شناسه خبر: 2864 منتشر شده در مورخ: 1392/12/11 ساعت: 13:12 گروه: سیاسی  
مهمترین محورهای تبلیغاتی رسانه های فارسی زبان بیگانه درباره ایران

مهمترین محورهای تبلیغاتی رسانه های فارسی زبان بیگانه درباره ایران

خبرهای ضد و نقیض درباره آزادی یا آزاد نشدن مرزبانان ایرانی، نامه حامیان مالی حزب دمکرات به نمایندگان کنگره آمریکا در مخالفت با وضع تحریمهای جدید علیه ایران و نگرانی از افزایش تورم در پی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها از مهمترین محورهای رسانه های بیگانه درباره ایران در یک هفته گذشته بود.

به گزارش ایران سپید  برخی از محورهای تبلیغاتی تارنماها، رادیوها و تلویزیون های فارسی زبان بیگانه درباره ایران در طول هفته گذشته بدین شرح است:

* صدای آلمان: سیمای جمهوری اسلامی با برگزاری مناظره تلویزیونی درباره توافق نامه ی ژنو بر سر مناقشه هسته ای، مخالفت کرد. برخی از نمایندگان مجلس قصد داشتند در یک بحث آزاد، توافق هسته ای ایران با قدرت های بزرگ را به نقد بکشند.

* کارشناس مقیم کانادا به رادیو آمریکایی: توانایی موشکی ایران امروز نسبت به سال های پیش به خاطر سرمایه گذاری هایی که در این زمینه انجام شده و همین طور مشکلاتی که ایران در زمینه تامین نیازهای خود داشته پیشرفت های بسیار زیادی کرده است.

* خبرهای ضد و نقیض به نقل از منابع پاکستانی و ایرانی درباره آزادی و یا آزاد نشدن پنج مرزبان ایرانی در بند تروریست ها در رسانه های مختلف بازتاب داشت.

* فردی با عنوان روزنامه نگار ساکن پاریس به رادیوی آمریکایی: فشارها در حوزه تغییرات در قوه مجریه چیز جدیدی نیست و از همان زمانی که دولت ترکیب خود را مشخص می کرد این فشارها آغاز شد و به حداکثر خود رسید.

* بی بی سی: گروهی از حامیان مالی حزب دمکرات آمریکا در نامه ای به رهبران کنگره از آنها خواسته اند با هرگونه تحریم جدید علیه ایران مخالفت کنند.

* استاد رشته روابط بین الملل در پنسیلوانیای آمریکا: طرح تشدید تحریم ها شانسی برای تصویب ندارد و معتقدم تلاش بعضی از سناتورها در این زمینه صرفا به خاطر رضامندی ˈآیپکˈ بزرگترین سازمان لابی طرفدار اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در آمریکا صورت می گیرد.



اقتصادی

...........

* بی بی سی: چراغ تحریم ها هنوز سبز نشده، اما ماراتن تجارت با ایران و رقابت بر سر بازار 75 میلیونی این کشور به عنوان دومین اقتصاد بزرگ منطقه بعد از ترکیه آغاز شده است.

* کارشناس ارشد مدیریت اجرایی و تحلیلگر مسایل اقتصادی به بی بی سی: اشتیاق و علاقه شرکت های غربی برای ورود به بازار اقتصادی ایران بیانگر این است که پایه ها و زیرساخت های خوبی در این کشور برای سرمایه گذاری وجود دارد.

* شخصی به عنوان استاد اقتصاد در انگلیس به بی بی سی: افزایش قیمت برق بر بالا رفتن قیمت بسیاری از کالاها و خدمات دیگر تاثیر مستقیم دارد و در نتیجه باید منتظر موج جدید تورمی بود.

* فردی به عنوان استاد اقتصاد در پاریس به رادیوی آمریکایی به بهانه ˈافزایش بهای چند ارز خارجی در ایرانˈ به رادیوی آمریکایی گفت: اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها، با چشم انداز بالا رفتن قیمت حامل های انرژی، نتایج تورمی در پی خواهد داشت.

* نایب رییس پیشین کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز به بی بی سی گفت: دولت کار سختی برای اجرای فاز دوم قانون حذف یارانه ها پیش رو دارد و شاید هنوز فرصت مناسبی برای اجرای این کار نباشد.

* یک استاد اقتصاد دانشگاه نورث ایسترن آمریکا هم گفت: بهتر بود فاز دوم قانون حذف یارانه ها در وضع مناسبتر اقتصادی انجام می شد اما به هر حال این کار باید عملی شود و صبر کردن هم مساله را دشوارتر خواهد کرد.

* صدای آمریکا: معاون رییس جمهوری ایران متوسط رشد اقتصادی در کشور را منفی دو درصد اعلام کرد. در دو سال گذشته این نخستین بار است که نرخ رشد در ایران بهتر شده است.

* فردی به عنوان اقتصاددان در سوئد: منابع در دولت محمود احمدی نژاد به شکل پوپولیستی و عوام گرایانه استفاده شد.



اجتماعی

...........

* صدای آلمان: دبیر اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت ˈدر ایران بالای 10میلیون نفر بیمه ندارند و در عوض 15 میلیون نفر انواع بیمه ها را دارندˈ.



فرهنگی

...........

* بی بی سی: ریاست 10ساله ˈعزت الله ضرغامیˈ بر صدا و سیمای ایران به ماه های پایانی خود رسیده و این احتمال وجود دارد که بالا گرفتن سطح تنش بین دولت و صدا و سیما بخشی از یک تلاش بزرگتر برای اثر گذاشتن روی ریاست بعدی آن سازمان باشد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *