شناسه خبر: 2900 منتشر شده در مورخ: 1392/12/14 ساعت: 10:34 گروه: اجتماعی  
55 درصد زنان معتاد کشور متاهل هستند

55 درصد زنان معتاد کشور متاهل هستند

مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده کشور گفت: 55 درصد از زنان معتاد کشور متاهل هستند.

به گزارش ایران سپید ˈزهرا بنیانیانˈ  در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: این زنان به دلیل اجبار همسران معتاد خود به مواد مخدر کشیده شده اند تا مردان به این طریق از طلاق همسر خود جلوگیری کنند.


وی اظهار کرد: از یک میلیون و 325 هزار معتاد شناسایی شده در کشور 9.3 درصد زن هستند که آمار بالایی است.

وی اضافه کرد: میانگین سن نخستین مصرف مواد مخدر زنان در کشور 15 تا 19 سال است که این آمار نگران کننده است.

وی با بیان اینکه زنان مسئول رشد و بالندگی اعضای خانواده وگرمی کانون خانواده هستند گفت: دشمنان درصدد هستند غیرت دینی و رسالت تربیتی را از زنان ما بگیرند و با گرفتار کردن آنها در دام اعتیاد بنیان های خانواده ایرانی را سست کنند.

بنیانیان گفت: زنان در رابطه با اعتیاد نقش قربانی دارند و زن معتاد بسیاری از آسیب ها از جمله روابط نامشروع، ایدز، فرزند ناشی از خود فروشی را در سایه اعتیاد تجربه می کند.

بنیانیان افزود: 47 درصد از زندانیان کشور به صورت مستقیم و 20 درصد به صورت غیرمستقیم در رابطه با مواد مخدر دستگیر می شوند و در زندان ها به سر می برند.

وی با بیان اینکه ˈ60 درصد از بانوان زندانی کشور نیز در رابطه با مواد مخدر زندانی شده اندˈ، اضافه کرد: ما نیازمند یک مرکز برای زنان معتاد در استان هستیم تا بعد از سم زدایی در این مرکز بانوان ترک کرده نگهداری و مراقبت شوند تا از اعتیاد دوباره آنها جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: سازمان های غیردولتی، مردم و خیران بهترین رکن های مبارزه با مواد مخدر در کشور هستند که باید از این ظرفیت ها برای مقابله و پیشگیری با پدیده خانمان سوز اعتیاد استفاده شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *