شناسه خبر: 33615 منتشر شده در مورخ: 1400/2/26 ساعت: 11:35 گروه: فرهنگی  
۸۰ قرآن بریل برای نابینایان نیازمند ارسال شد

۸۰ قرآن بریل برای نابینایان نیازمند ارسال شد

مدیرعامل مؤسسه قرآنی نابینایان از تأمین و ارسال ۸۰ قرآن بریل برای نابینایان نیازمند تا پایان ماه رمضان خبر داد.

به گزارش ایران سپید سید به نقل از ایکنا، مرتضی نیکزاد، مدیرعامل مؤسسه قرآنی روشندلان با اشاره به اجرای طرح تأمین قرآن بریل برای روشندلان نیازمند، بیان کرد: طرحی را از قبل برنامه‌ریزی کرده بودیم، مبنی بر اینکه در ماه رمضان امسال نابینایانی که قرآن بریل ندارند، صاحب قرآن شوند. فراخوانی دادیم و در ابتدا نابینایان نیازمندی که در سطح کشور هستند را شناسایی کردیم، حدود ۱۶۰ نفر در این طرح ثبت نام کردند و بعد از آن بررسی کردیم که کدام یک از آن‌ها واقعاً نیاز دارند و شرایط مناسبی برای هزینه کردن ندارند.

وی افزود: از سوی دیگر، برای دستگاه‌های حمایتی و خیران فراخوانی ارسال کردیم که استقبال نسبی از آن انجام شد و در ماه رمضان با حمایت‌هایی که شد شروع به ارسال قرآن بریل برای افراد نابینای سراسر کشور کردیم و در ماه رمضان حدود ۸۰ نفر از افراد نابینا صاحب کتاب قرآن بریل شدند، مابقی نیز در نوبت ارسال هستند.

نیکزاد اظهار کرد: قسمت چاپ و نشر ما دائم در حال چاپ قرآن بریل است و همکاران ما در قسمت انتشارات نیز در حال صحافی و آماده کردن و ارسال برای استان‌های مختلف هستند. حدود ۱۰۰ نفر به فضل و مدد الهی باید قرآن‌دار شوند. برای ۲۰ نفر باقی مانده نیز با مشارکت خیران، قرآن بریل ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور در این طرح مشارکت کردند، همچنین در صورت ادامه داشتن حمایت‌ها این طرح تعطیل نمی‌شود و ادامه خواهد داشت.

یادآور می‌شود، افراد خیر می‌توانند به منظور کمک در این طرح با شماره‌های ۰۹۱۳۳۱۳۶۲۶۶ و ۰۳۱۳۴۴۵۰۱۳۰ تماس بگیرند. همچنین سایت این مؤسسه به نشانی http://www.braillequran.ir/index.php/fa/ در دسترس علاقه‌مندان است. مؤسسه قرآنی روشندلان که در اصفهان، میدان قدس، خیابان علامه مجلسی واقع شده، مجوز خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *