانی او پی ببرد. پیشنهادش را پذیرفتم و برادرش در ازای این کار از من ۲۰۰ میلیون تومان گرفت. اما بعد از یک هفته به من گفت که همسرم با هیچ شخصی در رابطه نیست و من اشتباه میکنم.

چرا باور نکردی؟

چون مطمئن بودم شوهرم پنهانکاری میکند و سعی دارد مرا بیمار روانی نشان دهد به همین خاطر تصمیم به قتلش گرفتم. به همان مرد جوان گفتم ۲۰۰ میلیونی که قبلاً به تو دادم به اضافه تمام وسایل با ارزش داخل خانه را بردار، در عوض حامد را به قتل برسان.

نقشه قتل چه بود؟

شب حادثه به بهانه خرید لباس شب عید برای بچه‌ها، حامد را داخل خانه تنها گذاشتم. قبل از آن هم داخل چای داروی بیهوشی ریختم تا شوهرم نتواند از خودش دفاع کند. برای اینکه کسی به من شک نکند، از مرد جوان  خواستم در ورودی را بشکند و وارد خانه شود و نقشه قتل و سرقت را اجرا کند. وقتی بعد از خرید به خانه برگشتیم و همسرم را نیمه جان  دیدم با توجه به حضور بچه‌ها به اورژانس زنگ زدم و او را به بیمارستان رساندند.

وقتی دیدی شوهرت زنده است چه کردی؟

دوباره تصمیم به قتل گرفتم. در فضای مجازی فروشنده‌ای را پیدا کردم که قرص برنج و سیانور میفروخت. میخواستم با آن حامد را به قتل برسانم. آن روز با حامد دعوایم شد، اما در یک لحظه عصبانیت راز اجیر کردن آدمکش را برملا کردم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *