شناسه خبر: 33213 منتشر شده در مورخ: 1399/12/20 ساعت: 13:09 گروه: اجتماعی  
معاضدت حقوقی و قضایی رایگان ۷۰۰ پرونده مددجویان تحت پوشش بهزیستی در سال جاری

معاضدت حقوقی و قضایی رایگان ۷۰۰ پرونده مددجویان تحت پوشش بهزیستی در سال جاری

رئیس سازمان بهزیستی کشور در آئین امضاء تفاهمنامه مشترک با اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران، گفت: بیش از ۷۰۰ پرونده مددجویان تحت پوشش بهزیستی به صورت رایگان در سال جاری معاضدت حقوقی و قضایی شدند.

به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل، «وحید قبادی‌دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور در آئین امضاء تفاهمنامه مشترک با اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران در راستای معاضدت حقوقی و قضایی مددجویان تحت پوشش بهزیستی، گفت: این مهم در راستای اجرای ماده ۲۳ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت و برای اجرای تکالیف کنوانسیون حقوقی افراد دارای معلولیت با توجه به مفاد مصرح اصول ۲۱ و ۲۹ و ۳۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تکلیف انسانی و وجدانی و الهی صورت پذیرفته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، افزود: بر این اساس افرادی که به لحاظ مشکلات جسمی و مالی توان ندارند تا مانند دیگر شهروندان عادی از حق داشتن وکیل برخوردار باشند این کمک را به آنها برسانیم که از داشتن وکیل و مشاور حقوقی در مواجهه با مشکلات حقوقی و قضایی برخوردار باشند.

وی ضمن قدردانی از وکلای داوطلب که دانش خود را رایگان در قالب معاضدت حقوقی و قضایی به مددجویان بهزیستی ارائه می‌دهند، تصریح کرد: وکلا همکار با بهزیستی بیش از ۷۰۰ پرونده را در سال جاری به صورت رایگان معاضدت حقوقی و قضایی داشتند.

قبادی‌دانا، با بیان اینکه پیش از این در بیش از ۲۰ استان کانون وکلاء همکاری با بهزیستی داشته است، گفت: با امضاء این تفاهمنامه شرایط برای اقدامات کانون وکلا در همه استان‌ها فراهم می‌شود و این حق الهی و طبیعی مددجویان تحت پوشش بهزیستی است که از داشتن یک وکیل حقوقی برخوردار باشند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تصریح قانون به موضوع معاضدت حقوقی و قضایی، عنوان کرد: این مهم امکانی است برای نیازمندان و افرادی که بضاعت لازم برای در اختیار گرفتن وکیل مناسب ندارند. هدف ما در بهزیستی ایجاد شرایطی برای بهتر زیستن است.

وی با درود به روح شهدای انقلاب بویژه شهید فیاض‌بخش بنیانگذار این شجره طیبه در کشور، اذعان کرد: أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَ فَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ تُؤْتِی أُکُلَهَا کُلَّ حِینٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا؛ امیدواریم ما نیز بتوانیم در خدمتگذاری به جامعه هدف بهزیستی ایفای وظیفه کنیم. اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت یکی از برنامه‌ها بوده است که این تفاهمنامه نیز در راستای اجرای ماده ۲۳ این قانون صورت پذیرفته است.

قبادی‌دانا، با اشاره به حمایت از دانش‌آموزات تحت پوشش بهزیستی، عنوان کرد: مفتخریم برای بیش از ۲۲ هزار دانشجو غیردولتی به طور کامل شهریه پرداخت می‌کنیم و همچنین ۲ هزار دانشجوی دولتی از کمک هزینه تشویقی به صورت ترمیک برخوردار می‌شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه درصددیم با توانمندسازی شرایطی را فراهم کنیم تا با سیاست‌های خانواده‌محور و اجتماع‌محور و کمک آحاد جامعه بهبود کیفیت زندگی آنها فراهم کنیم. چنانکه با اجرای سیاست خانواده محوری، تعداد معلولان تحت حمایت برای دریافت حق پرستاری از تعداد معلولان نگهداری شده در مراکز شبانه‌روزی پیشی گرفت بطوری که ۵۵ هزار نفر از افراد دارای معلولیت با برخورداری از حق پرستاری ۶۱۰ هزار تومانی با حمایت دولت در درون خانواده نگهداری می‌شوند.

وی با بیان اینکه بهزیستی برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که در مراکز نگهداری شبانه‌روزی سالمندان، معلولان و بیماران روانی مزمن نگهداری می‌شوند ماهانه یارانه یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان به ازای هر فرد برای مرکز واریز می‌کند، گفت: تعداد افراد مشمول این یارانه در مراکز شبانه‌روزی ۴۸ هزار نفر است.

قبادی‌دانا با اشاره به توزیع هوشمند ۸ هزار تبلت بین دانش‌آموزان بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش ۱۳ تا ۱۸ سال با حفظ کرامت انسانی با مشارکت و همکاری بنیاد مستضعفان، شرکت خدمات ارتباطی رایتل برای ارائه سیم‌کارت رایگان و توزیع دیجی‌کالا، ادامه داد: اعتبار ۲۴ میلیارد تومانی برای این اقدام مهیا شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به پویش پازل همدلی و مشارکت ۱۵ هزار خیر در راستای توانمندسازی و حمایت از ۶۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل، گفت: خیرین از ۱۰ هزار تا ۸۰۰ میلیون تومان برای اهداء ۶۰ هزار کیف و نوشت‌افزار پرداخت کردند و در اقدامی نمادین پازلی از تصویر ایران با تامین مالی ۶ میلیارد تومانی توسط خیرین خرد و کلان در سطح کشور کودکان نیازمند از این بسته حمایتی بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به شیوع یکساله ویروس کرونا، گفت: مراکز سالمندان و نگهداری شبانه‌روزی افراد دارای معلولیت در مدت شیوع کووید ۱۹ به همت کمیته پیشگیری از بیماری کرونا در سازمان بهزیستی کشور با مدد ۲۰ هزار مادریار، پدریار و مددکاری که در این مراکز هستند، فعالیت پیشگیرانه انجام دادند.

قبادی‌دانا، با بیان اینکه رتبه فوت کرونایی از مجموع افرادی که در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی اعم از سالمندان، معلولان و فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست، نگهداری می‌شوند، ۸ درصد بوده است، در پایان یادآور شد: در مجموع از ۷ هزار نفر مبتلا که ۶ هزار نفر بهبود یافتند و ۷۰۰ نفر تحت درمان هستند و از ۵۱ هزار نفر  که در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند حدود ۴۰۰ نفر فوت کردند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *