شناسه خبر: 3083 منتشر شده در مورخ: 1392/12/27 ساعت: 12:55 گروه: دانش و فن آوری  
پک جاوز جدید رونمایی شد!
فناوری های امیدبخش

پک جاوز جدید رونمایی شد!

در آخرین روزهای اسفند سال 92؛ در حوزه صفحه خوان های فارسی؛ شاهد اتفاقی بودیم که نقطه پایانی بر تمامی حرف و حدیث ها میان نابینایان در ماه های آخر سال به حساب می آمد.

این اتفاق قابل توجه را شرکت پکتوس رقم زد. مهندس صادق پور، مدیر این شرکت طی گفتگویی با ایران سپید عنوان کرد: بر اساس توافق به عمل آمده میان پکتوس و بهزیستی؛ آخرین نسخه نرم افزار پک جاوز به صورت رایگان و با امکان دانلود برای همه متقاضیان، بر روی پایگاه اینترنتی بهزیستی قرار گرفت. به گفته مدیر پکتوس، در این نسخه دو صدای جدید و غیر ماشینی به نام های امید و آوا به نرم افزار پک جاوز اضافه شده است. دایره واژگانی موتور فارسی خوان ارتقا یافته و کاربران نیز این امکان را یافته اند که واژه های مورد نظر خود را به این دیکشنری بیفزایند. همچنین امکان ارسال واژه به شرکت نیز در نرم افزار تعبیه شده است. به گفته صادق پور، بر اساس قرارداد منعقدشده میان پکتوس و بهزیستی، پکتوس وظیفه دارد تا یک سال آینده امور مربوط به پشتیبانی این نرم افزار را انجام دهد. بازخوردها را از کاربران نابینا دریافت کند و به رفع اشکال های نرم افزار بپردازد. همچنین ایشان وعده دادند پس از دریافت و بررسی نظرات و پیشنهادات کاربران؛ احتمالاً در سه ماهه دوم سال 93 بتوانند نسخه به روز رسانی نرم افزار را نیز در اختیار کاربران قرار دهند. از دیگر تغییراتی که صادق پور به آن اشاره کرد این بود که در این نسخه برای اولین بار کاربران قادر خواهند بود هر یک از نرم افزارهای جانبی گنجانده شده در بسته پک جاوز را به صورت مستقل دانلود و استفاده نمایند. به این منظور؛ صفحه دانلود این نرم افزار بر روی پایگاه اینترنتی بهزیستی سه بخش را شامل می شود: بخش اول خود پک جاوز است با حجم 229 مگابایت. بخش دوم نرم افزارهای جانبی پک جاوز را شامل می شود که نرم افزارهایی نظیر دفترچه تلفن، ویرایشگر، کتابخانه، قرآن و شطرنج از جمله آنها هستند. در این بخش کاربران می توانند بر اساس نیاز و سلیقه خود هر کدام از نرم افزارها را به صورت مستقل دانلود کنند. فایل سومی هم وجود دارد که اگر کاربران می خواهند علاوه بر پک جاوز، از این نرم افزارهای اضافی هم استفاده کنند باید این فایل را بر روی رایانه خود نصب کنند. این فایل با نام (مشترک) بر روی این پایگاه قرار گرفته است. همچنین از آن جا که این فایلها در قالب RAR بر روی سایت قرار گرفته، لازم است کاربران برای استخراج این فایل ها، رایانه خود را با یکی از نرم افزارهای ZIP Manager تجهیز کنند. با توجه به حجم بسیار بالای این نرم افزار، ممکن است برخی از کاربران به اینترنت پر سرعت یا نامحدود دسترسی نداشته باشند. این دسته از کاربران هم می توانند با شرکت پکتوس یا مراکز بهزیستی شهرستان های خود تماس بگیرند تا بسته کامل نرم افزار در قالب یک لوح فشرده در اختیارشان قرار گیرد. نشانی سایت بهزیستی جهت دانلود: WWW.behzisti.ir.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *