شناسه خبر: 2893 منتشر شده در مورخ: 1392/12/14 ساعت: 09:03 گروه: اجتماعی  
درمانگاه تخصصی معلولان نرجس در شیراز افتتاح شد

درمانگاه تخصصی معلولان نرجس در شیراز افتتاح شد

درمانگاه تخصصی معلولان موسسه خیریه نرجس با زیربنای دو هزار و 110مترمربع در شش طبقه و اعتبار 18میلیارد ریال در شیراز افتتاح شد.

مدیرعامل موسسه خیریه نرجس عصر سه شنبه در آیین افتتاح این درمانگاه گفت :ساخت این درمانگاه خیرساز در شش طبقه شامل بخشهای آزمایشگاه ، رادیولوژی و سونوگرافی ، کلینیک دندانپزشکی ، پزشکان متخصص و عمومی ، روانشناسی و مشاوره ، تغذیه و داروخانه می باشد.

هدایت بهاء الدینی با اشاره به اینکه این موسسه مردم نهاد تلاش دارد تا خدمات مطلوبی را به جامعه معلولان تحت پوشش ارایه دهد اظهار داشت : اینک 230معلول ذهنی -حرکتی دختر و پسر در این مرکز نگهداری می شوند.

وی با بیان این مطلب که از 230نفر یاد شده 44نفر بدون صاحب می باشند ،هزینه سرانه نگهداری یک معلول را بالغ بر هشت میلیون ریال ذکر کرد.

بهاء الدینی ضمن برشمردن اقدامات یکسال اخیر این موسسه مردمی هدف از احداث این درمانگاه تخصصی را تامین منابع مالی موسسه ، توسعه مرکز نگهداری و توانبخشی ، ارتقا سطح این درمانگاه به بیمارستان و ایجاد سرپناه جهت معلولین و خانواده های انان برشمرد.

مدیرکل بهزیستی استان فارس هم در این افتتاحیه ،با اشاره به اینکه مرکز نگهداری معلولان نرجس یکی از مکانهایی که معصوم ترین و نیازمند ترین افراد در ان نگهداری و مقرب ترین افراد به خدا نیز در ان ارایه خدمت می دهند افزود: در چنین مکانی با قداستی باید با وضو وارد شد.

عبدالحمید کشاورز افزود: با اشاره از میزان هزینه نگهداری سالانه 800هزار تومانی هر معلول در این مرکز ، دولت تنها 250هزار تومان را تقبل می کند ، از افراد نیکوکار و توانمندان جامعه خواست تا به اینگونه مراکز اهتمام ویژه داشته باشند.

وی گفت : در حال حاضر تعداد 86هزار معلول در استان فارس شناسایی شده که در 105مرکز معلولین و توانبخشی نگهداری می شوند که موسسه نرجس از زمره این مراکز می باشد که استاندارترین مرکز نگهداری معلولان بشمار می رود و خدمات توانبخشی را تحت نظارت بهزیستی و با همیاری خیرین به جامعه هدف ارایه می دهد.

معاون فرماندار شیراز همدر این ایین ضمن تشکر از زحمات و خدمات انساندوستاه و اقدام خداپسندانه افراد نیکوکار و مجموعه خیریه نرجس گفت : زبان از بیان ارزش گذاری اقدام خداپسندانه پرستاران و دیگر دست اندرکاران مجموعه قاصر است .

عزت الله جهانخواه افزود: همانطور که در دوران هشت سال دفاع مقدس مشارکت مردم انقلاب و نظام ذت به پیروزی رساند بی شک ما در همه زمینه ها نیاز به مشارکت مردم داریم .

وی گفت : امید است که احداث چنین مکانهایی در سایه استمرار فضای مشارکت و تعاون که خیرین بانی این اقدام های ارزشمند می باشند ادامه یابد و روز به روز شاهد توسعه اینفضای مشارکتی در جامعه باشیم .

گفتنی است در این مراسم ضمن تقدیر از جمعی افراد نیکوکار موسسه نرجس ،بهزیستی استان فارس 200میلیون ریال و یک فرد نیکوکار هم مبلغ 200میلیون ریال برای کمک به هزینه تجهیزات درمانگاه اهدا کردند.

براساس این گزارش این درمانگاه تخصصی خیر ساز علاوه بر خدمات رسانی به معلولان تحت پوشش موسسه به دیگر افراد جامعه هم نیز خدمات می دهد

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *