شناسه خبر: 3272 منتشر شده در مورخ: 1393/1/20 ساعت: 11:07 گروه: اجتماعی  
معلولان قزوینی صاحب مسکن می شوند

معلولان قزوینی صاحب مسکن می شوند

معاون مشارکت های مردمی مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: سه هزار و 284 نفر از معلولان این استان امسال در قالب مسکن های خودمالک، تعاونی مددجویان و تفاهم نامه سه جانبه صاحب مسکن خواهند شد.

ˈعلیرضا وارثیˈ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در نهضت ملی مسکن ویژه معلولان استان قزوین هفت هزار و 500 نفر افراد فاقد مسکن در سامانه شناسایی که 50 درصد این افراد ساماندهی و اطلاعات آنان وارد سامانه شده است.

وی اظهار کرد: یکی از نیازهای اساسی در جامعه هدف ما مسکن است که در راستای برطرف شدن این نیاز نهضت مسکن از اولویت های کاری بهزیستی استان قزوین خواهد بود.

این مسوول خاطرنشان کرد: از آمار یاد شده 533 معلول و مددجوی فاقد مسکن بصورت خودمالک اقدام به ساخت مسکن کرده اند که این افراد خودشان زمین داشته و با بهره گیری از تسهیلات 200 و 250 میلیون ریالی با کارمزد کم و همچنین با معافیت های عوارض شهرداری و انشعابات آب، برق و گاز توانسته اند صاحب مسکن شوند.

معاون مشارکت های مردمی مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: از این تعداد 759 معلول فاقد مسکن بهزیستی نیز در هشت تعاونی برای خانه دار شدن ثبت نام کردند، اعضای این تعاونی خانواده های نیازمند مددجویان، معلولان و گروه ها ی بهبودیافته حوزه اعتیاد هستند.

وارثی اضافه کرد: مسوولان تعاونی های یاد شده نیز از خانواده مددجویان و معلولان هستند که در قالب مسکن مهر اقدام به ساخت واحدهای مسکونی کرده اند.

وارثی با بیان اینکه یکهزار و 992 نفر نیز از طریق تفاهم سه جانبه صاحب مسکن می شوند، اظهار کرد: در این طرح واحدهای مسکونی در قالب مسکن مهر در استان قزوین توسط اداره کل راه و شهرسازی احداث و به آنان تحویل می شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *