شناسه خبر: 33316 منتشر شده در مورخ: 1400/1/14 ساعت: 12:55 گروه: اجتماعی  
۴۵ بیمار اوتیسم تحت پوشش بهزیستی استان سمنان هستند
مدیرکل بهزیستی استان سمنان:

۴۵ بیمار اوتیسم تحت پوشش بهزیستی استان سمنان هستند

مدیرکل بهزیستی استان سمنان از تحت پوشش بودن ۴۵ بیمار مبتلابه اوتیسم در استان خبر داد و گفت: خدمات توانبخشی هم‌زمان با سایر معلولان به این افراد نیز ارائه می‌شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر، علیرضا ایزد پور ضمن بیان اینکه ۴۵ بیمار اوتیسم تحت پوشش بهزیستی استان سمنان قرار دارند، ابراز داشت: این افراد همه خدماتی که به جامعه هدف داده می‌شود را دریافت می‌کنند با این تفاوت که بیماران اوتیسم به دلیل اختلال در برقراری ارتباط و مشکلات زبان و گفتار نیاز به درک بیشتری توسط جامعه دارند.

وی بابیان اینکه دو مرکز اوتیسم در سمنان و شاهرود به این افراد خدمات لازم را ارائه می‌دهند، افزود: افراد اوتیسم در این مراکز مهارت‌های اجتماعی و چگونگی برقراری ارتباط را فرامی‌گیرند تا بتوانند زندگی مستقل داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه برخی از افراد اوتیسم دارای نبوغ خاصی هستند که می‌تواند در آینده آن‌ها نقش مهم داشته باشد، ابراز داشت: افراد اوتیسم می‌توانند مهارت‌های لازم را کسب کنند لذا تلاش می‌شود تا از طریق مربیان آن‌ها بتوانند استعدادهای خود را شکوفا سازند.ایزد پور بابیان اینکه برخی بیماران اوتیسم استان هنوز تحت پوشش بهزیستی نیستند، تصریح کرد: از این افراد و خانواده‌های آن‌ها درخواست می‌شود تا فرزند خود را به بهزیستی شهرستان‌های استان سمنان معرفی کنند تا تحت پوشش قرار گیرند و از خدمات لازم بتوانند بهره‌مند شوند.

وی ضمن بیان اینکه در صورت کسب آموزش‌های لازم می‌توان محیط بهتری برای افراد اوتیسم فراهم کرد، افزود: باید این نکته را در نظر گرفت که این افراد نیازمند سطوح حمایتی مختلفی هستند که دراین‌بین رسانه‌ها می‌توانند با معرفی ویژگی‌های افراد اوتیسم به چگونگی رفتار جامعه با آنها کمک کند. ، دوم آوریل مصادف با ۱۴ فروردین در تقویم بین‌الملل به نام روز جهانی آگاهی از اوتیسم نامگذاری شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *