شناسه خبر: 33291 منتشر شده در مورخ: 1400/1/5 ساعت: 15:06 گروه: اجتماعی  
تسهیلات اشتغالزایی معلولان تایباد افزایش یافت

تسهیلات اشتغالزایی معلولان تایباد افزایش یافت

رییس اداره بهزیستی تایباد گفت: میزان تسهیلات اشتغالزایی معلولان این شهرستان مرزی شرق خراسان رضوی پارسال نسبت به سال ۹۸ افزون بر ۸۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، افسانه فدایی افزود: سال گذشته ۵۰ معلول این شهرستان، ۲۳ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی دریافت کردند.وی ادامه داد: میزان سهمیه تسهیلات اشتغالزایی معلولان این شهرستان پارسال ۲۹ میلیارد ریال پیش بینی شده بود که ۵۵ متقاضی شهری و روستایی به بانکهای عامل معرفی شدند.رییس اداره بهزیستی تایباد گفت: این نهاد حمایتی به بیش از پنج هزار خانوار با بیش از ۱۵ هزار مددجو در این شهرستان خدمات ارایه می کند.فدایی افزود: بهزیستی تایباد ۶۱۳ زن سرپرست خانوار را زیرپوشش خود دارد که ۲۹۳ نفر از آنها زیرپوشش بیمه شهری هستند و ۱۲۷ نفر نیز از بیمه حوزه زنان روستایی برخوردار بوده و از بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر سرپرستی می کنند.

وی اضافه کرد: این نهاد به سه هزار و ۶۸۳ معلول این شهرستان خدمات ارائه می کند که از این تعداد، هزار و ۶۲۸ نفر ماهیانه مستمری دریافت می کنند و ۵۶۲ پرونده هم برای دریافت خدمات در نوبت هستند. رییس اداره بهزیستی تایباد به پرداخت ماهیانه مستمری به خانواده‌های زیر پوشش این نهاد اشاره کرد و گفت: ماهانه افزون بر سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال مستمری به خانواده‌های زیر پوشش بهزیستی تایباد پرداخت می شود.فدایی افزود: این شهرستان ۱۹ خانواده دارای سه عضو معلول و ۱۳۰ خانوار دارای ۲ عضو معلول دارد و پارسال سه واحد مسکونی شهری و روستایی به خانواده معلولان این شهرستان واگذار شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۹۷ مرد سرپرست خانوار و پنج زن سرپرست خانوار دارای معلولیت در این شهرستان فاقد مسکن هستند.رییس اداره بهزیستی تایباد اضافه کرد: سال گذشته هفت مجتمع خدماتی با هدف تسهیل در دسترسی جامع به خدمات سازمان بهزیستی در این شهرستان راه اندازی شد.بهزیستی تایباد در چهار حوزه توانبخشی، پیشگیری، حمایتی و مشارکت های مردمی خدمات ارایه می کند.
شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *