شناسه خبر: 33780 منتشر شده در مورخ: 1400/3/17 ساعت: 14:33 گروه: اجتماعی  
پاسخگویی به ۹۶ درصد از پیام‌های ارسالی سامانه ملی دیده‌بان در اردیبهشت ۱۴۰۰

پاسخگویی به ۹۶ درصد از پیام‌های ارسالی سامانه ملی دیده‌بان در اردیبهشت ۱۴۰۰

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به یکهزار و ۶۶۰ مورد پیام ارسالی به سامانه ملی دیده‌بان در اردیبهشت ۱۴۰۰، گفت: ۶۵ درصد پیام‌ها توسط کارشناسان خط ۱۴۸۲ راهنمایی و ارشاد شده و بیشترین پیام‌ها به ترتیب از استان‌های تهران، خوزستان، خراسان رضوی، اصفهان و کرمانشاه ثبت شده است.

به گزارش ایران سپید از سازمان بهزیستی «کاظم نظم‌ده» مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور در تبیین و تشریح عملکرد سامانه ملی دیده‌بان خط ۱۴۸۲ در ماه گذشته، گفت: یکی از اهداف اساسی راه‌اندازی و فعالیت این سامانه ایجاد داشبورد مدیریتی هوشمند برای برنامه‌ریزی آگاهانه، دقیق و مبتنی بر نیاز گروه‌های هدف است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه برای پاسخگویی از طریق سامانه دیده‌بان، سه فوریت و مرحله زمانی را طرح‌ریزی کردیم که یکی به صورت آنی است یعنی در مواقع آتش‌سوزی یا مرگ و میر در مراکز، باید در مدت‌زمان ۳ ساعت پاسخگویی انجام شود؛ مرحله دوم در وضعیت‌های فوری‌ست که حداکثر تا ۲۴ ساعت باید پاسخگویی صورت پذیرد و در مواقع عادی حداکثر تا ۷۲ ساعت پاسخگویی انجام می‌شود.

وی با اشاره به یکهزار و ۶۶۰ مورد پیام ثبت‌شده از طریق تماس، صندوق صوتی، سایت و اپلیکیشن دیده‌بان در اردیبهشت ۱۴۰۰، عنوان کرد: از این تعداد یکهزار و ۲۷۸ تماس با خط ۱۴۸۲، ۲۰۰ پیام از طریق صندوق صوتی، ۹۴ پیام از طریق سایت دیده‌بان و ۸۸ پیام از طریق اپلیکیشن ارسال شده است.

به گفته نظم‌ده اهم موضوعات پیام‌های ارسالی شامل مستمری توانبخشی، کمک موردی، کمک معیشتی، افزایش مستمری توانبخشی و اجتماعی، کمک هزینه و ودیعه مسکن، حق پرستاری، شهریه دانشجویی، کمک هزینه درمان، عدم رعایت بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، کمیسیون پزشکی،  یارانه مراکز نگهداری، برخورد نامناسب با مراجعین و ... بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۶۵ درصد پیام‌ها توسط کارشناسان خط ۱۴۸۲ راهنمایی و ارشاد شده است، افزود: بیشترین پیام‌ها به ترتیب از استان‌های تهران، خوزستان، خراسان رضوی، اصفهان و کرمانشاه و کمترین آنها از استان‌های قزوین، بوشهر، خراسان جنوبی، چهارمحال بختیاری و اردبیل ثبت شده است. این در حالی که بیش از ۶۹۷ نفر در ۳۱ استان و ۱۰ کاربر در ستاد بهزیستی کشور و ۹ نفر کارشناس مراکز تلفن در مرکز ملی دیده‌بان، پاسخگویی، پیگیری و جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل آن را برعهده دارند.

یادآوری می‌شود، سامانه ملی دیده‌بان خط ۱۴۸۲ با تمام تلفن‌های ثابت و همراه بدون نیاز به کد، قابل ارتباط و رایگان و سهولت دسترسی را برای گروه‌های هدف افزایش داده است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *