شناسه خبر: 33407 منتشر شده در مورخ: 1400/1/25 ساعت: 12:02 گروه: اجتماعی  
تکمیل ۳۵ هزار واحد مسکونی در دست احداث برای مددجویان بهزیستی

تکمیل ۳۵ هزار واحد مسکونی در دست احداث برای مددجویان بهزیستی

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت: ۳۵ هزار و ۱۶۹ واحد مسکونی برای جامعه هدف بهزیستی در دست احداث داریم که آن را به شکل یک «کلان‌پروژه» برای سال ۱۴۰۰ تعریف کرده‌ایم.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر، ذوالفقار یزدان‌مهر معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور در جمع خبرنگاران، عملکرد این معاونت در چهار حوزه مسکن، اشتغال، مراکز و مؤسسات و امور مجلس در سال ۹۹ را تشریح کرد.

وی در خصوص مهمترین اقدامات حوزه مسکن این سازمان گفت: در بخش مسکن، استراتژی ما توانمندسازی توأم با کرامت انسانی جامعه هدف است و معتقدیم اگر مددجوی ما توانمند شود و بتواند به دامن جامعه بازگردد، عزت بیشتری دارد تا اینکه به دنبال اعانه و کمک‌های مقطعی و نقطه‌ای باشد.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: ما در سال ۹۹ آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی در خصوص مسکن مددجویان انجام دادیم اما پیش از آن باید بگویم که تعهد ما در سال ۹۸ ساخت و تسهیلگری ۷۶۰۰ واحد مسکونی برای جامعه هدف بود که در همان سال ۱۴ هزار واحد مسکونی را تسهیلگری کردیم و تحویل جامعه هدف دادیم. در سال ۹۹ نیز برای ۷۶۰۰ واحد مسکونی برنامه‌ریزی کرده بودیم که ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد تقدیم جامعه هدف شد. با افزایش اعتباراتی که ایجاد شد، درحالی‌که در سال ۹۸ کل منابع عمومی ما در بحث مسکن ۴۵ میلیارد تومان بود، در سال ۹۹ این رقم به ۶۵ میلیارد تومان رسید که بیش از ۴۰۰ میلیون تومان آن از خیرین و نهادهای عمومی تهیه شد.

یزدان‌مهر افزود: تفاهمنامه‌های بسیاری در سال ۹۹ نوشته شد که یکی از مهم‌ترین بحث‌های آن، ساخت مسکن برای خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول بود که منابع تزریقی ما به صورت کمک بلاعوض به این خانوارها در ساخت مسکن از ۱۸ میلیون تومان به ۸۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرد. ۵۰ میلیون تومان هم وام قرض‌الحسنه درازمدت از بنیاد مسکن تأمین شد. در این راستا در شهرها کمک بلاعوض ما به این جامعه هدف ۳۶ میلیون تومان بود که در سال ۹۹ تا ۱۴۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

وی بیان کرد: ۱۴ هزار و ۳۰۰ خانوار حداقل دارای دو عضو معلول را شناسایی کردیم که ۱۰ هزار و ۴۶۷ واحد مسکونی در قالب برنامه‌ای که به آن اشاره شد، در سال ۹۹ واگذار شد و امسال نیز مابقی آن تحویل داده می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور در خصوص همکاری با قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) نیز گفت: ۱۵ هزار خانواری که از دهک‌های یک، دو و سه هستند و در شرایط عادی امیدی به خانه‌دار شدن نداشتند را شناسایی کردیم و در گام اول ۱۵۰۰ واحد را در قالب یک تفاهمنامه با قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) آوردیم که کلنگ ۶۰۷ واحد مسکونی در قالب این تفاهمنامه زده شد و ۲۰۰ واحد به جامعه هدف واگذار شد. در این طرح آورده جامعه هدف، صفر است.

یزدان‌مهر در بخش دیگری از سخنانش درباره مسکن ایتام اظهار داشت: عملیات احداث ۶۷۰ واحد مسکونی با همراهی چند سازمان، آغاز که ۵۹ واحد آن واگذار شد. ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در این طرح ارائه می‌شود که قرار است یک نهاد انقلابی به همین میزان کمک بلاعوض نیز ارائه دهد؛ زمانی که نتیجه این اقدام نهایی شد، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. ۵۰ میلیون تومان نیز وام‌قرض‌الحسنه بنیاد مسکن در این خصوص ارائه می‌شود. همچنین در بحث مشارکت با سازمان بسیج سازندگی ۱۳۸۰و احد مسکونی، عملیاتی که ۳۳۰ واحد آن به جامعه هدف واگذار شد.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: ۳۵ هزار و ۱۶۹ واحد مسکونی در دست احداث داریم که آن را به شکل یک «کلان‌پروژه» برای سال ۱۴۰۰ تعریف کرده‌ایم و امیدواریم ۱۰ هزار واحد دیگر را نیز عملیاتی کنیم.

یزدان‌مهر‬ در خصوص تعامل این سازمان با مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: ما این تعامل را به عنوان ‏یک فرصت برای ارائه خدمات رسانی مطلوب همراه با کرامت به جامعه هدفمان می بینیم و ‏شعارهای‬ خوبی که مجلس یازدهم داشت با تعامل موثر و پر تحرک با مجلس‬ باعث‬ شد‬ ثمرات‬ آن‬ را ببینیم و ‏حمایت های خوبی از سمت مجلس شد که در قالب برنامه بودجه عملیاتی شد و ان شالله برآیند آن را در قانون بودجه ‏‏۱۴۰۰ خواهیم دید.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: در ‏سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۵۰ نماینده یکبار و دوبار تا ۵ بار به سازمان بهزیستی تشرف آوردند و با ریاست سازمان ملاقات داشتند و مشکلات منطقه را تشریح کردند و از مشکلات سازمان ‏نیز‬باخبر شدند و به کمک سازمان آمدند. ۱۹۲۱ مکاتبه از نمایندگان داشتیم که در استان ها همکارانمان مستدل‬ به‬ آنها ‏پاسخ بدهیم و کمک کردند مشکلات جامعه هدف ما التیام پیدا کند. همچنین در سال گذشته ۱۲ طرح و لایحه داشتیم و تعداد سوالات مربوط به بهزیستی ۲۳ سوال بود که‬ با ‏تعامل پر تحرک هیچ سوالی به صحن نرفت. تعداد تذکراتی که سازمان داشته ۳۸ تذکر بوده  که عمدتاً بحث مشکلات جامعه هدف بوده‬است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *