شناسه خبر: 33182 منتشر شده در مورخ: 1399/12/16 ساعت: 14:40 گروه: اجتماعی  
افزایش مستمری مددجویان بهزیستی در سال ۱۴۰۰

افزایش مستمری مددجویان بهزیستی در سال ۱۴۰۰

عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: برای سال ۱۴۰۰ تعیین شده است که مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تا حد امکان افزایش یابد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر، احسان ارکانی اظهار کرد: در خصوص مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بحثی در کمیسیون برنامه و بودجه داشتیم که تکالیفی که در سال جاری در بودجه دیده شده بود به صورت دقیق رعایت نشده است.

وی عنوان کرد: در سال جاری قرار بود مجموع رقم خالص دیده شده برای مستمری جامعه هدف افزایش یابد که وزارت تعاون به جای افزایش رقم، رقم افزوده شده به ردیف اعتباری را به افراد جدید اضافه کرد و به جای اینکه رقم خالص به افراد فعلی را افزایش دهد، یک سری افراد جدید را تحت پوشش گرفت و این خلاف نظر قانون‌گذار در لایحه ۱۳۹۹ بوده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: این عدم رعایت تکالیف، اشکالی است که در سال جاری داشتیم و برای سال آینده نگران هستیم و اگر عددی را در ماه اضافه می‌کنیم، برنامه بودجه نمی‌تواند با این مقدار اضافه شده افراد جدیدی وارد کند و باید همان چیزی را که ابلاغ شده انجام دهد.

ارکانی افزود: برای سال ۱۴۰۰ تعیین شده است که مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تا حد امکان افزایش یابد و علاوه بر آن توجه ویژه‌ای به افزایش رقم یارانه کل دهک‌هایی که یارانه دریافت می‌کند، شده و کمیسیون تلفیق مابه‌التفاوت ارز تبدیلی و ارز ۴,۲۰۰ تومان را به سرجمع یارانه افراد اضافه کرده که البته اجرای آن بستگی به رأی آوردن این طرح در مجلس دارد.

وی اشاره کرد: در صورت اجرای طرح مذکور مددجویان هم در قالب اختصاصی خودشان یعنی مستمری و هم در قالب عمومی یعنی یارانه افزایش دریافتی دارند.

این نماینده مجلس مطرح کرد: تأمین مسکن مددجویان نیز در ردیف اعتباری که کمیته امداد و بهزیستی برای این کار دارند در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است و هر آنچه در سال جاری تصویب شده در سال آینده برای آن افزایش دیده شده و ما معتقدیم که برای معضل مسکن به صورت عام و خاص، برای اقشار آسیب‌پذیر از جمله مددجویان، دولت باید برنامه‌ای تنظیم کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *