شناسه خبر: 33681 منتشر شده در مورخ: 1400/3/3 ساعت: 14:06 گروه: اجتماعی  
اهدای ۲۷۰ هزار تبلت به دانش آموزان کم برخوردار در قالب طرح هدایت

اهدای ۲۷۰ هزار تبلت به دانش آموزان کم برخوردار در قالب طرح هدایت

معاون و جانشین وزیر در طرح هدایت در نشست شورای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: طرح هدایت با بسیج همه امکانات جامعه در بخش‌های دولتی، عمومی و مردمی توانسته تا امروز ۲۷۰ هزار تبلت را با اعتبار حدود دو هزار میلیارد تومان به دانش آموزان تحویل دهد.

به گزارش ایران سپید از سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دکتر سید جواد حسینی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی جوهره اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی دانست و گفت: خشونت فراگیر، بی عدالتی و فقر سه مشکل عمده در دنیا است، بر اساس گزارش سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۲ نتایج تجارب جهانی و اندیشمندان توسعه نشان می دهد که دریافتن نظام تعلیم و تربیت لازمه بهبود و ارتقای کیفیت زندگی است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از پر تنازع ترین کشورهای دنیا سیستم آموزش و پرورش بی کیفیتی دارند و این در حالی است که کشورهایی که روابط اجتماعی صلح آمیزی دارند دارای سیستم آموزش و پرورش با کیفیتی هستند خاطر نشان کرد: برای رهایی از فقر و بی عدالتی می بایست از توسعه نیافتگی نجات پیدا کنیم، عدالت آرمان توسعه است و این مهم بدون عدالت در آموزش و پرورش امکان تحقق ندارد.

حسینی با بیان اینکه بی عدالتی در نظام تعلیم و تربیت در سه قلمرو منطقه ای، مدرسه ای و دیجیتالی امکان تحقق دارد گفت: اولین آیتم تاثیر گذار در کیفیت نظام تعلیم و تربیت کیفیت معلمان است، تنوع مدارس عامل اصلی چالش کیفیت است.

وی افزود: تلاش ما در ایام شروع کرونا در جهت لطمه نخوردن و تداوم فرایند آموزش و پرورش با پوشش حداکثری دانش آموزان است، مهمترین بخشی که توانست در ایام شیوع کرونا با نظارت فرآیند آموزش را تداوم دهد شبکه شاد است، این شبکه با فعالیت بیش از ۱۴ میلیون دانش آموز و معلم بزرگترین پلتفرم داخلی است که فرایند آموزش را با امنیت، انعطاف و نظارت تداوم بخشیده است.

جانشین وزیر در طرح هدایت با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد دانش‌آموزان کشور بنا به دلایلی و به ویژه عدم دسترسی به تجهیزات هوشمند از جریان آموزش های مجازی محروم هستند گفت: طرح هدایت با بسیج همه امکانات جامعه در بخش‌های دولتی، عمومی و مردمی توانسته تا امروز ۲۷۰ هزار تبلت را با اعتبار حدود دو هزار میلیارد تومان به دانش آموزان تحویل دهد.

حسینی با بیان اینکه خوشبختانه بیش از ۲ میلیون تبلت با اعتبار ۷ هزار میلیارد تومان توسط بخش دولتی، عمومی و به ویژه پویش های خیریه ای تعهد برای خرید شده است گفت: تاکنون به همت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ۱۱ هزار تبلت خریداری و توزیع شده است لیکن این استان به منظور بهره گیری کامل دانش آموزان از آموزش های مجازی به خریداری و توزیع ۴۰۰ هزار تبلت احتیاج دارد.

حسینی با بیان اینکه تا کنون ۱۳۰ هزار تبلت با تصمیمات شوراهای آموزش و پرورش و بیش از ۹۵ هزار تبلت توسط انجمن های اولیا و مربیان در سطح کشور تهیه و توزیع شده است افزود: مجلس شورای اسلامی ۵۰۰ میلیارد تومان را به خرید تبلت های دانش آموزی اختصاص داده است، مرکز آمار ایران نیز ۱۵ هزار و سازمان بهزیستی ۱۰ هزار تبلت را اهدا نموده اند، همچنین کمیته امداد امام خمینی(ره) تهیه بیش از ۵۰۰ هزار تبلت را متعهد شده است.

وی با اشاره به طرح نهضت توان افزایی دانش آموزان با نیازهای ویژه گفت: سه میلیارد تومان به منظور خرید تجهیزات برای دانش آموزان با نیازهای ویژه خراسان رضوی اختصاص می یابد، در آموزش و پرورش استثنایی کشور به منظور رسیدن به حداقل استانداردها نیاز به ساخت ۲۱۰ مدرسه داریم، از سال گذشته تا کنون ۱۴۰ مدرسه افتتاح شده و یا فرآیند ساخت آنها آغاز شده است، با تامین زمین مورد نیاز توسط استانداری خراسان رضوی اعتبار احداث ۶ مدرسه برای دانش آموزان با نیازهای ویژه را تامین خواهیم نمود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در پایان افزود: سه مرکز جامع تشخیصی، توانبخشی و مشاوره‌ای در خراسان رضوی مشغول فعالیت هستند و اعتبار احداث دو مرکز دیگر را نیز در این استان تامین خواهیم نمود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *