شناسه خبر: 3003 منتشر شده در مورخ: 1392/12/21 ساعت: 11:14 گروه: اجتماعی  
جم؛ نزدیک‌ترین نقطه زمین به خورشید
استان بوشهر

جم؛ نزدیک‌ترین نقطه زمین به خورشید

شهرستان جم دارای قدمت بسیار زیادی است و کوه پردیس جم نزدیک‌ترین نقطه زمین به خورشید به حساب می‌آید و بالاترین ارتفاع در نزدیکی خط استواست.

شهرستان جم از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیار زیبایی برخوردار است و با توجه به ارتفاع این منطقه از سطح دریا، بهترین وضعیت آب و هوایی را در بین شهرستان‌های جنوبی کشور دارد.

شهرستان جم دارای قدمت بسیار زیادی است و کوه پردیس جم در مسیر بندر کنگان به فیروز آباد استان فارس کوهی باستانی است که قدمتی به بلندای تاریخ دارد.

قله این کوه نزدیک‌ترین نقطه زمین به خورشید به حساب می‌آید زیرا بالاترین ارتفاع در نزدیکی خط استواست، همچنین مغناطیس فوق‌العاده قوی کوه در جهان زبانزد است؛ البته این کوه در قدیم با عنوان کوه جم، پوز یا پدری نامیده می‌شده است.

در واقع شهرستان جم از مناطق کوهستانی و خوش آب و هوای استان بوشهر است، آب و هوای متفاوت شهرستان جم نسبت به سایر نقاط استان بوشهر و قرار گرفتن این شهرستان در ارتفاعی بالاتر از دیگر نقاط استان نسبت به سطح دریا باعث شده تا در ایام گرم و نیمه گرم سال نیز این منطقه آب و هوایی به‌مراتب بهتر و مساعدتر از دیگر نقاط استان بوشهر داشته باشد.

از جاذبه‌های گردشگری جم می‌توان به باغ‌های لیمو و زیتون، پیر بی‌بی بانو، پیر بیراهه آبگرمک (امامزاده جعفر)، جنگل گلوبردکان‌ریز (یک جنگل انبوه با رودی نسبتاً دائمی که از میان آن می‌گذرد) اشاره کرد.

همچنین مناطق باستانی دایو و گلوقلات، پیر گلدسته، گورستان تاریخی و باغ‌های روستای غربه، بناهای تاریخی روستای حرمیک، رشته قنات قدیمی روستاهای تشان و درهبان، زیارتگاه کوهستانی قدمگاه و دره زیبای مجاور روستای دره پلنگی از دیگر مناطق دیدنی منطقه جم است.

این منطقه خرمای ویژه‌ای با شیره فراوان نیز تولید می‌کند که به نام خرمای خاصه معروف است.

تمام امکانات برای پذیرایی از مهمانان نوروزی فراهم است

فرماندار جم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جم اظهار داشت: تمام امکانات برای استقبال و پذیرایی از مهمانان نوروزی فراهم شده و هیچ کمبودی نداریم.

عبدالرسول زارع افزود: تمام مدارس محل اسکان و پارک‌های شهرستان آمادگی میزبانی از گردشگران را دارند و امیدوار هستیم تعطیلاتی مناسب را برای گردشگران عزیز رقم بزنیم.

لزوم معرفی جاذبه‌های گردشگری جم

امام جمعه جم نیز گفت: شهرستان جم همواره در تعطیلات نوروز میزبان جمع کثیری از مردم کشور است و باید مهمان‌نوازی خود را اثبات کنیم.

حجت‌الاسلام محمد گنجی افزود: باید نسبت به معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهرستان اهتمام داشته باشیم و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی باید فعال شوند.

مهدی بکران از فعالان سیاسی و اجتماعی شهرستان جم نیز گفت: شهرستان جم بهترین نقطه از نظر آب و هوا در جنوب کشور به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: مردم جم به مهمان‌نوازی مشهور هستند و اطمینان داریم در تعطیلات نوروز امسال شاهد حضور بی‌نظیر گردشگران و توریست‌ها به این منطقه تاریخی خواهیم بود.

احمد رضوانی نیز اظهار کرد: باید نسبت به توسعه زیرساخت‌های گردشگری اهتمام ورزیم تا مهمانان از حضور در جم لذت ببرند.

این شهروند جم گفت: جاذبه‌های گردشگری جم بسیار زیاد است و باید در معرفی این جاذبه‌ها همت کنیم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *