وی با اشاره به گستره فعالیتهای این سازمان حمایتی اضافه کرد: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی، موضوع کمک به آسیب دیدگان اجتماعی و افراد دارای معلولیت در اولویت قرار گرفت و در سال ۱۳۵۹ سازمان بهزیستی به عنوان نهادی مولود انقلاب اسلامی با ادغام ۱۶ سازمان، نهاد، مؤسسه و انجمن تشکیل شد تا با اتخاذ تدابیر و ارائه ی خدمات و حمایتهای غیربیمهای و با حفظ ارزشها و کرامت والای انسانی و تکیه بر مشارکتهای مردم و همکاری نزدیک سازمانهای ذیربط، در جهت گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، توانمندسازی و پیشگیری از معلولیتها و آسیبهای اجتماعی تلاش کند.
وی با برشمردن بخشی از فعالیتهای این سازمان افزود: پیشگیری ازاعتیاد، طلاق، ارائه خدمات در مناطق محروم و روستایی و کمک به تأمین حداقل نیازهای اساسی گروههای کم درآمد و توانمند سازی شهروندان از طریق آموزشهای خانواده تنها بخشی از برنامهها و فعالیتهای بهزیستی در کشور و از جمله استان سمنان است.
مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به تصویب بند ۴ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و رصد بیشتر افراد تحت پوشش بهزیستی در سال 80 گفت: اینک پس از گذشت قریب به ۱۹ سال از زمان تصویب این قانون و در دولت تدبیر و امید و بر اساس این فرمایش مقام معظم رهبری که «هر چه ممکن است در سطح کشور خدمات مربوط به بهزیستی را باید گسترش داد و از نیروی مردم برای گسترش این خدمات حداکثر استفاده را کرد.» با اهتمام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی، در راستای تحقق این موضوع، ایده ای نوین تحت عنوان "مراکز +زندگی" شکل گرفت تا از طریق راه اندازی واحدهای تخصصی خدمات دهنده به گروه های هدف با محوریت اصل مشارکت جویی از سوی مردم، در مناطق شهری، روستایی و مناطق کم برخوردار و حاشیهای که بیشترین فراوانی و تراکم جمعیتی مددجویان در آن ساکن هستند استقرار یابد.
ایزدپور با بیان اینکه اکنون با تشکیل مراکز خدمات بهزیستی (+زندگی) مراکزی جهت ارائه خدمات اجتماعی به شیوه نوین در ۲۱ نقطه استان ایجاد شده خاطرنشان کرد: هفت مرکز در شهرستان شاهرود ،چهار مرکز در دامغان ،چهار مرکز در سمنان ، دو مرکز در گرمسار و در شهرستان های مهدیشهر، سرخه، میامی و آرادان هر کدام یک مرکز افتتاح شده که ۲۲ خدمت سطح اول سازمان بهزیستی را بصورت رایگان در اختیار جامعه هدف خود قرار میدهد.
وی افزود: موقعیت مکانی مراکز برحسب توزیع جغرافیایی جمعیت هدف و با مشارکت بخش غیردولتی قابل ارائه به ازاء هر ۱۵۰ پرونده یک مددکار اجتماعی در نظر گرفته شده تا مسئولیت تمام و کمال فرآیندهای ارائه خدمت را برعهده داشته و سرکشی به این افراد به صورت منظم انجام شود که این اقدام در نوع خود برای نخستین بار در تاریخ این سازمان به وقوع پیوسته باشد.
مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه گروههای هدف و افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی ساکن در نقاط شهری و روستایی که فاصله زیادی تا مراکز دولتی ارائه خدمت داشتند، دیگر ناگزیر به تردد درون شهری و برون شهری نبوده و در کوتاه ترین زمان ممکن قادر هستند خدمات مورد نظر را دریافت کنند اظهار کرد: سازمان بهزیستی در این رویکرد در پی آن است تا در جهت ارائه خدمات مطلوب تر به گروه های هدف به جای توجه به رویکرد فردمحور، رویکرد خانواده محور را جایگزین نماید تا با اتکاء به فرصت پیش آمده از طریق مراکز(+زندگی) موجبات توسعه و ارتقاء هر چه بیشتر خانواده را به عنوانیکی از کارآمدترین رویکردهای مددکاری (مددکاری مبتنی بر جامعه) فراهم کند.
وی استقرار نظام هوشمند در فرآیند خدمات رسانی به گروههای هدف را نکات بارز در مراکز+زندگی دانست و گفت: بخش اعظم خدمات پیشبینی شده این مراکز در بستر الکترونیک با امکان رصد و نظارت و پایش دقیق قابل ارائه است.
ایزدپور ادامه داد: در مراکز (+زندگی) که برای تردد افراد دارای معلولیت نیز مناسب سازی شده، مقرر شده است، خدماتی از جمله اجرای برنامه های آگاهسازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، پیشگیری از معلولیت ها و اجرای برنامه های غربالگری بینایی- شنوایی و اوتیسم–پیشگیری از طلاق در راستای تحکیم بنیان خانواده برای زوج هایی که در سال های اولیه زندگی مشترک هستند، به صورت کاملا رایگان ارائه شود.