شناسه خبر: 33178 منتشر شده در مورخ: 1399/12/15 ساعت: 18:04 گروه: اجتماعی  
آموزش و پرورش استثنایی نیازمند جذب ۱۲ هزار نیرو در کشور است

آموزش و پرورش استثنایی نیازمند جذب ۱۲ هزار نیرو در کشور است

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه این سازمان نیازمند جذب ۱۲ هزار نیرو است، گفت: مصوب شده است سالانه ۱۰‌ درصد از نیروهای استخدامی آموزش و پرورش به این حوزه اختصاص یابد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، سیدجواد حسینی در جلسه مدیران مدارس استثنایی استان اردبیل با اشاره به کمبود فضای آموزشی در این حوزه بیان کرد: آموزش و پرورش استثنایی در کشور به ۲۱۰ مدرسه نیازمند است.

وی اضافه  کرد: لایحه‌ای در خصوص استثنا شدن آموزش و پرورش استثنایی از قانون جامع خدمات کشوری تنظیم شده که در هفته آینده در کمیسیون اجتماعی دولت بررسی خواهد شد.

او در ادامه به مهارت‌افزایی دانش‌آموزان استثنایی و اتصال آن‌ها به بازار کار اشاره کرد و گفت: رشته‌های جدید برای تدریس در مدارس متوسطه حرفه‌ای پیشنهاد داده شده است.

 حسینی با یادآوری ۴۰ چرخش تحول آفرین در حوزه استثنایی گفت: از سال آینده در طرح سنجش سلامت نوآموزان تست‌ها و تسترهای نشانگان مشکلات یادگیری گنجانده خواهد شد تا مشکلات پنهان در بین دانش‌آموزان شناسایی شود.

وی با بیان اینکه باید از مرکز محوری به سمت مدرسه و خانواده محوری حرکت کنیم، افزود: دانش‌آموزانی که دارای مشکلات یادگیری هستند تنها نباید در مراکز پذیرش شوند بلکه با آموزشی معلمان مرجع در مدارس و خانواده‌ها می‌توانیم از بروز مشکلات جلوگیری کنیم.

به گفته وی، در کنار پرداختن به مشکلات ویژه یادگیری باید به مشکلات ویژه یاددهی هم توجه شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه استان اردبیل به هشت مدرسه استثنایی جدید نیاز دارد، از افتتاح ۲ سالن ورزشی اختصاصی و درون مدرسه‌ای در این استان در آینده نزدیک خبر داد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان نیز در این جلسه از طرح پژوهشی استان مبتنی بر تحلیل محتوا دانش‌آموزان دیرآموز و مداخله به هنگام خبر داد و گفت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این طرح به اتمام برسد و راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.

محمد شفایی همچنین توسعه مشارکت‌های حوزه استثنایی استان را با معلمان، اولیا، دانش‌آموزان و سایر نهادهای ذیربط خوب ارزیابی کرد و از اجتماعی شدن سازمان آموزش و پرورش استثنایی به عنوان یکی از دغدغه‌های این حوزه نام برد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *