شناسه خبر: 2735 منتشر شده در مورخ: 1392/12/3 ساعت: 15:32 گروه: سیاسی  
6 وزیر درکمیسیون های مجلس/تشکیل شورای عالی اقتصاد مقاومتی درکمیسیون اجتماعی

6 وزیر درکمیسیون های مجلس/تشکیل شورای عالی اقتصاد مقاومتی درکمیسیون اجتماعی

وزیران امور اقتصادی و دارایی، نیرو، کشور، امور خارجه، صنعت معدن و تجارت و دادگستری این هفته در کمیسیون های تخصصی مجلس حضور می یابند تا پاسخگوی سوالات نمایندگان مجلس باشند.

کمیسیون های تخصصی مجلس پس از حدود یک ماه تعطیلی به خاطر بررسی بودجه سال آینده در صحن علنی، از این هفته جلسات خود را بار دیگر آغاز می کنند.


**کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری

اعضای این کمیسیون چهارم اسفند از معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و رییس سازمان دانش آموزی دعوت کرده اند تا با حضور در این کمیسیون، گزارشی از عملکرد و بررسی چشم انداز برنامه های آتی این معاونت ارایه کند.

ادامه بررسی طرح نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی نیز در دستور کار روز یکشنبه این کمیسیون قرار دارد و روز دوشنبه کارگروه های آموزش و پرورش، تحقیقات و فناوری، علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه ها، آموزش های مهارتی و آموزش عالی و آموزش پزشکی جلسه دارند.

اعضای این کمیسیون روز سه شنبه بررسی طرح تامین نیروی انسانی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور و آموزشکده های زیرمجموعه را ادامه می دهند و میزبان معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ارایه گزارشی از چشم انداز برنامه های آتی آن معاونت هستند.

رییس دانشگاه پیام نور نیز به جلسه روز سه شنبه این کمیسیون دعوت شده است تا ضمن معارفه به نمایندگان گزارشی از چشم انداز برنامه های آتی این دانشگاه ارایه کند.


** کمیسیون اجتماعی

اعضای این کمیسیون روز سه شنبه طرح تشکیل شورای عالی اقتصاد مقاومتی کشور را مورد رسیدگی قرار می دهند.

کارگروه رفاه اجتماعی این کمیسیون نیز روز یکشنبه به بررسی لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می پردازد و کارگروه موارد خاص در روز دوشنبه طرح ناظر بر تأسیس و فعالیت سازمان های مردم نهاد را در دستور کار دارد.



** کمیسیون اقتصادی

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس روز یکشنبه به بررسی لایحه اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سرمایه دوره پنجم بانک توسعه اسلامی می پردازد و طرح یک فوریتی تسهیل تسویه بدهی ارزی واحدهای تولیدی به حساب ذخیره ارزی را نیز در دستور کار دارد.

انتخاب دونفر از اعضای این کمیسیون به عنوان عضو ناظر در ترکیب هیأت عالی نظارت قانون نظام صنفی کشور و انتخاب یک نفر از اعضای کمیسیون به عنوان عضو ناظر در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز از دیگر برنامه های این کمیسیون در روز یکشنبه است.

روز سه شنبه ششم اسفند اعضای این کمیسیون میزبان علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی برای پاسخگویی به سوالات ایرج ندیمی نماینده لاهیجان، نادر قاضی پور نماینده ارومیه (2 مورد)، محمدحسن آصفری نماینده اراک(2 مورد)، بهمنی نماینده سراب، مصطفی افضلی فرد نماینده اردبیل است.



** کمیسیون انرژی

اعضای کمیسیون انرژی چهارم اسفند بررسی طرح یک شوری حمایت از صنعت برق کشور با حضور کارشناسان وزارت نیرو، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور را در دستور کار دارند.

ادامه بررسی لایحه یک شوری نحوه برخورد با استفاده کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز با حضور کارشناسان وزارتخانه های نیرو و دادگستری، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهورنیز روز یکشنبه در این کمیسیون بررسی می شود.

اعضای کمیسیون انرژی روز سه شنبه نیز به بررسی طرح یک فوریتی اصلاح ماده(45) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی می پردازند و سپس میزبان حمید چیت چیان وزیر نیرو هستند تا به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

سیدمحمد بیاتیان نماینده بیجار، امید کریمیان نماینده مریوان و شمس اله شریعت نژاد نماینده تنکابن و رامسر سه نماینده ای هستند که از وزیر نیرو سوال پرسیده اند.


** کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات

اعضای این کمیسیون، در هفته جاری نحوه رسیدگی به لوایح بودجه سنواتی در کمیسیون تخصصی و کمیسیون تلفیق را مورد بحث و بررسی قرار می دهند.



** کمیسیون بهداشت و درمان

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه به بررسی طرح اصلاح ماده(45) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و بررسی طرح بیمه اجتماعی فراگیر(همگانی) می پردازند و روز سه شنبه گزارش رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران پیرامون آلودگی هوا را استماع می کنند.

استماع گزارش بنیاد بیماری های نادر درخصوص فعالیت های بنیاد در جهت خدمت رسانی به جامعه بیماران نادر و بررسی مشکلات سالمندان با حضور مسوولان کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در دستور کار روز سه شنبه این کمیسیون است.



** کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور

چهارم اسفند، طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها و نیز طرح اصلاح ماده(45) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در دستور کار این کمیسیون است.

روز سه شنبه نیز بررسی طرح تعیین وظایف سازمان توسعه و عمران دریا و ساحل در کمیسیون شوراها بررسی می شود.



** کمیسیون صنایع و معادن

روز یکشنبه طرح حمایت از صنعت برق کشور، طرح تسهیل تسویه بدهی ارزی واحدهای تولیدی به حساب ذخیره ارزی و گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درخصوص عملکرد و برنامه های این انجمن در کمیسیون صنایع و معادن بررسی می شود.

پنجم اسفند نیز این کمیسیون از وزیر کشور برای پاسخگویی به سوالات سیدعبدالکریم هاشمی نماینده میناب دعوت کرده است.

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت دیگر مهمان کمیسیون صنایع در روز دوشنبه است تا به سوالات سیدحسین دهدشتی نماینده آبادان،علی ایرانپور نماینده مبارکه(4فقره)، سیدرمضان شجاعی کیاسری نماینده ساری، شهلا میرگلوی بیات نماینده ساوه و زرندیه، محمدصالح جوکار(به عنوان نماینده سؤال کنندگان) نماینده یزد و صدوق، امیر خجسته نماینده همدان و فامنین، سیدمحمد بیاتیان نماینده بیجار و گروس و عوض حیدرپور نماینده شهرضا پاسخ دهد.

روز سه شنبه لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و طرح الحاق یک ماده به عنوان ماده(22) مکرر به قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی در این کمیسیون بررسی می شود.

هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد صنعت فولاد کشور نیز روز یکشنبه، هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور و هیات تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی مس روز سه شنبه جلسه دارند.



** کمیسیون عمران

روز یکشنبه کمیسیون عمران به بررسی طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان می پردازد و روز سه شنبه بررسی طرح تعیین وظایف سازمان توسعه و عمران دریا و ساحل و طرح اصلاح ماده(45) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را در دستور کار دارد.



** کمیسیون فرهنگی

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس روز یکشنبه به بحث و بررسی پیرامون وضعیت قانونی شرکت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای محترم شورای شهر در انتخابات فدراسیونهای ورزشی با حضور مسؤولین دستگاههای ذی ربط می پردازند.

روز سه شنبه نیز بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در دستور کار این کمیسیون است.



** کمیسیون قضایی و حقوقی

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه بررسی لایحه آیین دادرسی کیفری و لایحه نحوه اجرای محکومیتهای مالی اعاده شده از شورای نگهبان می پردازند و روز سه شنبه رسیدگی به سوال مصطفی افضلی فرد نماینده اردبیل، نیر و نمین و مقداد نجف نژاد نماینده بابلسر از وزیر دادگستری در دستور کار این کمیسیون است.



** کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه بررسی طرح ارزیابی زیست محیطی، طرح الحاق یک ماده به عنوان ماده(22) مکرر به قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی وطرح ممنوعیت واردات غیرضروری محصولات کشاورزی را در دستور کار دارند.

روز سه شنبه نیز وزیر نیرو در کمیسیون کشاورزی حضور می یابد تا به سوال جلیل جعفری نماینده خلخال و کوثر، مجید سرقلعه نماینده لردگان به نمایندگی از طرف 5 نماینده و یونس اسدی نماینده مشکین شهر پاسخ گوید.

استماع گزارش کارگروه بررسی طرح تشکیل صندوق حمایت از توسعه و کشت دانه های روغنی نیز در دستور کار این کمیسیون است.

انتخاب اعضاء هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز روز سه شنبه در این کمیسیون انجام می شود.



**کمیسیون اصل نودم (90) قانون اساسی

کارگروه های تخصصی این کمیسیون روزهای چهارم و ششم اسفند ماه رسیدگی به شکایات واصله را در دستور کار دارند.



** کمیسیون های ویژه

کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی پنجم اسفند بررسی لایحه اصلاح موادی از قانون بخش تعاونی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، طرح یک فوریتی تسهیل تسویه بدهی ارزی واحدهای تولیدی به حساب ذخیره ارزی و نیز طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده را در دستور کار دارند.

اعضای این کمیسیون همچنین به عنوان کمیسیون فرعی طرح اجازه تصویب اساسنامه و تشکیل اتحادیه شهرداریها و دهیاری های کشوررا بررسی خواهد کرد.

کمیسیون ویژه بررسی طرح تأسیس سازمان ملی استاندارد ایران نیز در جلسه دوشنبه این هفته بررسی طرح یک شوری تأسیس سازمان ملی استاندارد ایران را با حضور مسوولان سازمان ملی استاندارد ایران و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ، وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ادامه می دهند.

کمیسیون مشترک طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز روز دوشنبه بررسی طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی را مورد بررسی قرار می دهد.
 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *