شناسه خبر: 33370 منتشر شده در مورخ: 1400/1/22 ساعت: 10:40 گروه: اجتماعی  
تعرفه خدمات فیزیوتراپی پاسخگوی هزینه‌های مراکز نیست
رییس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران:

تعرفه خدمات فیزیوتراپی پاسخگوی هزینه‌های مراکز نیست

رییس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: تعرفه خدمات فیزیوتراپی امسال باید ۵۰ تا ۵۵ درصد رشد می یافت که در شورای عالی بیمه سلامت ۲۸.۵ درصد تعیین شده و عادلانه نیست.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، احمد موذن زاده افزود: با توجه به میزان تورمی که در سال گذشته داشتیم و همچنین هزینه‌های سرباری که به واسطه بیماری کرونا به مراکز فیزیوتراپی تحمیل شده، حداقل رشد تعرفه‌های سال جاری مورد نظر انجمن فیزیوتراپی ایران، ۵۰ تا ۵۵ درصد است. وی ادامه داد: میزان رشد تعرفه‌ای که در شورای عالی بیمه سلامت لحاظ شده حدود ۲۸.۵ درصد است و فاصله بسیار زیادی با تورم واقعی دارد. از این نظر این میزان رشد تعرفه‌ها و نداشتن پوشش مناسب بسیاری از خدمات ارزشمند تخصصی فیزیوتراپی به خصوص توسط بیمه‌های تکمیلی، پاسخگوی هزینه‌های سرباری نخواهد بود.

رییس انجمن علمی فیزیوترای با تاکید بر نقش فیزیوتراپی در بهبود بیماران کووید، اظهار داشت: فیزیوتراپیست ها در محیط‌های بیمارستانی و بخش‌های مراقبت‌های ویژه با آموزش ورزش‌های تنفسی و انجام فیزیوتراپی قفسه سینه و مراقبت‌های لازم می‌توانند در بهبود وضعیت تنفسی بیماران نقش مثبتی داشته باشند.  موذن زاده ادامه داد: با توجه به عوارضی که این بیماری از لحاظ ناتوانی فیزیکی، ضعف سیستم اسکلتی و عضلانی و مشکلات حرکتی ایجاد می‌کند و همچنین عوارض دراز مدتی که در شرایط مزمن برای تعدادی از این بیماران ایجاد می‌شود، فیزیوتراپیست ها می‌توانند با آموزش ورزش‌های مناسب و تمرین درمانی به این بیماران کمک کنند تا سریع‌تر به محیط کار، زندگی و تلاش حرفه‌ای و اجتماعی بازگردند.  وی تصریح کرد: امید است با توجه به این شرایط، سازمان‌های بیمه گر تکمیلی مبادرت به کاهش ضرایب ریالی تعرفه‌های مصوب شورای عالی بیمه نکنند. با توجه به الزام قانونی رعایت تعرفه‌های هیأت دولت، مصوبه‌ای که توسط شورای عالی بیمه سلامت ابلاغ می‌شود حداقل باید به صورت تمام و کمال در سطح کشور اجرا شود.

ضریب نفوذ واکسیناسیون فیزیوتراپیست ها کمتر از ۲۰ درصد است

این فیزیوتراپیست درباره بحث واکسیناسیون جامعه پزشکی و فیزیوتراپی گفت: تا کنون از حدود هشت هزار فیزیوتراپیست که در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند میزان ضریب نفوذ واکسیناسیون برای همکاران ما چیزی کمتر از ۲۰ درصد است و برای فیزیوتراپیست هایی که در محیط‌های بیمارستانی و بخش‌های کرونایی، بخش‌های سرپایی و مراکز درمانی فیزیوتراپی یا در سازمان‌های دیگر مثل سازمان بهزیستی، مراکز نظامی و هلال احمر، شرکت نفت و مراکز نگهداری معلولین و سالمندان فعالیت می کنند، این میزان واکسیناسیون اصلاً مطلوب نیست.

موذن زاده اظهار داشت: با توجه به توافق اخیر سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت و سپردن نقش محوری مدیریت واکسیناسیون بخش خصوصی درمان به نظام پزشکی، امید است با تلاش سازمان نظام پزشکی و همکاری وزارت بهداشت، تا اردیبهشت ماه جاری تمامی اعضای جامعه فیزیوتراپی مانند سایر اعضای جامعه پزشکی واکسینه شوند و از این حیث هم این آمادگی در همکاران ما همگام با سایر اعضای جامعه پزشکی تقویت شود تا بتوانند باوجود شرایط بسیار بحرانی کرونایی فعلی به خدمت رسانی خود به آحاد بیماران، دردمندان و معلولان ادامه دهند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *