شناسه خبر: 33638 منتشر شده در مورخ: 1400/2/28 ساعت: 14:55 گروه: اجتماعی  
طراحی و تولید برچسب خودرو ویژه افراد دارای اوتیسم

طراحی و تولید برچسب خودرو ویژه افراد دارای اوتیسم

انجمن اوتیسم ایران اعلام کرد که برچسب ویژه افراد دارای اختلال اوتیسم برای اطلاع‌رسانی در زمینه حضور فرد دارای اختلال در خودرو، تولید و توزیع شد و خانواده‌های افراد مبتلا به اوتیسم می‌توانند با تماس با این انجمن، این برچسب را در اختیار داشته باشند.

به گزارش ایران سپید از انجمن اوتیسم ایران، افراد مبتلا به این اختلال ممکن است با شنیدن صدای بوق خودرو، دیدن حرکات سریع و مواردی از این دست دچار بی‌قراری شوند، در چنین مواردی این بی‌قراری با نگاه خیره دیگران تشدید شده و از طرفی باعث استرس خانواده و همراه شخص می‌شود.

همچنین ممکن است در هنگام بروز حادثه، فرد دارای اختلال با دیگران ارتباط کلامی برقرار نکند یا تمایلی به دریافت کمک نداشته باشد، در این شرایط ضروری است با صبوری و استفاده از زبان اشاره نسبت به برقراری ارتباط اقدام شود.

براساس این گزارش، وجود برچسب اطلاع‌رسانی بر روی شیشه خودرو، می‌تواند سایر افراد را از این موضوع مطلع کند تا با لحاظ کردن این موارد، با سرنشینان خودرو رفتار کنند.

انجمن اوتیسم ایران در این گزارش به مردم توصیه کرده است که با مشاهده برچسب مربوط به اوتیسم، بوق نزنند و با احتیاط بیشتری رانندگی کنند، در زمان حادثه آگاه باشند که ممکن است فرد اجازه کمک و همراهی ندهد، ممکن است ارتباط کلامی برقرار نکرده و نسبت به حادثه بی‌تفاوت باشد، لازم است در جریان باشیم و باصبوری همراهی کنیم.

به گزارش ایرنا، سعیده صالح غفاری مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود که در ایران حداقل ۳۰ هزار تولد جدید کودک اوتیسم در سال ۱۴۰۰ خواهیم داشت. در سال ۱۳۹۹ نیز ۳۰ هزار کودک اوتیسم متولد شده‌اند و در چرخه افراد اوتیسم زیر سه سال قرار دارند، بنابراین برای سال ۱۴۰۰، ۶۰ هزار کودک دارای اوتیسم کمتر از سه سال خواهیم داشت و این جمعیت غیر از آماری است که در حال حاضر وجود دارند بنابراین با آمار کمی مواجه نیستیم.

اوتیسم یا درخودماندگی یک اختلال عصبی رشدی با شاخص های نقص در ارتباط اجتماعی، رفتارهای کلیشه‌ای، مشکلات درک شناختی و خزانه رفتاری، حرکتی و کلامی محدود است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *