شناسه خبر: 33389 منتشر شده در مورخ: 1400/1/23 ساعت: 14:58 گروه: اجتماعی  
تحصیل ۱۱ هزار دانش آموز استثنایی ساکن در مناطق روستایی و عشایری

تحصیل ۱۱ هزار دانش آموز استثنایی ساکن در مناطق روستایی و عشایری

معاون وزیر و جانشین وزیر آموزش‌وپرورش در طرح هدایت در دیدار با موسوی نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته اظهار کرد: تحصیل ۱۱ هزار دانش آموز استثنایی ساکن در مناطق روستایی و عشایری گامی در جهت عدالت آموزشی است

به گزارش ایران سپید به نقل از  روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی دکتر سید جواد حسینی در این دیدار که در محل سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد با بیان اینکه سازمان آموزش و پرورش استثنایی مولود انقلاب اسلامی است اظهار کرد: این سازمان هفت گروه از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را تحت پوشش قرار داده است که عموماً این دانش‌آموزان از قشر محروم جامعه هستند و در واقع سازمان آموزش و پرورش استثنایی گام در جهت محرومیت‌زدایی برمی‌دارد.

وی افزود: بیش از 11 هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه دانش آموزانی هستند که در نقاط روستایی و عشایری زندگی می‌کنند و از خدمات آموزشی، پرورشی و توان‌بخشی آموزش و پرورش استثنایی استفاده می‌کنند.

وی افزود: دانش‌آموزان استثنایی به دلیل ویژگی‌های خاص خود پنج برابر بیشتر از دانش‌آموزان عادی سرانه آموزشی نیاز دارند ولیکن باتوجه‌به 18 برابر شدن پوشش تحصیلی اعتبارات سازمان فقط 12 برابر رشد داشته است.

معاون وزیر، آموزش و پرورش استثنایی را مینیاتوری از فعالیت‌های آموزش و پرورش عادی دانست و گفت: آموزش و پرورش استثنایی علاوه بر تعلیم‌وتربیت دانش‌آموزان استثنایی وظیفه توان‌بخشی این دانش‌آموزان را نیز برعهده دارد.

وی افزود: برای رسیدن به استاندارد مطلوب فضای آموزشی به 210 مدرسه در کشور نیازمندیم که ساخت این مدارس از یک سال گذشته در قالب طرح از خشت تا بهشت آغاز شده است تاکنون 14 مدرسه از این تعداد کلنگ‌زنی و یا افتتاح شده است.

وی افزود: سهم استان آذربایجان شرقی از این تعداد 13 مدرسه است که ساخت تمامی این مدارس با همت خیرین آغاز شده است.

حسینی گفت: همچنین بر اساس آمایش سرزمینی و در راستای نهضت توان‌افزایی ۷۲ هزار تجهیزات آموزشی، پرورشی و توان‌بخشی برای دانش‌آموزان استثنایی باید تهیه شود که رقمی بالغ‌بر ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و ۵۰ میلیارد تومان از این اعتبار در بودجه سال جاری توسط مجلس دیده شده است.

جانشین وزیر در طرح هدایت در ادامه با بیان اینکه در عصر کرونا و ارائه آموزش‌ها به‌صورت مجازی 3 میلیون دانش‌آموز به تجهیزات هوشمند آموزشی دسترسی ندارند اظهار کرد: تاکنون با همت خیرین و دستگاه‌های اجرایی و در قالب طرح هدایت بیش از 230 هزار تبلت و وسیله هوشمند آموزشی برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار تهیه شده است و بیش از 9 هزار تبلت از این تعداد به دانش‌آموزان کم برخوردار استان آذربایجان شرقی اهدا شده است.

وی تصریح کرد: به‌تمامی 900 دانش‌آموز کم‌برخوردار استثنایی استان آذربایجان شرقی تبلت برای فعالیت در شبکه شاد اهدا شده است.

حسینی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی یک مرکز مشاوره و راهنمایی خانواده دانش‌آموزان استثنایی دارد گفت: تا ابتدای مهرماه یک مرکز مشاوره دیگر نیز در این استان افتتاح خواهد شد.

وی در پایان گفت: سال گذشته ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار به آموزش و پرورش استثنایی استان آذربایجان شرقی اختصاص یافت که مبلغی دیگر نیز ظرف چند روز آینده به این استان داده خواهد شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *