شناسه خبر: 33253 منتشر شده در مورخ: 1399/12/26 ساعت: 12:20 گروه: اجتماعی  
ایستگاه‌های جدید مترو برای معلولان مناسب سازی شده است

ایستگاه‌های جدید مترو برای معلولان مناسب سازی شده است

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ایستگاه‌های جدید مترو برای معلولان مناسب سازی شده است، گفت: با افتتاح ایستگاه‌های خط ۶ و ۷ مناطق ۲ و ۵ به مترو متصل شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از صدا و سیما، مراسم افتتاح سه ایستگاه تربیت مدرس، آهنگ و اشرفی اصفهانی از خط ۶ و ۷ و رونمایی از ۴۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس جدید با حضور محسن هاشمی رییس شورا و دیگر اعضای شورا، پیروز حناچی شهردار تهران، سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در محل تالار اصلی شورای شهر تهران به صورت مجازی برگزار شد.

محسن هاشمی در این مراسم گفت: حرفی را که دو سال پیش زدم که ما یک کیلومتر مترو هم نساختیم پس می‌گیرم چرا که امروز با حضور آقای حناچی و مناف هاشمی ما بیش از ۱۰ کیلومتر مترو را افتتاح کردیم.
وی ادامه داد: هر ایستگاه مترو در کنار خودش حداقل یک کیلومتر مترو دارد که البته این مهم در خط ۶ یک ونیم کیلومتر است.
هاشمی افزود: در ابتدای سال آینده نیز ۴ ایستگاه دیگر افتتاح می‌شود که مجموع افتتاح ایستگاه‌های مترو را به ۱۳ واحد می‌رساند و با توجه به ایستگاه‌هایی هم که از قبل ساخته شده است می‌توان گفت ما توانستیم در این دوره بیش از ۲۰ کیلومتر مترو بسازیم.
رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: خوشبختانه دستگاه تی بی ام در خط ۶ که به سمت جنوب در حرکت بود به حرم حضرت عبدالعظیم (ع) رسیده است و این تونل هم ۶ کیلومتر طول دارد.
محسن هاشمی در ادامه با اشاره به افتتاح ایستگاه مذکور در شمال غرب تهران گفت: شمال غرب تهران تا پیش از این اینگونه به مترو متصل نبوده و ترافیک غرب تهران به سمت مرکز شهر یکی از مشکلات ما بود. اما امروز با اتصال این بخش به مترو مسافرانی که می‌خواهند به مرکز تهران سفر کنند از خط ۶ می‌توانند استفاده کنند و در ایستگاه تبادلی با خط ۷ (تربیت مدرس) وارد این خط شوند و به سمت مرکز شهر حرکت کنند.
محسن هاشمی افزود: نصب آسانسور‌ها و مناسب سازی ایستگاه‌ها برای تردد معلولان نیز جای تشکر دارد چرا که در گذشته مسئله آسانسور و تردد معلولان جدی گرفته نمی‌شد و با پیگیری خانم نژاد بهرام خوشبختانه این مهم در این دوره محقق شده است. این آسانسور از آسانسور‌های قدیمی بزرگتر است و به راحتی معلولان را تا سکو خواهد برد.
هاشمی در پایان گفت: برای همه شهروندان تهرانی آرزوی سالی پر از موفقیت در سال ۱۴۰۰ را دارم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *