شناسه خبر: 33640 منتشر شده در مورخ: 1400/2/28 ساعت: 15:43 گروه: اجتماعی  
ظرفیت های بودجه‌ای در کشور متناسب با نیاز معلولان نیست/ پیگیری افزایش بودجه حمایتی و اجرای قانون حمایت از معلولان

ظرفیت های بودجه‌ای در کشور متناسب با نیاز معلولان نیست/ پیگیری افزایش بودجه حمایتی و اجرای قانون حمایت از معلولان

نماینده مردم قزوین در مجلس با انتقاد از اینکه ظرفیت های بودجه‌ای در کشور متناسب با نیاز معلولان نیست و باید افزایش یابد، گفت: پیگیر افزایش بودجه حمایتی و اجرای قانون حمایت از معلولان خواهیم بود.

به گزارش ایران سپید به نقل از خانه ملت، فاطمه محمدبیگی عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس یازدهم در دیدار اعضای کانون معلولان ایرانیان توانا استان قزوین با تاکید بر اینکه اراده پولادین جامعه معلولان ستودنی است، گفت: باید تلاش کرد به زیستن را کنار هم تمرین کنیم؛ جامعه معلولان افراد توانمندی هستند که هر کدام از آنها می توانند در بخش های مختلف جامعه اثرگذار باشند.

وی ادامه داد: ظرفیت های بودجه ای در کشور متناسب با نیاز معلولان نیست و باید افزایش یابد؛ پیگیر افزایش بودجه حمایتی از معلولان بوده و تمام تلاش خود را برای اجرای قانون حمایت از معلولان به کار برده و خواهیم برد و در این زمینه رایزنی های مختلفی را در سطح مجلس، سازمان بهزیستی و وزارت کار داشتیم. 

محمدبیگی یادآور شد: تسریع در روند واگذاری پروژه مسکن معلولان یکی از موضوعات مورد تاکید ما در مجلس است که در این خصوص پیگیری هایی را درسطح ملی و استانی داشتیم؛ چنانچه در دیدار با اسلامی وزیر راه، مسکن و شهرسازی و معاونان تسریع در واگذاری 670 واحد مسکن نیمه کاره به جامعه معلولان استان از طریق بهزیستی را از وزیر محترم خواستار شده و آن را مطالبه بخش مهمی از جامعه معلولان دانستم امید است این تلاش ها به زودی به نتیجه مطلوب برسد لذا به صورت میدانی نظارت را در این خصوص ادامه می‌دهم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: متاسفانه در روند اجرای قانون جامع حمایت از معلولان شاهد اخلال و توجه کم رنگ مسئولان هستیم از این رو این مسئله و عدم اجرای درست این قانون را بارها در مجلس متذکر شدم چرا که با اجرایی شدن این قانون می توان شاهد گشایش بخش مهمی از مطالبات و حل مشکلات این قشر عزیز در کشور بود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس یازدهم ادامه داد: افزایش مبلغ پوشش بیمه برای معلولان، اجرای دقیق تمامی بندهای قانون حمایت از معلولان توسط دولت، وزارت کار، سازمان بهزیستی، سازمان برنامه و بودجه و سایر دستگاه‌ها، مناسب سازی و بهسازی بیشتر محیط، افزایش تعداد و میزان سرانه افراد تحت پوشش بهزیستی و مهارت جامعه معلولان و ایجاد کاریابی های متناسب با وضعیت این قشر و اختصاص بودجه برای تهیه لوازم و تجهیزات معلولان کشور از دیگر مواردی است که با پیگیری مستمر می توان شاهد به نتیجه رسیدن آن در جامعه بود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *