شناسه خبر: 33717 منتشر شده در مورخ: 1400/3/8 ساعت: 13:30 گروه: اجتماعی  
۷۰ درصد مراکز توانبخشی شبانه‌روزی نگهداری از سالمندان و افراد دارای معلولیت واکسینه شدند

۷۰ درصد مراکز توانبخشی شبانه‌روزی نگهداری از سالمندان و افراد دارای معلولیت واکسینه شدند

مدیرکل مراکز مراقبتی سازمان بهزیستی کشور، گفت: بیشترین میزان تحقق واکسیناسیون نسبت به تعداد پرسنل و افراد مقیم مراکز توانبخشی شبانه‌روزی به ترتیب استان‌های اردبیل، مازندران، مرکزی، کرمانشاه، همدان و کمترین میزان تحقق مربوط به استان‌های هرمزگان، تهران، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی است

به گزارش ایران سپید از بهزیستی «مصطفی سراج» مدیرکل مراکز مراقبتی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به فرآیند واکسیناسیون در مراکز تحت نظارت، گفت: براساس آخرین آمار به تاریخ ۷ خردادماه جاری تعداد کل واکسیناسیون سالمندان و پرسنل این مراکز ۱۷ هزار و ۹۷۵ نفر(۸۶ درصد) است.

مدیرکل توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: تعداد کل واکسن تزریق‌شده به سایر گروه‌ها اعم از افراد دارای معلولیت و همچنین اختلالات روانی، ۳۱ هزار و ۱۸۰ نفر(۶۲ درصد) می‌باشد.

وی با بیان اینکه تمامی مراکز اعم از سالمندان، افراد دارای معلولیت ۴۹ هزار و ۱۵۵ نفر(۷۰ درصد) تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند، تصریح کرد: ۱۴ هزار و ۶۷۱ نفر دوز دوم واکسن را دریافت کردند.

سراج، گفت: بیشترین میزان تحقق واکسیناسیون نسبت به تعداد پرسنل و افراد مقیم مراکز توانبخشی شبانه‌روزی به ترتیب استان‌های اردبیل، مازندران، مرکزی، کرمانشاه، همدان و کمترین میزان تحقق مربوط به استان‌های هرمزگان، تهران، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی است.

مدیرکل توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه استان‌های تهران و خراسان رضوی کمترین آمار واکسیناسیون را داشتند، در پایان یادآور شد: دانشگاه‌های علوم پزشکی بزرگی همچون مشهد، ایران و شهید بهشتی در این استان‌ها مستقر هستند و عمده باقی‌مانده واکسیناسیون مربوط به این ۳ دانشگاه است که امیدواریم با سرعت‌بخشی تمامی مراکز تحت نظارت بهزیستی واکسیناسیون شوند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *