شناسه خبر: 33435 منتشر شده در مورخ: 1400/1/30 ساعت: 13:11 گروه: اجتماعی  
اهدای ۲۶۱ هزار وسیله آموزشی هوشمند به دانش آموزان کم برخوردار در قالب طرح هدایت

اهدای ۲۶۱ هزار وسیله آموزشی هوشمند به دانش آموزان کم برخوردار در قالب طرح هدایت

معاون وزیر و جانشین وزیر در طرح هدایت، از تهیه و اهدای ۲۶۱ هزار وسیله آموزشی هوشمند به دانش آموزان کم برخوردار در قالب طرح هدایت خبر داد.

به گزارش ایران سپید سید جواد حسینی در مصاحبه با صدا و سیما با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد دانش آموزان در فضای مجازی جریان آموزشی را دنبال می کنند  و نزدیک به ۳۰ درصد دانش آموزان به شبکه شاد دسترسی ندارند، گفت:  حدود ۲ میلیون و دویست هزار دانش آموز از داشتن وسیله ارتباطی هوشمند بی بهره هستند و  ۷۰۰ هزار  دانش آموز نیز  در مناطقی هستند که به شبکه ملی ارتباطات جهت اتصال به شاد دسترسی ندارند.

جانشین وزیر در طرح هدایت گفت: طرح هدایت با هدف بسیج منابع دولتی، عمومی و مردمی در راستای  تأمین وسایل ارتباطی هوشمند  برای دانش آموزان کم برخوردار در وزارت آموزش و پرورش اجرایی شده است   و تاکنون ۲۶۱ هزار وسیله ارتباطی هوشمند در قالب این طرح و با مشارکت خیرین و دستگاه ها به دانش آموزان نیازمند اهدا شده است.
وی افزود: بر اساس آمایش سرزمینی ۳۰ هزار نفر از دانش آموزان استثنایی از داشتن تبلت محروم بودند که در قالب طرح هدایت به تمامی این دانش آموزان گوشی هوشمند و یا تبلت اهدا شده است.
معاون وزیر با بیان اینکه تأمین تجهیزات و اعتبار لازم برای  طرح هدایت از طریق سه مدل در حال پیگیری  است گفت: اولین مدل استفاده دانش آموزان مناطق محروم در قالب گروه های ۳ نفره  از ظرفیت حدود ۶۰۰ هزار کامپیوتر بلااستفاده است.
‏وی افزود: مدل دوم تهیه تبلت توسط وزارت ارتباطات با استفاده از ظرفیت اپراتورها در قالب طرح باندلینگ است که در این طرح تبلت‌های با کاربرد آموزشی و در قالب اقساط بلندمدت در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار خواهد گرفت.
‏ حسینی با بیان اینکه مدل سوم هم استفاده از پویش‌های مردمی و مشارکت همه آحاد جامعه، خیرین، نهادها و دستگاه‌های اجرایی در قالب طرح هدایت است، گفت: تاکنون ۱۳۷ هزار تبلت با راهبری شوراهای آموزش و پرورش استان ها  و بیش از ۹۵ هزار تبلت توسط انجمن‌های  اولیا و مربیان مدارس  فراهم شده است.
‏وی افزود: در قالب  پویش نذر هوشمند بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان  بیش از ۹۵ هزار تبلت به دانش آموزان اهدا شده است و  ۱۵ هزار تبلت نیز  توسط مرکز آمار ایران بین استان ها توزیع  شده است.
‏وی تصریح کرد: بنیاد مستضعفان،  سازمان بهزیستی، کمیته  امداد خمینی  و بنیاد برکت نیز از جمله دیگر ارگان هایی هستند که در طرح هدایت با اهدای تبلت مشارکت داشته اند.
‏ جانشین وزیر در طرح هدایت  ادامه داد:  برای تأمین تبلت  با بیش از ۲۵ تشکل خیریه ای و مردمی تفاهم نامه منعقد شده است و با همه استانداران نیز  تفاهم نامه امضا شده است که از طریق این تفاهم نامه ها بیش از یک میلیون و دویست هزار تبلت تعهد ایجاد شده است.
جانشین وزیر در طرح هدایت با بیان اینکه طرح "جهاد آموزشی شهید رجایی" با هدف شناسایی بازماندگان از تحصیل و برگرداندن آنها به گردونه آموزش، جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان بویژه در ایام کرونا و تأمین تجهیزات هوشمند آموزشی برای دانش آموزان کم برخوردار توسط بسیج اجرایی شده است، ‏گفت : طرح  جهاد آموزشی با استفاده از ظرفیت مدیران مدارس، معلمان بسیجی شاغل و بازنشسته و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان به اجرا در خواهد آمد.

‏حسینی آسیب های فضای مجازی را یکی از دغدغه های وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: شرکت صنایع آموزشی وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان در حال تولید تبلت های دانش آموزی است که فقط کاربری آموزشی دارند و وزارت ارتباطات نیز در حال تهیه سیم کارت های دانش آموزشی برای ارتباط امن دانش آموزان است.
‏رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه مصاحبه  درخصوص امتحانات دانش آموزان استثنایی گفت: تمام تلاش ما این بود که امتحانات حضوری برگزار شود اما به دلیل شرایط موجود و تصمیم ستاد ملی کرونا، امتحانات غیر نهایی  در بستر  شبکه شاد انجام خواهد شد.
‏حسینی با اشاره به شیوه های آموزش دانش آموزان استثنایی گفت: علاوه بر استفاده از ظرفیت شبکه شاد و برای پوشش حداکثری ۸۳ هزار  دانش آموزان استثنایی در مدارس ویژه،  پایگاه آموزش مجازی و  اپلیکشین جامع آموزشی طراحی شده است و همچنین آموزش های منزل محور نیز  در حال انجام است.
‏وی افزود:  ارائه خدمات توانبخشی در دوران کرونا نیز ادامه دارد  و اعتبار خدمات حمایتی و خدمات توانبخشی برون و درون مدرسه ای  صد درصد افزایش یافته است.
معاون وزیر در ادامه گفت:  امید است رتبه بندی معلمان که گام بزرگی جهت افزایش منزلت، انگیزه و مهارت معلمان است در آستانه هفته معلم در مجلس به تصویب برسد.
‏وی در پایان افزود: در تلاش هستیم مزایای شغلی   معلمان استثنایی به پیش از قانون خدمات کشوری برگردد و  تلاش میکنیم نیرو های توانبخشی در رسته معلمان قرار گیرند تا  این نیروها نیز مشمول  رتبه بندی شوند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *