شناسه خبر: 33518 منتشر شده در مورخ: 1400/2/12 ساعت: 14:46 گروه: اجتماعی  
ساخت 110 واحد مسکن محرومان با کمک خیرین
معاون مشارکت های مردمی و اشتغال بهزیستی اردبیل خبر داد

ساخت 110 واحد مسکن محرومان با کمک خیرین

معاون مشارکت های مردمی و اشتغال اداره کل بهزیستی استان اردبیل گفت: در چند سال اخیر احداث 110 واحد مسکن محرومان با کمک خیرین و سازمان بهزیستی در استان اردبیل آغاز شده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، نیک سرشت در نشست با جامعه خیرین در اردبیل اظهار کرد: 60 واحد از این مساکن تحویل معلولان و مددجویان بهزیستی استان اردبیل شده و ساخت 50 واحد دیگر نیز در اولویت برنامه ریزی ها و هدف گذاری ها قرار گرفته است. وی به فعالیت تخصصی مراکز و موسسات خیریه بهزیستی اشاره کرد و گفت: در حوزه تأمین مسکن، نگهداری بیماران روانی، تأمین جهیزیه، ازدواج و اشتغال و حتی پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارتقا مهارت های زندگی این موسسات به صورت غیردولتی فعالیت می کنند که در سطح استان 78 موسسه و انجمن غیرانتفاعی به صورت هیئت امنایی با بهزیستی همکاری نزدیکی دارند. معاون مشارکت های مردمی و اشتغال اداره کل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه در سال گذشته برای کمک به آسیب دیدگان بیماری کرونا شش میلیارد تومان جمع آوری کمک های مردمی را برای تهیه بسته های غذایی و بهداشتی شاهد بودیم، تصریح کرد: در کنار توزیع این بسته های معیشتی و غذایی گرم 300 تب لت و گوشی تلفن همراه نیز در بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده است.

نیک سرشت به افزایش دو برابری میزان مشارکت مردمی در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: سال 98 میزان کمک های نقدی و غیرنقدی اهالی استان به سازمان بهزیستی 12 میلیارد تومان بوده که در سال 99 به رغم شرایط کرونایی این میزان به 25 میلیارد تومان افزایش یافت. وی به آغاز طرح حمایت از جامعه هدف بهزیستی با توزیع بسته های غذایی و معیشتی خبر داد و خاطر نشان کرد: اهالی استان برای کمک به ایتام می توانند مشارکت های خود را به صورت آنلاین به شماره حساب اعلام شده واریز کنند. نیک سرشت در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: هر چند در سطح کشور متولی صدور مجوز برای انجمن ها و موسسات خیریه چندین نهاد است اما در قالب سامانه جامع تلاش می شود تا در این حوزه ساماندهی کار، برنامه ریزی و فعالیت ها به شکل مناسب انجام شود تا یک انسجامی را در این عرصه شاهد باشیم.

وی به فعالیت گروه های تسهیل گر در قالب طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در شناسایی معلولان و ارائه خدمات به آنها خبر داد و بیان کرد: سازمان بهزیستی بیش از 109 فعالیت و خدمات را برای جامعه هدف گسترده انجام می دهد که در استان اردبیل در مجموع 50 هزار نفر از خدمات بهزیستی بهره مند هستند که از این تعداد 17 هزار و 700 نفر مستمری ماهیانه دریافت می کنند. معاون مشارکت های مردمی و اشتغال اداره کل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: خدمات متنوع بهزیستی به جامعه هدف از زنان بی سرپرست و بدسرپرست گرفته تا دختران فراری و سایر گروه های آسیب دیده شرایطی را به وجود آورده تا در طول سال با برنامه ریزی و هدف گذاری که انجام می شود، مساعدت ها و کمک های مردمی و خیرخواهانه صرف انجام بهتر امور شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *