شناسه خبر: 33363 منتشر شده در مورخ: 1400/1/19 ساعت: 20:52 گروه: اجتماعی  
معلولان متوسط، شدید و خیلی شدید معاف از پرداخت شهریه

معلولان متوسط، شدید و خیلی شدید معاف از پرداخت شهریه

سرپرست مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی، عملکرد این سازمان در حوزه شهریه دانشجویی در سال ۹۹ را تشریح کرد و گفت:قانوناً موظف هستیم شرایط آموزش عالی رایگان را برای معلولان متوسط، شدید و خیلی شدید که جزو هفت دهک پایین درآمدی هستند فراهم سازیم.

به گزارش ایران سپید  مجید رضازاده سرپرست مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی در خصوص عملکرد این سازمان در حوزه شهریه دانشجویی در سال گذشته گفت: یکی از دستاوردهای سازمان بهزیستی در سال ۹۹ ساماندهی امور مربوط به دانشجویان تحت پوشش این سازمان بود که یا عزیزان معلول هستند یا عزیزانی که به دلایل دیگر، تحت پوشش این سازمان قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: ساماندهی امور مربوط به دانشجویی این افراد در این راستا انجام شد که عموماً ادامه تحصیل، این افراد را توانمند کرده و سطح دسترسی آنها متناسب با سطح سوادشان، به مشاغل و درآمدهای مناسب افزایش پیدا می‌کند.

رضازاده افزود: سازمان بهزیستی سال‌ها به این موضوع پرداخته که طی سال ۹۹ ساماندهی شد. ابتدا جلسات مختلفی با مسئولان در دانشگاه آزاد داشتیم که عمده دانشجویان ما در این دانشگاه تحصیل می‌کنند؛ توانستیم بیشتر بدهی را پرداخت و مسائل مربوط به امتحانات، دفاع پایان‌نامه و انتخاب واحد آنها را حل کنیم.

معاون رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم پرداختی‌های مناسبی داشته باشیم، سامانه‌ای را طراحی کردیم که بتوانیم با دقت و کیفیت بالاتر، امور دانشجویان خود را در آنجا ساماندهی کنیم، همکارانمان در معاونت فناوری این کار را به سرانجام رساندند، هر دانشجویی که وارد این سامانه شد و اطلاعات مربوطه را بارگذاری کرد، ما با بانک اطلاعاتی داخل و خارج از سازمان، آن را چک کردیم، تائید شدند و در دسته‌بندی‌های مختلف قرار گرفتند.

وی ادامه داد: این دسته‌بندی شامل افرادی هستند که قانوناً موظف بودیم برایشان آموزش عالی رایگان را فراهم و همه هزینه تحصیل آنها را پرداخت کنیم از جمله معلولان متوسط، شدید و خیلی شدید که جزو هفت دهک پایین درآمدی هستند و فرزندان تحت سرپرستی سازمان بهزیستی. مابقی عزیزان در اولویت ۲ قرار گرفتند که ما بر اساس بودجه باید تصمیم می‌گرفتیم که چه میزان شهریه آنها را پرداخت کنیم.

رضازاده در توضیح بیشتر گفت: با راه‌اندازی این سامانه، آمار ما دقیق‌تر شد و با بررسی بودجه توانستیم اولویت یک را کامل پرداخت کنیم و برای عزیزان در اولویت ۲ نیز به شرط آنکه ثبت‌نامشان در سامانه بدون نقص بود، کامل پرداخت شد. اولویت ۲ بر اساس مقطع تحصیلی در دوره دکتری تا سقف ۱۰ میلیون تومان، در دوره ارشد تا سقف ۷ میلیون تومان و برای فوق‌دیپلم و لیسانس تا سقف ۵ میلیون تومان پرداخت شد.

وی در پایان گفت: مرحله بعدی این است که ما این موارد را با دانشگاه‌ها چک و یک راستی‌آزمایی انجام دهیم. زمانی که سامانه دانشگاه‌ها فعال شوند و مستقیم این سامانه بتواند به آنها وصل شد، کار ما آسانتر خواهد بود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *