شناسه خبر: 33646 منتشر شده در مورخ: 1400/2/31 ساعت: 09:53 گروه: اجتماعی  
روش ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان استثنایی در استانهای مختلف

روش ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان استثنایی در استانهای مختلف

در روزهای پایانی سال تحصیلی، از معاون آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در باره روش ارزشیابی دانش آموزان در خرداد ماه پرسیدیم.

به گزارش ایران سپیددکتر مجید هداوند در این رابطه می گوید: مرکز سنجش و پایش کیفیت تحصیلی آموزش و پرورش در این رابطه دستورالعملی صادر کرده. سازمان آموزش و پرورش استثنایی هم ارزشیابی پیشرفت تحصیلی را در دوره های مختلف با دستورالعملی به مدیران کل آموزش و پرورش استانها اعلام کرده که در هر جایی که امکان حضضور فیزیکی دانش آموزان وجود داشت با مجوز ستاد کرونا و رعایت شیوه نامه ها ارزشیابی حضوری انجام بگیرد منتها چون خانواده ها و دانش آموزان دغدغه این را داشتند که ممکن است به ویروس کرونا آلوده شوند و با توجه به اینکه دانش آموزان استثنایی شرایط خاصی دارند در پایه نهم دوره اول متوسطه انجام ارزشیابیها را به صورت غیر حضوری اعلام کردیم و مجددا در بخشنامه دیگری که به استانها ارسال شد گفته شد در مورد ارزشیابی دروس نظری پایه دوازدهم فنی حرفه ای و کار و دانش استثنایی و مراکز شبانه روزی اصل بر آزمون حضوری است ولی با توجه به شرایط خاص دانش آموزان هر استان و تصمیمات ستاد کرونا،تصمیم در مورد برگزاری حضوری یا غیرحضوری آزمونها به ادارات آموزش و پرورش استثنایی استانها واگذار شد تا اگر نتوانستند امتحانات را به شکل حضوری برگزار کنند با نظر ستاد امتحانات آموزش و پرورش استثنایی استان به شکل غیر حضوری برگزار شود. مرکز سنجش در دستورالعمل خود در خصوص ارزشیابی دروس کارگاهی ، شایستگیهای فنی و دروس عملی در رشته های خاص در شاخه فنی حرفه ای، استانداردهای مهارتی را اعلام کرده حتی درس کارورزی را مشخص کرده و ما هم اعلام کرده ایم که ارزشیابیها مبتنی بر آن دستورالعمل انجام شود.

دکتر هداوند درباره فرآیند خرید نت تیکرهایی که از سوی رئیس آموزش و پرورش استثنایی قول داده شده بود می گوید: در سال تحصیلی گذشته سازمان اعتبار خرید 240 نت تیکر را به استانهایی که دانش آموزان کم بینا و نابینایی دارد که نمی توانستند از وسایل دیگر استفاده کنند داد. با مشارکت نهاد علمی ریاست جمهوری به دنبال این هستیم که اینها را به خصوص برای دانش آموزان متوسطه خریداری کنیم تا بتوانند استفاده کنند. گزارش نهایی این مورد و تعداد دانش آموزان نابینا در هر استان را بعد از خرید نهایی اعلام خواهیم کرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *