شناسه خبر: 33358 منتشر شده در مورخ: 1400/1/18 ساعت: 11:48 گروه: اجتماعی  
نتایج آماری برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در سال ۹۹
از سوی معاون تشخیص، پیشگیری و تربیت بدنی تشریح شد؛

نتایج آماری برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در سال ۹۹

معاون تشخیص، پیشگیری و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در جلسه شورای راهبری برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سال 1400 به تشریح نتایج آماری برنامه سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در سال ۹۹ پرداخت.

به گزارش ایران سپید به نقل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، عظیم عراقی معاون تشخیص، پیشگیری و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این جلسه با بیان اینکه در برنامه سنجش  سال ۹۹ بیش از یک میلیون و 52 هزار و 195 نوآموز بدو ورود به دبستان  و پیش دبستان مورد ارزیابی قرار گرفتند، گفت: ۹۸.۸ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان تحت پوشش برنامه سنجش قرار گرفتند و در این برنامه 48 درصد نوآموز دختر و 52 درصد نوآموز  پسر ارزیابی شدند.

وی افزود: ۷۰ درصد نوآموزان‌ بدو ورود به دبستان که سال ۹۹ سنجش شده اند دوره  پیش از دبستان را گذرانده اند.
وی تصریح کرد: بر اساس نتایج سنجش 94.1 درصد نوآموزان راست دست  و 5.9 درصد نوآموزان چپ دست هستند.
عظیم عراقی با بیان اینکه  21 درصد والدین نوآموزان نسبت خویشاوندی با یکدیگر دارند، افزود:  بر اساس سنجش ها 6.91 درصد نوآموزان دارای چاقی، 1.38 درصد  دارای  لاغری شدید و 0.64 درصد  نوآموزان نیز  دارای کوتاهی قد هستند.
وی با بیان اینکه در برنامه سنجش سال گذشته  154 هزار و 321 نوآموز  به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند و ارزیابی تخصصی روی آن ها انجام گرفت ، گفت:  51 هزار  و 292 دانش  آموز  دیرآموز  تشخیص داده شدند و  6 هزار و 523  نوآموز به مدارس با نیازهای ویژه  و ۱۴۲۰ نوآموز به شکل تلفیقی- فراگیر به مدارس  عادی معرفی شدند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *