شناسه خبر: 3100 منتشر شده در مورخ: 1393/1/9 ساعت: 22:38 گروه: بهداشت و سلامت  
غذاهای باقیمانده را فقط یک بار می توان مصرف کرد

غذاهای باقیمانده را فقط یک بار می توان مصرف کرد

کارشناس ارشد تغذیه با اشاره به ضرروت توجه دقیق به اصول تغذیه در سفرهای نوروزی تاکید کرد: غذاهای باقیمانده از قبل را تنها یک بار می توان مجددا گرم و مصرف کرد.

« رضیه شناور» افزود: این غذاها ، قبل از مصرف نیز باید حتماً 20 دقیقه روی حرارت قرار گیرد و کاملاً داغ شود.

شناور در ادامه توصیه های مربوط به نگهداری مواد غذایی در طول سفر، گفت: باید محل خشک و خنکی برای نگهداری مواد غذایی در سفر در نظر گرفته شود چرا که میکروب ها در محیط مرطوب به خوبی رشد می کنند.

وی توصیه کرد: اگر خانواده ها قصد مصرف ساندویچ در سفرهای نوروزی را دارند، باید مواد غذایی را از ابتدای سفر، بین نان قرار ندهند، بلکه لازم است ظرف نان و مواد غذایی دیگر مانند گوجه فرنگی، کاهو، کتلت و کوکو را جدا کنند.

این کارشناس ارشد تغذیه با بیان اینکه در طول سفر نیز توصیه می شود از شیر، پنیر و محصولات لبنی استفاده شود، افزود: در خصوص مصرف لبنیات باید نوع پاستوریزه این محصولات استفاده شود و از مصرف محصولات لبنی محلی خودداری کنید.

وی از مسافران خواست تا از خریداری غذاها یا میان وعده های فله ای و بدون بسته بندی مانند حبوبات پخته، لوبیا و باقالی، لواشک ها، فلافل، سمبوسه ها و پیراشکی ها خودداری کنند و اگر زمانی مجبور شوند در طول سفر از اغذیه فروشی ها یا رستوران های بین راهی غذا تهیه کنید، از تهیه بهداشتی غذاها مطمئن شوند.

این کارشناس ادامه داد: هموطنان به نوع ظروف و وسایل مصرفی اغذیه فروشی ها و رستوران های بین راهی حتما توجه کنند و بهتر است در این گونه موارد ظروف یک بار مصرف مخصوص استفاده شود.

شناور گفت: سالاد الویه و سالاد ماکارونی به علت اینکه حاوی سس مایونز و خامه هستند و در فضای خارج از یخچال و در جای گرم هم خیلی زود خراب می شوند ، غذای مناسبی برای سفر به شمار نمی آیند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *