شناسه خبر: 2751 منتشر شده در مورخ: 1392/12/4 ساعت: 15:29 گروه: فرهنگی  
ارکستر مهرنوازان قطعات خاطره انگیز موسیقی ایران را اجرا می کند
13 و 15 اسفندماه

ارکستر مهرنوازان قطعات خاطره انگیز موسیقی ایران را اجرا می کند

ارکستر موسیقی مهرنوازان به رهبری فرهاد فخرالدینی و خوانندگی سالار عقیلی قطعات خاطره انگیز موسیقی ایران را 13 و 15 اسفندماه در برج میلاد اجرا می کند.

به گزارش روابط عمومی، نشست خبری ارکستر موسیقی مهرنوازان صبح امروز با حضور فرهاد فخرالدینی رهبر ارکستر، سالار عقیلی خواننده، پیمان میرآقاسی مدیر ارکستر،افشین معصومی مدیر موسسه فرهنگی هنری نغمه حصار ، شهرام توکلی و علی اکبر قربانی آهنگساز در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای این نشست افشین معصومی برگزار کننده کنسرت ارکستر مهرنوازان گفت: موسسه نغمه حصار این افتخار را دارد که در خدمت استاد فخرالدینی و سالار عقیلی باشد بر این اساس کنسرت ارکستر مهرنوازان 13 و 15 اسفندماه در دو سانس 18:30 و 21:30 در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می شود.

در ادامه فخرالدینی با اشاره به اولین کنسرت ارکستر مهرنوازان گفت:  بیش از 2 سال از آخرین کنسرتمان می گذرد در این مدت دائم با دوستان عزیز و همکارانم همچون عقیلی، توکلی، قربانی و میرآقاسی در حال بررسی و همفکری بودیم که بتوانیم قدمی برای موسیقی ملی کشورمان برداریم. در طی این مدت برنامه های متعددی را تدارک دیدیم و آنقدر قطعات متنوع زیادی هم اکنون در دست داریم که می توانیم در طول سال دهها کنسرت داشته باشیم.

وی ادامه داد:در این کنسرت قطعات خاطره انگیز قدیمی  از آهنگسازان مطرح همچون تجویدی، همایون خرم ، جواد لشگری و بسیاری دیگر ار را در کنار 7 الی 8 قطعه جدید با صدای بسیار زیبای سالار عقیلی خواننده خوش صدای موسیقی کشورمان اجرا خواهیم کرد.

رهبر ارکستر مهرنوازان با بیان اینکه امیدواریم با این اجرا بتوانیم قدمی در جهت احیای موسیقی ملی کشورمان برداریم ، اظهار داشت: در این اجرا که در دو بخش خواهد بود 3 تابلو از سوئیت این سینا ساخته بنده را در کنار قطعاتی چون دور جوانی به آهنگسازی جواد لشگری با شعر کریم فکور وهارمونی و ارکستراسیون شهرام توکلی، بهار دلکش از درویش خان با شعر بهار یا رهی معیری با هارمونی و ارکستراسیون علی اکبر قربانی، رنگ شرقی از علی اکبر قربانی ، خوش آمدی با تنظیم علی اکبر قربانی ، وای از شب من ساخته همایون خرم با شعری رهی معیری و هارمونی و ارکستراسیون شهرام توکلی، نازنین یار من از جواد لشگری با شعری رهی معیری و با تنظیم شهرام توکلی، رنگ راک از قطعات محلی آذربایجان با ارکستراسیون و هارمونی مازیار حیدری، چرا خاموشی از فخری ملک پور با شعر بیژن ترقی و هارمونی و ارکستراسیون خودم، بهار من از تجویدی با شعر منیر طاها با تنظیم علی اکبر قربانی ، طرب انگیز از شهرام توکلی، خاک مهرآیین از قربانی با شعر اسماعیل فرزانه و گیسو از فریدون حافظی با شعر میرناصر شریفی با هارمونی و ارکستراسیون بنده اجرا خواهیم کرد که احتمال دارد چند قطعه دیگر نیز به این لیست اضافه شود.

در ادامه این نشست سالار عقیلی نیز گفت: در ارکستر مهرنوازان آثار فاخر موسیقی اصیل ایران را اجرا می کنیم و امیدواریم با اجرای این کنسرت بتوانیم شب های به یاد ماندنی را برای مخاطبانمان رقم بزنیم.

وی درباره ثبت ارکستر مهرنوازان افزود: برای من مهم نیست که ارکستر بنام چه کسی ثبت شده بلکه آن چه برایم اهمیت دارد بازگرداندن استاد فخرالدینی به صحنه بوده و هست.

این خواننده در خصوص اجرای ارکستر مهرنوازان در شهرستانها بیان داشت: سفر ارکستر به شهرستانها نیازمند برآورده کردن هزینه هایش است بر این اساس اگر اسپانسری وجود داشته باشد ارکستر به همه جا می رود.

فخرالدینی نیز دراین باره گفت: یکی از آرزوهای من این است که همه مردم ایران از کنسرتهای ما دیدن کنند چرا که آرزوی هر هنرمندی است که بخواهد آثارش در همه جا اجرا شود.

وی ادامه داد: ما صحنه و امکان برای فعالیتمان می خواهیم . هنوز خواسته های من و همکارانم تحقق پیدا نکرده ولی اگر تمامی وعده های دولت عملی شود باز هم در خدمت موسیقی کشورم خواهم بود و با ارکستر ملی به صحنه باز خواهم گشت.

رهبر سابق ارکستر موسیقی ملی ایران اظهار داشت: به زودی کتاب دیگری از من با عنوان «هارمونی در موسیقی ایرانی» منتشر خواهد شد.

در ادامه شهرام توکلی آهنگساز در خصوص بازسازی قطعات قدما گفت: تمام تلاش ما بر این بوده  آثاری که بازسازی می شوند علاوه بر اینکه ماهیت موسیقی ایرانی‌شان حفظ شود با رنگ و بوی جدید نوای موسیقی ایرانی را به گوش مخاطبان برساند.

پیمان میرآقاسی مدیر ارکستر نیز در خاتمه خاطر نشان کرد: شاکله اصلی ارکستر مهرنوازان همان ارکستر ملی است با این تفاوت که در این اجرا با توجه به نوع قطعات اجرایی ارکستر مضرابی نداریم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *