شناسه خبر: 334 منتشر شده در مورخ: 1392/8/4 ساعت: 14:46 گروه: فرهنگی  
سالروز تولد بزرگمرد نمایشنامه نویسی در کافه تریای تالار اصلی

سالروز تولد بزرگمرد نمایشنامه نویسی در کافه تریای تالار اصلی

محمود استاد محمد مخاطب خاص تئاتر شهر شد

همزمان با سالروز تولد زنده یاد محمود استاد محمد گروه اجرایی نمایش "مخاطب خاص" در حضور تعدادی از هنرمندان و تماشاگران یاد و خاطره این نویسنده و کارگردان صاحب نام تئاتر ایران را زنده نگه داشتند.روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، علی شمس قبل از آغاز اجرای این اثر نمایشی گفت: امشب مقارن با زاد روز بزرگ تازه از دست رفته ای است که حین شکل گیری ایده و و نگارش متن این نمایشنامه در جریان قرار داشت . زنده یاد محمود استاد محمد در طول نگارش متن که به نوعی در رثای استاد حمید سمندریان است همواره با ما بود. این در حالی است که متاسفانه در این مدت ما هنرمندان بزرگ زیادی را از دست دادیم.
امیر دژاکام کارگردان تئاتر هم که دراین برنامه حضور داشت در سخنانی با تقدیر از اجرای این اثر نمایشی در کافه تریای تالار اصلی خاطر نشان کرد: من آدم رسمی نیستم و معمولا دوست ندارم در مراسم بزرگداشت هنرمندان صحبت کنم اما اگر بخواهم درباره محمود صحبتی کنم باید بگویم من در سه مقطع زمانی با این هنرمند آشنا شدم. اولین بار بین سالهای 57 و 58 بود که من در عرصه نمایش به عنوان بازیگر حضور داشتم . چند سال بعد هم او معلم من شد و در مقطع آخر زمانی بود که به تازگی از خارج از کشور بازگشته بود و من در هر سه مرتبه این آشنایی با محمود استاد محمدی مواجه شدم که همواره غریب بود.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد حمید سمندریان نیز گفت: حمید سمندریان همیشه آرزومند اجرای نمایش گالیله بود که این امر متاسفانه برای او محقق نشد. به هر حال امیدوارم یاد و خاطره بزرگانی چون محمود استاد محمد و حمید سمندریان در تاریخ تئاتر این مملکت برای همیشه ثبت شود کما اینکه این اتفاق نیز خواهد افتاد. البته این را هم فراموش نکنیم دوستانی هستند که هنوز به ما نیاز دارند و لازم است ما به آنها بیشتر توجه کنیم.
حمیدرضا نعیمی نویسنده و کارگردان تئاتر نیز در مراسم سالروز تولد محمود استاد محمد تصریح کرد: اگر آبرویی در تئاتر دارم به خاطر شاگردی در محضر بزرگانی چون حمید سمندریان و محمود استاد محمد است که همیشه به آن افتخار کرده و می‌کنم.
محمود بصیری بازیگر تلویزیون و سینما هم که در این ویژه برنامه حضور داشت، در تجلیل از مقام هنری زنده یاد استاد محمد گفت: ما محمود زیاد داریم اما هر محمودی استاد محمد نیست. من سه سال از او بزرگ تر هستم اما حتم دارم که او 50 سال از من داناتر است. من هرگاه او را می دیدم همیشه به من لبخند می زد. من می دانم استاد محمد زنده است و از این مساله خوشحال که جوانانی ماند علی شمس هستند و هر روز هم به تعداد آنها افزوده می شود.
آرش عباسی نویسنده ، کارگردان و بازیگر در بخش انتهایی این مراسم تصریح کرد: استاد محمد تاریخ شفاهی تئاتر ایران است. او چیزهایی در دل داشت که کسی نمی دانست و من بسیار متاسفم از اینکه نتوانستیم خاطرات او را گرد آوری کنیم . به هر ترتیب امیدوارم دوستانش آثارش را زنده نگه دارند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *