شناسه خبر: 33209 منتشر شده در مورخ: 1399/12/19 ساعت: 11:33 گروه: اجتماعی  
افزایش مستمری مددجویان در انتظار تصویب شورای نگهبان است

افزایش مستمری مددجویان در انتظار تصویب شورای نگهبان است

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی گفت: یارانه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد را در حد پوشش یک زندگی و رفع نسبی نیازهای‌ آنها قرار می‌دهیم.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا؛ حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر با اشاره به اولویت‌های مجلس شورای اسلامی در اصلاح لایحه بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: در ارتباط با موضوع حمایت از مددجویان و نیازمندان تحت پوشش، به غیر از مستمری که برای این افراد ۵۰ درصد افزایش یافته، در حال هدف‌دار و معنادار کردن یارانه‌ها هستیم تا بتوانیم یارانه آنان را در حد پوشش یک زندگی و رفع نیازهای‌شان در حد نسبی، قرار دهیم.

وی عنوان کرد: با اصلاحات انجام شده در بودجه، امیدواریم با بودجه سال ۱۴۰۰ فاصله زیاد و عمیق بین دریافتی‌های مددجویان با واقعیاتی که این افراد با آن مواجه هستند را تا حد امکان کم کنیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این پیشنهادات به تصویب نمایندگان رسیده و در صورت تایید شورای نگهبان، می‌توانیم بر اساس آن برای این گروه‌ها وعده‌ بدهیم.

پژمانفر همچنین در خصوص نیاز مددجویان به مسکن نیز اظهار کرد: تکالیفی در حوزه تامین مسکن برای محرومان وجود دارد که بنیاد مسکن متولی آن است و باید در اختیار محرومان قرار دهد و تسهیلاتی تا سقف ۸۰ میلیون تومان یا گاهی بیشتر در اختیار آنها قرار دهد که بخشی از آن به صورت بلاعوض در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: فاصله تعداد واحدهای مسکونی که باید تهیه شود با تعداد افرادی که در قانون این تکلیف نسبت به آنها ایجاد شده خیلی زیاد است به طور مثال ما در ارتباط با معلولان مکلف هستیم برای خانواده های دارای دو معلول به بالا  تامین مسکن کنیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *