شناسه خبر: 2749 منتشر شده در مورخ: 1392/12/4 ساعت: 15:13 گروه: اجتماعی  
آمار کودکان خیابانی در ایران کمتر از کشورهای دیگر است
دبیر علمی همایش کودکان خیابانی:

آمار کودکان خیابانی در ایران کمتر از کشورهای دیگر است

دبیر همایش ملی کودکان خیابانی گفت: کودک خیابانی یک واقعیت است و برای کاهش آن باید راهکارهای علمی و تخصصی اتخاذ شود ضمن اینکه آمار کودکان خیابانی ایران کمتر از سایر کشورها از جمله آمریکای جنوبی است.

سام آرام در همایش ملی کودکان خیابانی که با حضور همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد اظهار داشت: ابتدا از تمامی اساتید، دانشجویان و دانشگاه‌ها و همچنین انجمن‌ها که در برگزاری این همایش ما را یاری کردند تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: در همایش ملی کودکان خیابانی تعداد قابل توجهی از مقالات به دبیرخانه همایش ارسال شد که در نهایت 45 مقاله به چاپ رسید.

سام آرام تصریح کرد: امیدوارم مقالاتی که در این همایش منتشر شده است در دانشگاه‌ها تدریس شود چرا که کودک خیابانی یک واقعیت است و ما نمی‌توانیم آن را پنهان کنیم ضمن اینکه باید آسیب‌های اجتماعی جدی گرفته شود و راهکارهای لازم برای کاهش آن اتخاذ شود.

دبیر علمی همایش کودکان خیابانی ادامه داد: قبل از انقلاب کودکان خیابانی نسبت به جمعیت تعدادشان بسیار زیاد بود که با انقلاب اسلامی تعداد کودکان خیابانی به صفر رسید اما در ادامه و بعد از جنگ تعداد کودکان خیابانی افزایش یافت.

سام آرام ادامه داد: چنین شرایطی شد که کودکان خیابانی تعدادشان در کشور ما روز به روز افزایش یافت که یکی از دلایل آن کاهش سرمایه اجتماعی بود.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون سرمایه اجتماعی در کشور ما رو به افزایش است گفت: امیدواریم با همکاری و تعامل سایر دستگاه‌ها آمار کودکان خیابانی نیز در کشور کمتر شود.

دبیر علمی همایش کودکان خیابانی در پایان گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم سرمایه اجتماعی در کشور رو به افزایش است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *