شناسه خبر: 33745 منتشر شده در مورخ: 1400/3/11 ساعت: 12:10 گروه: اجتماعی  
رشد 100 درصدی بودجه آموزش و پرورش استثنایی در سال 1400

رشد 100 درصدی بودجه آموزش و پرورش استثنایی در سال 1400

مدیرکل توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در تبریز از رشد 100 درصدی بودجه آموزش و پرورش استثنایی در سال 1400 خبر داد.

به گزارش ایران سپید از آموزش و پرورش اسنثنایی، حسن محرابی مقدم مدیرکل پشتیبانی و توسعه مدیریت سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست شورای اداری آموزش و پرورش استثنایی استان آذربایجان شرقی گفت: استان آذربایجان شرقی خطه علما، سرداران و بزرگانی در عرصه های علم و فرهنگ و ادب است.

وی با اشاره به موضوع تفویض اختیار به ادارات استثنایی استان ها گفت:  در هر استان ادارات آموزش و پرورش استثنایی شبیه اداره یک منطقه با شهرستان عمل خواهند نمود  و مدیریت امور مالی و پرسنلی  برعهده  اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خواهد بود.
مدیرکل توسعه  مدیریت و پشتیبانی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: اختیارات و مسئولیت های ماده 51 و 52  حسب مورد مستقیماً و بدون واسطه از طرف مقامات فوق به سایر مقامات دستگاه مربوطه کلا یا بعضاً قابل تفویض خواهد بود لکن در هیچ مورد تفویض اختیار و مسئولیت سلب اختیار و مسئولیت از تفویض کننده نخواهد کرد .
محرابی مقدم تصریح کرد: ماده های 52 و 53 قانون محاسبات کشور از ماده های با اهمیت در سازمان ها  است چرا که مراحل خرج یا همان پرداخت هزینه ها در سازمان و هم چنین روش های تفویض اختیارات را بیان می کند.
وی توضیح داد: پرداخت هزینه ها به ترتیب پس از طی مراحل تشخیص، تأمین اعتبار، تعهد، تسجیل، حواله و با اعمال نظارت مالی صورت خواهد گرفت.

محرابی مقدم گفت: اعتبارات به صورت منطقه ای ابلاغ می شود فقط تفاوت این منطقه با دیگر مناطق و نواحی در این است که یکسری کمک سرانه های مستقلی هم به حساب اختصاصی این مناطق واریز می شود.
وی تاکید کرد: در فصل ششم این ماده بند حمایت دانش آموز آمده که جدا از سرانه ی حمایتی دانش آموزی است و سالانه در اختیار اداره کل قرار  می گیرد تا در حوزه درمانی و توانبخشی استفاده شود ولی در این بند حمایت در تمام امور دانش آموز ی است.
محرابی مقدم افزود: سازمان آموزش و پرورش  استثنایی در بودجه ردیف مستقل دارد و  در کمک سرانه فصل ششم و هفتم نیز مستقل می باشد که به حساب ادارات استانی واریز می شود و در ادارات استثنایی هزینه می شود.
محرابی مقدم با بیان اینکه اعتبار سازمان آموزش پرورش استثنایی در سال ۹۸، ۹۳ میلیارد تومان  و در سال 99، 143 میلیارد تومان بود گفت:  اعتبار سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال 1400 به 294 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است و بودجه رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.
وی ادامه داد: بر اساس آمایش سرزمینی دانش آموزان با نیازهای ویژه به ۱۰۵ قلم تجهیزات توانبخشی، آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی نیاز دارند که شامل ۷۲ هزار کالا می شود و در  بودجه سال جاری ردیف ۶۰ میلیاردی برای تجهیزات توانبخشی دیده شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *