شناسه خبر: 33210 منتشر شده در مورخ: 1399/12/19 ساعت: 11:38 گروه: اجتماعی  
گشودن درهای جامعه به روی معلولان با مناسب‌سازی پارک‌ها

گشودن درهای جامعه به روی معلولان با مناسب‌سازی پارک‌ها

سمنان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بر لزوم ایجاد حداقل یک بوستان مناسب‌سازی شده در هر کدام از شهرهای استان با هدف بهره‌مندی معلولان از فضای سبز شهری تاکید کرد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا؛ منوچهر فخری، در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان اظهار کرد: باید در اجرای طرح‌های مناسب‌سازی و تسهیل در عبور و مرور جانبازان و معلولین در سطح استان و دستگاه‌های اجرایی تسهیل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: اقدامات پیرامون مناسب سازی و تسهیل در امور معلولین و جانبازان امری دلی و خداپسندانه است و نیاز است دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به اجرای مناسب سازی ویژه تسهیل در عبور و مرور و انجام امور روزمره این عزیزان اقدام کنند.

وی با اشاره به اهمیت مناسب سازی در مدارس استان تاکید کرد: آموزش و پرورش موظف است تمامی مدارسی که در حوزه مناسب سازی با مشکل مواجه هستند را شناسایی و بررسی نموده و طی طراحی مدون با اولویت بندی و برنامه ریزی دقیق به این ستاد ارائه کند تا نسبت به تامین اعتبار و همچنین استفاده از کمک خیرین اقدام شود.

فخری اظهار کرد: شهرداری های استان نیاز است تا به صورت جدی و مستمر نسبت به نظارت بر امورات و عملکرد پیمانکاران در حوزه اجرای مناسب‌سازی معابر و پیاده روها در سطح شهرها، پاساژها، مراکز خرید و سایر اقدام کنند.

وی همچنین تاکید کرد: پیش بینی‌های لازم صورت گیرد تا در هر یک از شهرهای استان یک بوستان ویژه معلولین و جانبازان به همراه اجرای کامل موارد مناسب سازی در نظر گرفته شود تا این عزیزان بتوانند به سهولت از بوستان و فضای سبز استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان افزود: پارکینگ ویژه معلولین و جانبازان یکی دیگر از مواردی است که باید در دستگاه های اجرایی مورد توجه قرار گیرد و همچنین شهرداری ها نیز نسبت به بکارگیری معلولین به عنوان مشاورین شهرداران و تعبیه اتوبوسی ویژه جانبازان و معلولین در سطح شهرها اقدام کنند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *