شناسه خبر: 33782 منتشر شده در مورخ: 1400/3/18 ساعت: 10:56 گروه: اجتماعی  
مدیریتِ مسائل اجتماعی در جامعه ما ضعیف است
مدیرکل بهزیستی استان کرمان:

مدیریتِ مسائل اجتماعی در جامعه ما ضعیف است

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: مدیریت در مسائل اجتماعی به شدت در جامعه ما ضعیف است و سازمان های مردم نهاد می‌توانند در زمینه پیشگیری از خشونت‌ها، اعتیاد و آسیب های اجتماعی نقش پررنگی داشته باشند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، "عباس صادق زاده" با اشاره به پویش بزرگ مردمی "ایران همدل" اظهار کرد: تشکل های مردم نهاد می‌توانند  خلاءهای جامعه امروز را پر کنند. خلاء مسائل معیشتی بسیار مهم است و این کار مهم را باید با درایت و برنامه پیش برد و بهترین ساختار در این زمینه بحث تشکل‌های مردم نهاد است. وی با قدردانی از شرکای اجتماعی که در همه مسائل متعدد به ویژه پویش همدلی در کنار بهزیستی نقش آفرینی کردند، افزود: مدیریت در مسائل اجتماعی به شدت در جامعه ما ضعیف است و سازمان های مردم نهاد می‌توانند در زمینه پیشگیری از خشونت‌ها، اعتیاد و آسیب های اجتماعی نقش پررنگی داشته باشند.

صادق‌زاده با بیان اینکه سمن ها در مسائل اجتماعی باید محور  و به عنوان  اصلی‌ترین عنصر باشند، گفت: قریب به ۵۰۰ میلیون تومان در ماه مبارک رمضان از طریق تشکل‌های مردمی در پویش ایران همدل جمع آوری شده است و این سازمان ها باید با جرأت به مسائل اجتماعی ورود کنند و دولت در این میان باید وظیفه پشتیبانی و حمایت گری را داشته باشد. مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه سمن ها برای ورود به مسائل مهم اجتماعی خودشان را آماده کنند و سازمان بهزیستی برای ورود این تشکل‌ها به مسائل تخصصی جامعه فرش قرمز پهن می‌کند، گفت: سازمان‌های مردم نهاد باید با دانش، تخصص و نیروی کارآمد پا به مسائل اجتماعی بگذارند و باید یک ساختار تخصصی برای یک موضوع مهم تخصصی داشته باشند زیرا مسائل اجتماعی پیچیده، تخصصی و جدی هستند اما سخت و لاینحل نیستند.

وی افزود: در سال‌های گذشته تشکیل اتحادیه تشکل‌های اجتماعی به مجلس ارائه شده و با  جدیت دنبال آن هستیم. صادق زاده تصریح کرد: توجه کردن به مسائل معیشتی مهم است اما درمان خشونت علیه کودکان، خشونت علیه زنان، اعتیاد بین دختران جوان و سایر آسیب‌های اجتماعی مهم‌تر از ارائه بسته معیشتی به این قشر است. وی بیان کرد: بیش از ۳۰۰ تشکل و خیریه در حوزه مسائل معیشتی در سطح استان کرمان فعال هستند و موازی کاری در این حوزه وجود دارد و این ضعف است که یک بانک اطلاعاتی مشخص در بین تشکل ها و موسسات خیریه نداریم. مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه عدم انسجام در تشکل های مردم نهاد از اشکالات بزرگ است، گفت: باید از یک مدل علمی موثر در جامعه استفاده کنیم. روش‌هایی که در جامعه استفاده می کنیم روش‌هایی نیست که جامعه را از مشکلات نجات دهد و باید سراغ یک تشکل سازی، چارچوب سازی و با برنامه در حوزه تشکل‌های مردم نهاد پیش رفت.

"محمدعلی محمدی" معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه در پویش ایران همدل ۱۲۶ موسسه خیریه و ۱۲۸ مرکز مثبت زندگی شرکت کردند، افزود: مردم استان کرمان در روز عید فطر بیش از ۴ میلیارد ریال به بهزیستی استان کرمان کمک کردند و به حساب 2059 نفر از معلولان و مددجویان واریز شد. وی گفت: در این زمینه کمک هزینه معیشتی به ۵٢۶ خانوار، 6882 بسته معیشتی، 7778 پرس غذای گرم و افطار و ۷۲۴ بسته لوازم ضروری زندگی توزیع شد که ۲۳هزار و ۸۴۸ خانوار از این خدمات بهره مند شدند. محمدی با بیان به اینکه بیش از ۵۰ میلیارد ریال توسط موسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی در مبارک رمضان در این پویش جذب شده، تصریح کرد: استان کرمان در پویش بزرگ مردمی ایران همدل در ایام ماه مبارک رمضان خوش درخشید و بیشترین مشارکت را به خود اختصاص داده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *