وی اضافه کرد: لایحهای در خصوص استثنا شدن آموزش و پرورش استثنایی از قانون جامع خدمات کشوری تنظیم شده که در هفته آینده در کمیسیون اجتماعی دولت بررسی خواهد شد.
او در ادامه به مهارتافزایی دانشآموزان استثنایی و اتصال آنها به بازار کار اشاره کرد و گفت: رشتههای جدید برای تدریس در مدارس متوسطه حرفهای پیشنهاد داده شده است.
حسینی با یادآوری ۴۰ چرخش تحول آفرین در حوزه استثنایی گفت: از سال آینده در طرح سنجش سلامت نوآموزان تستها و تسترهای نشانگان مشکلات یادگیری گنجانده خواهد شد تا مشکلات پنهان در بین دانشآموزان شناسایی شود.
وی با بیان اینکه باید از مرکز محوری به سمت مدرسه و خانواده محوری حرکت کنیم، افزود: دانشآموزانی که دارای مشکلات یادگیری هستند تنها نباید در مراکز پذیرش شوند بلکه با آموزشی معلمان مرجع در مدارس و خانوادهها میتوانیم از بروز مشکلات جلوگیری کنیم.
به گفته وی، در کنار پرداختن به مشکلات ویژه یادگیری باید به مشکلات ویژه یاددهی هم توجه شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه استان اردبیل به هشت مدرسه استثنایی جدید نیاز دارد، از افتتاح ۲ سالن ورزشی اختصاصی و درون مدرسهای در این استان در آینده نزدیک خبر داد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان نیز در این جلسه از طرح پژوهشی استان مبتنی بر تحلیل محتوا دانشآموزان دیرآموز و مداخله به هنگام خبر داد و گفت: امیدواریم در آیندهای نزدیک این طرح به اتمام برسد و راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.
محمد شفایی همچنین توسعه مشارکتهای حوزه استثنایی استان را با معلمان، اولیا، دانشآموزان و سایر نهادهای ذیربط خوب ارزیابی کرد و از اجتماعی شدن سازمان آموزش و پرورش استثنایی به عنوان یکی از دغدغههای این حوزه نام برد.