شناسه خبر: 33686 منتشر شده در مورخ: 1400/3/4 ساعت: 11:19 گروه: اجتماعی  
فقدان برنامه جامع جهت مناسب سازی معابر اردبیل برای معلولان
مدیرعامل انجمن معلولین جسمی حرکتی اردبیل:

فقدان برنامه جامع جهت مناسب سازی معابر اردبیل برای معلولان

مدیرعامل انجمن معلولین جسمی حرکتی اردبیل گفت: مشکل اصلی در بحث مناسب سازی معابر اردبیل برای معلولان این است که هیچ گونه چشم‌انداز و برنامه جامعی در این مورد وجود ندارد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، نوروز امانی اظهار کرد: دسترس پذیر کردن شهر و مبلمان شهری، ادارات، دانشگاه‌ها، بانک‌ها، مدارس، پارک، بیمارستان بیمارستان‌ها و غیره برای معلولان علاوه بر تخصص نیاز به اهتمام اساسی دارد. وی با بیان اینکه مناسب سازی امر بسیار تأثیرگذار در زندگی معلولان است، تصریح کرد: تلاش‌هایی در سال‌های گذشته انجام شده اما با مناسب سازی واقعی خییلی فاصله داریم. امانی با بیان اینکه به جز این اواخر در اکثر جلسات مناسب سازی معابر برای معلولان حضور داشته‌ام، ادامه داد: جلسات مناسب سازی ۴ بار در سال برگزار می‌شد و جالب آن است که بسیاری از مدیران کل در این جلسه حضور نداشتند و یک نفر نماینده می‌فرستادند.

مدیرعامل انجمن معلولین جسمی حرکتی اردبیل با اشاره به اینکه در حدود ۷ سالی که در جلسات مناسب سازی حضور داشته‌ام، یادم نمی‌آید که رؤسای نظام مهندسی ساختمان در این جلسات حضور داشته باشند و همواره یک نفر نماینده به این جلسات می‌فرستادند، تشریح کرد: این در حالی است که اگر نظام مهندسی فقط قسمتی از مبحث ماده ۱۵ را اجرا می‌کرد بسیاری از مشکلات معلولین مرتفع می‌شد.

امانی با بیان اینکه در بحث مناسب سازی بیشترین بار بر دوش شهرداری است، اضافه کرد: شهرداری پیگیر موضوع هستند و مخصوصاً نسبت به خرید اتوبوس‌های شهری به شرط و الزام رعایت مناسب سازی قول مساعد داده‌اند اما با توجه به حجم بالای کار هنوز کارهای زیادی وجود دارد که مساعدت و عنایات شهردار را می‌طلبد. مدیرعامل انجمن معلولین جسمی حرکتی اردبیل با بیان اینکه هیچ گونه ملاک و معیاری برای ارزیابی عملکرد ستاد مناسب سازی معابر برای معلولان وجود ندارد، گفت: از نظر ما معلولان تنها معیار ارزیابی وضعیت مناسب سازی شهر است که این وضعیت هم برای همگان قابل مشاهده است. امانی با بیان اینکه ریاست جلسات مناسب سازی در پایین‌ترین سطح ممکن صورت می‌گیرد، بیان کرد: این جلسات تقریباً دچار روزمرگی شده و حرکات جهت رفع مسئولیت است.
وی با بیان اینکه عملکرد نمایندگان مجلس در خصوص معلولین اسفناک است، ادامه داد: نمایندگان قبل از انتخابات آرامش ما را به هم می‌زنند و التماس می‌کنند اما بعد از اینکه رأی گرفتند اصلاً ما را به حساب نمی‌آورند. مدیرعامل انجمن معلولین جسمی حرکتی اردبیل افزود: برای حل مشکل معلولان چاره‌ای جز بیان حقایق نیست و نمی‌شود اهل انفعال یا عافیت طلبی شد چون حق معلولان و قشر مظلوم جامعه باید مطالبه شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *