شناسه خبر: 2762 منتشر شده در مورخ: 1392/12/5 ساعت: 14:28 گروه: دانش و فن آوری  
تابش نور بر تصمیم گیری تاثیر می گذارد

تابش نور بر تصمیم گیری تاثیر می گذارد

نتایج تحقیقات محققان کانادایی نشان می دهد احساسات مثبت و منفی انسانی در زیر چراغ های روشن شدت بیشتری دارند.

مجموع 6 مطالعه صورت گرفته توسط محققان دانشگاه تورنتو اسکاربورو (Toronto Scarborough) در کانادا و دانشگاه نورث وسترن (Northwestern) در آمریکا نشان می دهد احساسات انسانی زیر تابش نور اتاق شدت بیشتری دارند.

در این بررسی محققان از شرکت کنندگان خواستند احساساتشان را در مورد چندین نمونه مختلف از جمله بال مرغ تند، پرخاشگری یک شخصیت داستانی، احساسات در مورد برخی کلمات خاص، چگونگی جذب شدن به افراد و طعم و مزه دو نوع آبمیوه بیان کنند.

بر اساس نتایج این بررسی در زیر نور چراغ، مزه بال تند مرغ، تندتر از معمول و احساس شخصیت داستانی تهاجمی تر از حالت عادی بود. همچنین زیر نور چراغ افراد جذاب تر بوده و در مورد کلمات مثبت احساس بهتر و در مورد کلمات منفی احساس بدتری از خود نشان می دهند.

نتایج حاصل از این مطالعه نشان می دهد که احساسات افراد در زیر چراغ های روشن شدت بیشتری دارد .

از آنجا که اکثر تصمیم گیری های روزمره با حضور نور گرفته می شود، محققان می گویند یافته های آنها نشان می دهد که کاهش نور ممکن است سبب تصمیم گیری های عقلانی تر و یا حل و فصل مشکلات به روشی بهتر شود.

آلیسون جینگ ژو استادیار دانشگاه تورنتو در این باره می گوید: مطالعات قبلی نشان داد که انسان در روزهای آفتابی خوش بین تر و امیدوارتر از روزهای ابری است و اگر هوای ابری چندین روز ادامه داشته باشد، این مساله منجر به احساس افسردگی در افراد می شود.

به گفته محققان بر خلاف این نتایج، مطالعات اخیر همچنین نشان می دهد که افراد افسرده در روزهای آفتابی افسرده تر شده و میزان خودکشی این افراد در بهار و تابستان های طولانی بیشتر است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *