شناسه خبر: 33299 منتشر شده در مورخ: 1400/1/7 ساعت: 22:24 گروه: اجتماعی  
اورژانس اجتماعی بهزیستی استان همدان در ایام نوروز آماده خدمت رسانی است

اورژانس اجتماعی بهزیستی استان همدان در ایام نوروز آماده خدمت رسانی است

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان گفت: اورژانس اجتماعی در همه ایام سال حتی در روزهای تعطیل، ایام کرونایی و تعطیلات نوروزی به صورت مستمر خدمات خود را ارائه می دهد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، "زهره بختیاری" از آمادگی اورژانس اجتماعی در ایام نوروز خبر داد و اظهار داشت: اورژانس اجتماعی در زمینه‌های کودک‌آزاری، همسرآزاری، معلول آزاری و سالمندآزاری، اقدام به خودکشی، تفکر خودکشی و خشونت خانگی و فرار از منزل اماده ارایه خدمت ور تمامی ایام سال از جمله تعطیلات نوروز است.

وی با اشاره به اینکه اورژانس اجتماعی در سال گذشته ۷۷۵ ماموریت انجام داده است، عنوان کرد: بیشترین تماس‌های این مرکز در حوزه خشونت مربوط به آزار به ترتیب شامل اختلافات حاد خانوادگی، همسرآزاری و کودک آزاری بوده و به ‌طورکلی خشونت خانگی بالاترین میزان تماس‌ها را به خود اختصاص داده است.معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان با بیان اینکه در سال ۹۹ بیشترین خدمات ارائه شده به گروه های سنی بین ۱۰ تا ۱۵ سال و ۳۰ تا ۳۴ سال بوده است، اعلام کرد: گروه‌های هدف اورژانس اجتماعی شامل زنان و کودکان آزاردیده ، دختران فراری از منزل، زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی ، زوج‌های متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد و افرادی که اقدام به خودکشی کرده یا قصد خودکشی دارند، هستند.

بختیاری با اشاره به اینکه هفت خودرو خدمات اجتماعی سیار در استان همدان فعال هستند، خاطرنشان کرد: اورژانس اجتماعی در حال حاضر شامل چهار بخش مرکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی به نام مرکز مادر اورژانس اجتماعی، پایگاه خدمات اجتماعی یا همان ایستگاه اورژانس اجتماعی، خط تلفن اورژانس اجتماعی (۱۲۳) و خدمات سیار اورژانس اجتماعی است و اکنون در همه استان‌های کشور فعالیت دارد.

به گفته وی، مردم می توانند با مراجعه حضوری به مرکز مادر اورژانس اجتماعی یا همان مرکز مداخله در بحران یا پایگاه خدمات اجتماعی یا خودروهای خدمات سیار از خدمات این مراکز استفاده کنند و یا اینکه با خط اورژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳ تماس بگیرند. تعداد معلولان زیر پوشش سازمان بهزیستی در استان همدان ۴۵ هزار و ۵۳۰ نفر است.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *