شناسه خبر: 33410 منتشر شده در مورخ: 1400/1/27 ساعت: 13:39 گروه: اجتماعی  
اختلاف دیدگاه‌ نمایندگان مانع تشکیل فراکسیون حمایت از حقوق معلولان شده است

اختلاف دیدگاه‌ نمایندگان مانع تشکیل فراکسیون حمایت از حقوق معلولان شده است

محمدعلی محسنی بندپی گفت: قرار است برای اولین بار از محل عوارض گمرکی واردات کالاهای لوکس و آرایشی به بیماران نادر که بخشی از آنان را معلولین تشکیل می‌دهد کمک شود و آنان تحت پوشش قرار گیرند.

به گزارش ایران سپید به نقل از برنا، محمدعلی محسنی بندپی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص آخرین وضعیت اصلاح قانون حمایت از معلولان گفت: متاسفانه در آغازین روزهای مجلس شورای اسلامی که پیگیر اصلاح قانون حمایت از حقوق معلولان بودیم، با بیماری کرونا درگیر شدیم و بلافاصله مجلس به صورت سه شیفته مشغول رسیدگی به لایحه بودجه 1400 شد که اتفاقا زمان زیادی هم به خود اختصاص داد بنابراین اصلاح این قانون عملا مقدر نشد.

او افزود: البته با وجود اینکه هنوز فراکسیون حمایت از حقوق معلولان در مجلس شورای اسلامی یازدهم تشکیل نشده اما نمایندگان مجلس به واسطه آگاهی خوبی که درخصوص دغدغه‌ها و مشکلات افراد دارای معلولیت دارند، امتیازات مثبت و خوبی را در لایحه بودجه 1400 درنظر گرفتند.

محسنی بندپی در ادامه با اشاره به این کمک‌ها تصریح کرد: قرار است برای اولین بار از محل عوارض گمرکی واردات کالاهای لوکس و آرایشی به بیماران نادر که بخشی از آنان را معلولین تشکیل می‌دهد کمک شود و تحت پوشش قرار گیرند همچنین قرار شد افراد دارای معلولیت تحت پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی قرار گیرند تا دغدغه‌های آنان کمتر شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در اواخر سال 1399 شخصا نشست‌هایی را با انجمن دفاع از حقوق معلولین داشتم و قرار شد با حضور بیشتر این دوستان در مجلس شورای اسلامی حتی اگر فراکسیون تشکیل نشود، به صورت جداگانه از حق و حقوق این قشر دفاع کنیم.

او از بررسی اصلاح قانون حمایت از حقوق معلولان گفت: افراد دارای معلولیت نیازهای متفاوتی دارند بخشی  از نیازهای آنان مانند مناسب سازی شهر و شهرسازی به کمیسیون عمران، نیازهای اشتغال، ازدواج، آسیب‌های روانی به کمیسیون اجتماعی و درمان و داروهای آنان نیز به کمیسیون بهداشت و درمان مربوط می‌شود که هم اکنون در کمیسیون‌ها به صورت مجزا در حال بررسی است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان در پاسخ به این سوال که چرا تاکنون فراکسیون حمایت از معلولین تشکیل نشده است؟ بیان کرد: خودم متعجب هستم که چرا تشکیل فراکسیون تا این اندازه به تعویق افتاده است، البته باید گفت به واسطه اختلاف دیدگاه‌هایی که بین نمایندگان مجلس وجود دارد این امر تاکنون محقق نشده است اما همانطور که مستحضر هستید ما همین الان هم که خواستیم جلسات مجلس در سال جدید را آغاز کنیم با پیک چهارم کرونا مواجه شدیم و محدودیت هایی برای حضور نمایندگان در صحن علنی  به وجود آمد برای مثال به جای 3 روز قرار است دو روز صحن علنی تشکیل شود بنابراین مشکلات ناشی از عوارض ویروس کرونا باعث اخلال درامور شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *