شناسه خبر: 33330 منتشر شده در مورخ: 1400/1/15 ساعت: 13:38 گروه: ورزشی  
نخستین مجموعه آبی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کشور در مشهد افتتاح شد
با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش؛

نخستین مجموعه آبی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کشور در مشهد افتتاح شد

نخستین مجموعه آبی دانش‌آموزان بانیازهای ویژه کشور، روز شنبه با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در شهر مشهد افتتاح شد.

به گزارش ایران سپید مهراله رخشانی‌مهر در آیین افتتاح این طرح در جمع کارکنان آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: حرکت همه کسانی که به دنبال حل مشکلات و درد و رنج مردم هستند، ارزشمند و قابل تقدیر است اما کسانی که در حوزه مدرسه سازی فعالیت می کنند، خدمت متفاوتی دارند چرا که آینده سازی می کنند و مسیر انسان سازی را انتخاب کرده اند و در واقع خیرین مدرسه ساز معماران فرهنگی جامعه هستند.

وی افزود: ما در سازمان نوسازی مدارس در این سال‌ها بیشتر از اینکه به دنبال جذب منابع مادی باشیم دنبال ترویج فرهنگ کار خیر و یا فرهنگ مدرسه سازی بودیم و خوشبختانه یکی از طرح هایی که در این راستا انجام شد طرح «آجر به آجر» بود که سال ۹۹ بیش از یک میلیون نفر در این طرح مشارکت کردند و بیش از ۸۰ میلیارد ریال جمع آوری شد، که انشاءالله این روند در سال ۱۴۰۰ نیز ادامه خواهد یافت.

رخشانی‌مهر افزود: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نیز در کنار نیکوکاران مدرسه ساز سعی کرد سهم خود را در پروژه های نیمه تمام خیریه به موقع تامین کرده و تخصیص دهد. به گفته وی سازمان نوسازی مدارس در چهار سال اخیر حدود ۳۸ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح های نیمه تمام نیکوکاران مدرسه ساز تامین کرده است که تنها در سال گذشته، ۲۳۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه ها هزینه شده است.

وی ادامه داد: در ابتدای سال ۹۹ حدود ۴۰ هزار کلاس نیمه تمام خیرساز داشتیم که تعداد قابل توجهی از این کلاس ها تعیین تکلیف شد و امسال برای تکمیل این پروژه ها ۲۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که ۱۰۰ درصد آن تامین می شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد، در سال گذشته به طور متوسط روزانه ۳۱ کلاس درس و در مجموع حدود ۱۵ هزار کلاس درس تحویل ادارات کل آموزش و پرورش استانها شده است.

بهره برداری از ۱۸۰۰ پروژه در خراسان رضوی 

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: امسال توفیق افتتاح اولین‌ها را در مشهد مقدس داریم که نخستین مجموعه آبی دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور، نخستین هنرستان هنرهای اسلامی و مجتمع ورزشی المهدی در یکی از مناطق کم برخوردار مشهد از آن جمله اند.

غلامعلی بابایی اضافه کرد: از سال ۹۲ تاکنون بیش از هزار و ۸۰۰ پروژه فرهنگی، ورزشی و آموزشی در استان به بهره برداری رسیده است و پروژه مجموعه آبی باران، ویژه دانش آموزان استثنایی پس از یک دهه تلاش امروز با همراهی خیرین نیک‌اندیش به بهره برداری می رسد و امیدواریم تجهیزات این مجموعه خاص، که پیش بینی آن صورت گرفته است، ‌ نیز به زودی در اختیار مجموعه قرار گیرد.

نخستین مجموعه آبی دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور روز شنبه به مساحت پنج هزار و ۸۰۰ متر مربع با زیربنای ۲ هزار و ۲۵۰ مترمربع در بلوار مجیدیه مشهد افتتاح شد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *