شناسه خبر: 33508 منتشر شده در مورخ: 1400/2/11 ساعت: 13:07 گروه: ورزشی  
آمادگی شهرداری شیراز برای حمایت از فوتبال نابینایان

آمادگی شهرداری شیراز برای حمایت از فوتبال نابینایان

شماری از مسئولان حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز با همراهی سرمربی تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز، با حضور در محل تمرین تیم ملی فوتبال نابینایان و کم بینایان، با آنان گفت و گو کردند و ضمن شنیدن درخواست‌ها و مشکلات آنان و بر حمایت از این تیم و ورزشکاران نابینا و کم بینا تاکید کردند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، اردوی آمادگی تیم فوتبال نابینایان و کم‌بینایان، جمعه ۱۰ اردیبهشت در شیراز به پایان رسید و در آخرین جلسه، بازیکنان این تیم میزبان جمعی از مسئولان حوزه معاونت فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شهرداری و سرمربی تیم فجر شهید سپاسی بودند.

علی اصغر کلانتری سرمربی تیم فجرشهید سپاسی در جمع ملی پوشان فوتبال نابینایان و کم بینایان، گفت: همیشه بازی های شما را دنبال کرده و از عزم و اراده و تلاشتان لذت می‌برم. بنابراین زمانی که از من برای حضور در اینجا دعوت شد، با افتخار پذیرفتم و خوشحالم که از نزدیک شاهد تمرینات شما بودم.

رئیس حوزه معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز ضمن عذرخواهی از طرف سایر مسئولانی که در راه کمک به ورزش نابینایان کم لطفی کرده اند، حمایت قاطع شهرداری از فوتبال نابینایان را اعلام کرد.

عباسی گفت: مجوز تاسیس باشگاه شهرداری با همراهی شورای شهر، اخذ شده و براین اساس، تیم‌های فوتبال در تمام رده‌ها تحت حمایت قرار خواهند گرفت و فوتبال نابینایان هم از این قاعده مستثنی نیست.

عباسی با ابراز تاسف از اینکه زمین اختصاصی برای فوتبال نابینایان در شیراز نبود، گفت: اگرچه تاسفم به درد شما نمی‌خورد و باید شهرداری ‌ها برای فراهم کردن امکانات ورزشی تلاش کنند، خصوصا برای ورزشکاران دارای شرایط خاص.

مسئول تربیت بدنی شهرداری شیراز و رئیس هیئت دوچرخه سواری استان فارس نیز گفت: قطعا باشگاه شهرداری از بچه های استان فارس و شیراز حمایت خواهد کرد. تلاش می‌کنیم که پس از پایان محدودیت‌ها، با همکاری شهرداری‌ها در کلانشهرهای کشور زمین مناسب برای فوتبال نابینایان آماده شود.

محمدجواد کشاورز افزود: علاوه بر زمین، این بچه ها نیاز به حمایت خاص از سوی شهرداری هستند و این حمایت قدم کوچکی در قدردانی از بازیکنان پرتلاش تیم ملی فوتبال نابینایان و کم بینایان است.

به گزارش ایسنا، سرمربی تیم فوتبال ۵ نفره نابینایان نیز گفت: امیدوارم حضور مسئولان در محل تمرینات، سبب خیر شود. با توجه به صحبت های صریح آقای کشاورز، خیلی امیدوار هستیم که به واسطه شهرداری، در کلانشهرهای کشور صاحب زمین شویم. حالا نیاز به پیگیری توسط ورزشکاران نیز هستیم.

درخواست بازیکنان تیم ملی فوتبال ۵ نفره

احمدرضا شاه حسینی و حجت مزارعی، ۲ بازیکن تیم ملی فوتبال ۵ نفره ایران نیز یکی از مشکلات اصلی اعضای این تیم و دیگر ورزشکاران دارای شرایط خاص را موضوع ایاب و ذهاب اعلام کرد.

آنان با بیان اینکه ورزشکاران دارای معلولیت حرکتی، با کمک شهرداری از امکانات حمل و نقلی بهره مند شده‌اند، از اینکه ورزشکاران نابینایان از چنین امکانی برخوردار نشده‌اند، ابراز تاسف کردند.

این ورزشکاران، استفاده از اتوبوس و مترو برای ورزشکارانی که دارای معلولیت بینایی هستند را بسیار مشکل بیان و خاطرنشان کردند که این گروه تنها امکان استفاده از تاکسی را دارند و این موضوع هزینه‌های آنان را بالا برده است.

درخواست آنان این بود که برای کمک به هزینه‌های جابه‌جایی ورزشکاران دارای معلولیت بینایی، مبلغی به شکل ماهیانه یا سالانه در اختیار هیئت نابینایان و کم بینایان قرار گیرد.

رئیس حوزه معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز اعلام کرد که موضوع را از طریق شهرداری و شورا پیگیری می‌کند و امیدوار است محقق شود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *