شناسه خبر: 2960 منتشر شده در مورخ: 1392/12/19 ساعت: 13:21 گروه: فرهنگی  
گروه «آزادی مشروط» دور هم جمع شدند

گروه «آزادی مشروط» دور هم جمع شدند

جشن پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «آزادی مشروط» به کارگردانی حسین مهکام با حضور عوامل این فیلم سینمایی برگزار شد.

جشن پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «آزادی مشروط» به کارگردانی حسین مهکام و تهیه‌کنندگی مقصود جباری با حضور عوامل فیلم از جمله هنگامه قاضیانی، رامبد جوان، حسین پاکدل، علیرضا آقاخانی، شاهرخ فروتنیان، علیرضا مظفری، خرقه پوش و هنرمندانی چون نگار جواهریان و عاطفه رضوی شب گذشته یکشنبه 18 اسفند ماه در هتل لاله برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مقصود جباری تهیه‌کننده این فیلم سینمایی گفت: عوامل فیلم سینمایی «آزادی مشروط» تک‌تک قله های محبت را فتح کردند و خوشحالم که در کنار آنها هستم و درس می‌گیرم.

حسین پاکدل بازیگر این فیلم سینمایی در ادامه مراسم بیان کرد: من خیلی خودخواهم وقتی که حرف می زنم همه باید به من نگاه کنند. پیش از این یک شعری را حفظ کرده بودم که دوست داشتم آن را در این مراسم بخوانم شعری از قیصر امین پور است که امیدوارم از آن خوشتان بیاید.

وی ادامه داد: چه خوب است و چه رسم خوش آیندی است که بعد از یک کار سینمایی دور هم جمع شویم و همدیگر را ببینیم. هرچند ما در فیلم ها و سریال ها کنار یکدیگر جمع می شویم، اما سال ها است که همدیگر را ندیده ایم و همدیگر را درک نکرده ایم. من بازیگر نیستم و بازیگری را بلد نیستم، اما زمانی که حسین مهکام برای بازی در این فیلم سینمایی به من زنگ زد، می توانم بگویم تمام کائنات دست به دست هم دادند تا در این فیلم بازی کنم.

پاکدل گفت: هنر بسیار با اهمیت است. اگر قرار است در این جامعه اتفاقی رخ دهد باید حرف هایش را در قالب هنر بزند، چرا که هیچ کلام دیگری نمی تواند مانند هنر جاودانه باشد. خداوند نیز حرف‌های خود را از طریق قرآن به ما گفته است، کتابی آسمانی که در آن قصه های بسیاری وجود دارد، قصه هایی که هر کدام یک هنر است.

وی بیان کرد: امیدوارم فیلم سینمایی «آزادی مشروط» اثری باشد که بتواند روی خانواده ها تاثیر بگذارد، این فیلم سینمایی یک فیلم معمولی نیست و به یک موضوع بغرنج خانوادگی پرداخته است. امیدوارم بتوانیم از سینما برای حل مسائل جامعه استفاده کنیم.

پاکدل در پایان سخنان خود به رامبد جوان اشاره کرد و گفت: امیدوارم روزی برسد که با رامبد جوان در تلویزیون حضور پیدا کرده و با او مصاحبه کنم.

رامبد جوان یکی دیگر بازیگران فیلم سینمایی «آزادی مشروط» در ادامه مراسم گفت: خوشحالم این فیلم سینمایی ساخته شده و این مهمانی که خیلی مهمانی واجبی است، برگزار شد. «آزادی مشروط» جزو فیلم هایی است که حضور در آن باعث شد به من خیلی خوش بگذرد. تمام افرادی که در این فیلم سینمایی حضور داشتند درجه یک بودند و عالی کار کردند. به راحتی می توان گفت که «آزادی مشروط» در سینمای ایران جزو فیلم هایی بود که صاحب داشت و سکان فیلم در دست ناخدای درستی بود.

هنگامه قاضیانی دیگر بازیگر این فیلم سینمایی بیان کرد: امشب شب متفاوتی است و نزدیک به شروع سال 93 است. «آزادی مشروط»  برای من اتفاق خوبی بود. خوشحالم میان تمام همکاران و دوستانم حضور دارم. این فیلم در شرایط سختی ساخته شد اما تمام عوامل فیلم در کنار هم حضور داشتند. به طوری که دوست نداشتم این کار تمام شود.

وی ادامه داد: بازی در این فیلم سینمایی نشان داد که سینمای ایران فضای امنی برای کار کردن است. ما همیشه همدیگر را می بینیم چرا که همه ما در یک صنف هستیم، اما نمی دام چرا اینقدر آدم های تنهایی هستیم. «آزادی مشروط» جزو فیلم هایی است که من از آن دفاع می کنم. خوشحالم که یک خاطره خوب به خاطرات من اضافه شد و به جرات می توانم بگویم که سینمای ایران جای امنی است. امیدوارم خداوند صدای ما را بشنود و «آزادی مشروط» در سال 93 تولد جدیدی را در سینمای ایران رقم بزند.

قاضیانی با اشاره به حضور عاطفه رضوی در این مراسم گفت: زمانی که 23 سالم بود، به بازیگری به عنوان یک عشق نگاه می کردم، درست در آن زمان فیلم سینمایی «نرگس» در سینماهای کشور اکران شد. عاطفه رضوی در این فیلم سینمایی حضور داشت و من به فاصله 4 روز این فیلم سینمایی را 2 بار دیدم. من آن روزها عاشق عاطفه رضوی بودم. در یکی از این دوبار که برای دیدن «نرگس» به سینما شهر فرنگ رفته بودم، عاطفه رضوی را دیدم. عاطفه رضوی یک اسم بلند و یک نام با عزت برای سینمای ایران است.

حسین مهکام کارگردان فیلم سینمایی «آزادی مشروط» با اشاره به این مطلب که از همه عوامل این فیلم سینمایی برای همکاری و همراهی در «آزادی مشروط» تشکر می کند، بیان کرد: آقایان جباری، کیانی و باده سرمایه گذارانی هستند که در شرایط بد اقتصاد سینما، در حق من لطف کردند تا فیلم اول خود را در آرامش کامل جلوی دوربین ببرم. بخش بعدی آرامش من محصول حضور تیم حرفه ای و گرانقدر من در این فیلم بود. هنرمندانی که هرکدام سابقه اجرایی طولانی دارند.

وی ادامه داد: هرچند شنیده بودم عوامل حرفه ای سینما زمانی که با یک بازیگر فیلم اولی کار می کنند، نگاه چندان حرفه ای به کارگردان ندارند، اما در این گروه چنین نگاهی وجود نداشت و تنها از این گروه، بزرگی و احترام دیدم و درس‌های بزرگی گرفتم. امیدوارم اگر توفیقی باشد باز هم با این عوامل کار کنم. در راس این افراد رامبد جوان بود که فراتر از یک بازیگر به من کمک کرد.

در ادامه این مراسم حسین پاکدل توضیح داد: امروز افتخار دارم در کنار نگار جواهریان حضور دارم، او برای رسیدن به این جایگاه تلاش بسیاری کرد. زمانی که جواهریان در تئاتر کار می کرد او را می شناختم و می دیدم که برای نقش خود چقدر زحمت می کشد و الان هم در هر فیلمی که بازی می کند برای آن زحمات بسیاری می کشد.

وی بیان کرد: من هر زمان که می خواستم در تلویزیون شعر بخوانم قبل از آن با عاطفه رضوی چک می کردم در غیر این صورت اعتماد به نفس خود را برای شعر خواندن از دست می دادم. به همین دلیل از عاطفه رضوی می خواهم تا یک شعر برای ما بخواند.

عاطفه رضوی همسر پاکدل قبل از اینکه شعری از شیون فومنی برای حاضران در مراسم بخواند، گفت: هر زمان که حسین پاکدل از سر فیلمبرداری «آزادی مشروط» به خانه باز می گشت، احساس خوبی داشت و این نشان می داد که در این فیلم به خصوص در پشت صحنه آن آرامش بسیاری وجود دارد.

علی ملاقلی پور مدیر تولید این فیلم سینمایی در پایان گفت: سینما شغلی است که باعث می شود از زندگی خود بمانیم. تمامی افرادی که در این فیلم سینمایی حضور داشتند افراد بسیار خوب و خوش حسابی بودند. تمامی عوامل فیلم در این کار با هم همکاری داشتند. اما در رابطه با مسعود سلامی باید بگویم که او یک فیلمبردار بزرگی است که کار کردن با او یک افتخار است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *